Permalänk
Medlem

Tre skärmar med 7750?

Går det och köra tre skärmar (2560x1600) med 7750 samt vad behöver man köpa till isåfall för att koppla in dem (vad för typ av splitter). Letat men de splitters jag hittar är till två skärmar och begränsad upplösning

Om det inte går, vad behövs för att kunna köra tre skärmar?

Permalänk
Medlem

Enligt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1130143 skare gå (1 dvi, 1 hdmi, 1 displayport)
Komihåg att om skärmen inte har displayport måste det vara en aktiv adapter du använder

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Om det inte går, vad behövs för att kunna köra tre skärmar?

Ett kort som tillåter att du kopplar in 3 skärmar.

Tex. ett sånt här kort som tillåter 6 skärmar på ett kort

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
99:e percentilen

Jag vet inget om 7750, men jag har ett 7970, så förhoppningsvis kan jag bidra med något till någon.

Min konfiguration är som följer:
DVI-uttag — DVI till VGA adapter > VGA-kabel till Samsung SyncMaster 920N, 1280x1024
HDMI-uttag — HDMI-kabel till LG 37" TV, 1920x1080
Mini DisplayPort-uttag — Mini DP till SL DVI adapter (aktiv, medföljande 7970) > DVI-kabel till BENQ G2412HD
Mini DisplayPort-uttag — (ledig)

Trots att "rätt" adaptrar medföljde gick det inte att ha en DVI- och två VGA-skärmar inkopplade samtidigt. I detta fall skulle man behöva minst en aktiv Mini DP till VGA eller HDMI till VGA adapter.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

En skärm i dvi-porten fungerar bra i din upplösning. Tror inte hdmi stödjer den höga upplösningen. Displayporten klarar det helt utan problem, dsiplayportstandarden klarar även av flera skärmar i kedja. dock måste skärmen stödja tekniken.

Permalänk
Medlem

Är inte säker på att jag förstår riktigt.
Kan displayport skicka signaler till flera 2560x1600 skärmar och driva dem samt vad köper man en aktiv adapter för att splitta signalen?

Möjligen fungerar det om jag kör en displayport till två skärmar och dvi till den tredje (skall se vad som fungerar på hdmi)

Permalänk
Medlem

Obs 6850 är bättre än 7750. Kan ändras med optimerade drivrutiner men tvivlar då 7750 har för dålig minnesbuss bara 128 bitar att jämföras med 256 för 6850. Hade hoppats på mer av AMD.

Sen kommer du få dra ner rejält på grafikinställningarna i de flesta grafikintensiva spel för att få spelbar fps, krävs nästan crossfire med kort svagare än 7950, 6950.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Obs 6850 är bättre än 7750. Kan ändras med optimerade drivrutiner men tvivlar då 7750 har för dålig minnesbuss bara 128 bitar att jämföras med 256 för 6850. Hade hoppats på mer av AMD.

Sen kommer du få dra ner rejält på grafikinställningarna i de flesta grafikintensiva spel för att få spelbar fps, krävs nästan crossfire med kort svagare än 7950, 6950.

Jag har ett 6950 nu men det är en skärm som blinkar till lite då och då, ibland kan det gå utan någon blinkning i 3 timmar men ibland blinkar den till några gånger på en timme. Tanken var att ersätta med ett strömsnålt under en tid för att senare köpa två 7970.
6950 kortet blir kompis med ett annat 6950 kort och på den datorn går spelen.

Om det inte fungerar med 7750 så kan jag självklart ta ett 7770, är ute efter den låga strömförbrukningen.

Permalänk
Medlem

3 Skärmar kommer funka prima med ett 7750 med rätt ingångar...så länge du inte spelar på dom.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

3 Skärmar kommer funka prima med ett 7750 med rätt ingångar...så länge du inte spelar på dom.

Ok, jag chansar. går det så går det

Permalänk
Medlem

Dumt att chansa.

7750:n har 1 x DVI-I, 1 x HDMI 1.4a, 1 x DisplayPort 1.2, så 3 skärmar ska gå, förutsatt att du har rätt adaptrar/ingångar till kortet från dina skärmar.
Kolla det först innan du köper det. (inte för att det är sådär jättedyrt, men ändå )

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag antar att du inte ska köra eyefinity?

Finns det något kort just nu som har minst 3 utgångar som inte stödjer 3 skärmar ?
Senast jag körde 3 skärmar så vart det på ett gammalt 7600GT så förstår inte riktigt problemet!

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekzzor:

Jag antar att du inte ska köra eyefinity?

Finns det något kort just nu som har minst 3 utgångar som inte stödjer 3 skärmar ?
Senast jag körde 3 skärmar så vart det på ett gammalt 7600GT så förstår inte riktigt problemet!

Hög upplösning är problemet, samt erfarenheten av nuvarande kort (att det blinkar). En 30 tummare gick sönder för några veckor sedan och det var just den skärmen som blinkande, bytte ut den till en annan och så blinkade den med så jag tror det beror på grafikkortet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ekzzor:

Jag antar att du inte ska köra eyefinity?

Finns det något kort just nu som har minst 3 utgångar som inte stödjer 3 skärmar ?
Senast jag körde 3 skärmar så vart det på ett gammalt 7600GT så förstår inte riktigt problemet!

Då har du trollat med knäna, för det finns väldigt få (läs inga) nVidia Geforce kort på den normala konsumentmarknaden iaf som klarat/r detta, så fortsätt trolla du.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Då har du trollat med knäna, för det finns väldigt få (läs inga) nVidia Geforce kort på den normala konsumentmarknaden iaf som klarat/r detta, så fortsätt trolla du.

Är så länge sedan jag körde nvidia men nu när du säger det så kan jag inte ha gjort det "samtidigt" utan jag måste ha stängt av någon utav skärmarna.

hade en 19" + en 8" i chassit + en tv som jag körde då men det är som du säger jag kan inte ha kört dem samtidigt.

OT:
Att en av dina skärmar blinkar låter skumt, har du testat att byta uttag mellan skärmarna och se om det är en annan skärm som blinkar då ?

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64