speltips - tröttnat på alla spel

Permalänk
Medlem

speltips - tröttnat på alla spel

Jag har nyligen börjat tycka att alla spel jag har är tråkiga :/
Minecraft börjar bli långtråkigt
Mw3 var kul några timmar
Battlefield 3 är kul men blir tråkigt att bara köra det (speciellt själv, Har bara 1 kompis som kör det)

Har även starcraft 2 , kört lite custom mods eller vad det heter men alldelles för uttjatat

mafia2
black ops
left 4 dead
skyrim

Det är dom spelen jag kommer på just nu som jag har spelat och har gillat
Har ni några tips på nått jag kanske har missat?
Gillar mest fps men även lite annat kan gå bra ibland

Kommer nu även på att jag spelade r.u.s.e för riktigt länge sedan
ska nog testa det igen men fler spel är ju aldrig fel

text som bröt mot § 7 borttagen
Permalänk

Har du kört LoL?

Permalänk

Leage Of Legends eu/Heroes Of Newerth

LoL= Gratis
HoN= Kostar pengar

Permalänk
Skrivet av AlexTheGamer:

Leage Of Legends eu/Heroes Of Newerth

LoL= Gratis
HoN= Kostar pengar

HoN är gratis..

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

LoL har jag testat men gillar det inte
HoN såg tråkigt ut

Permalänk
Medlem

CS 1.6 Biohazard

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

LoL har jag testat men gillar det inte
HoN såg tråkigt ut

Hur kan du säga att HoN ser tråkigt ut? Kan du utveckla det? HoN är IMO 100ggr bättre än LoL...

Permalänk

Juste.. Dom gjorde det gratis för att dom tappa massa spelare för LoL är bättre

Permalänk
Medlem

Dead Island, deus ex, och för Guds skull, nöt igenom mass effect 1&2 nu innan 3an kommer!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Juste.. Dom gjorde det gratis för att dom tappa massa spelare för LoL är bättre

Dom gjorde det gratis för pengar är i microtransactions.

Ska inte bita på ditt trollförsök dock, för då slutar tråden i rent helvete.

Permalänk
Medlem

Natural selection 2

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Om du vill testa att nytt så borde du testa Kingdom of Amalur: Reckoning, det är ett stort RPG spel som har miljöer som påminner lite om vanilla WoW (fast EXTREMT mycket bättre grafik) och hur många quests som helst.

EDIT: Två andra skitkul spel är Dead Space och Metro 2033, även om jag är för harig för att kunna spela klart metro 2033 så är det toppenspel!
Deadspace = Third Person Shooter, lite som metroid, fast med lite läskigare monster...
Metro 2033 = FPS, Världen är sönderbombad efter ett kärnvapenkrig, du lever i Ryssland i tunnelbanorna, och allt som finns kvar på ytan är blodtörstiga mutanter!

Permalänk
Medlem

half life 2? Portal? team fortress 2? Darkness 2?

Gå in på gamereactor vetja och sök! http://www.gamereactor.se/recensioner/?system=pc&orderby=scor...

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

Leta upp singleplayer spel som har bra story, bra karaktärer, och känns som att spela en action-scifi-äventyrs-film.

några äldre som jag kan rekommendera:
Half Life 2
Half Life 2 Episode One
Half Life 2 Episode Two
Mirror's Edge
Portal
Portal 2
The Chronicles of Riddick Escape From Butcher Bay
Prey

Permalänk
Avstängd

Känner väl samma sak har spelat igenom tills jag tröttnat på massa spel

MW2
Battlefield 3
Battlefield 2--al the way back to 1942
World of Warcraft
Enemy Territorry
Age Of Empires 1,2 & 3
The Sims 3
Hawx
Warcraft 2/3
Starcraft 1/2
I stort sett alla steamspel som finns
Supreme commander 1/2
Need for speed (alla)
assassins creed (alla)
Amnesia
Homeworld 2 (en favorit)
Just cause 2

Sedan ytterligare 558 GB spel som jag spelat / klarat igenom eller tröttnat på

Permalänk

Tibia, Classic!

Permalänk
Medlem

Crysis ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

Hur kan du säga att HoN ser tråkigt ut? Kan du utveckla det? HoN är IMO 100ggr bättre än LoL...

LoL är imh 1000ggr bättre än HoN och min pappa är större än din pappa.

OnT:

Civilization V - Turbaserat strategispel. Lätt att lära sig och riktigt roligt.
World of Tanks - Stridsvagns MMO som är F2P. Tar ett tag att komma in i och mycket grinding.
Dota 2 - Typ exakt som DotA, liknande LoL och HoN. Jag tycker att det är sämre än LoL för att det är segt men får du tag i betan så får du ju se själv.
Frets on Fire - Som Guitar Hero, fast med tangentbordet.
Dragon Age: Origins - Riktigt bra single player RPG som får en att vägra lämna datorn.

Sådär, några förslag på spel som inte är FPS även om du föredrog det.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Jag har nyligen börjat tycka att alla spel jag har är tråkiga :/

Du kanske är redo att börja spela ett e-sport spel där det finns väldigt mycket att lära sig. Tex Star Craft 2, Heroes of Newerth.
Räkna dock med ca 3 års spelande i spelet innan du ens börjar närma dig "ok" i spelkunskap.

Du kan också vara redo att hitta eller börja titta på andra intressen du redan har. Träning tex. Det ger liknande känsla till belöningscentrum då du mår bättre samt då du börjar få synliga resultat efter några månader. Dock räkna med att det tar några år för att se de resultat du drömmer om ha. Träna bara lagom så du inte tröttnar.

Permalänk
Medlem

Sluta spela custom i Starcraft 2 och börja laddra

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Inaktiv

Age of Empires II/III
Anno 2070
DotA (2)
Sins of a Solar Empire
GTA IV

Permalänk
Inaktiv

Anno 2070
Deus Ex HR

Här har du att göra ett tag, har du inte lirat så köp direkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Dom gjorde det gratis för pengar är i microtransactions.

Ska inte bita på ditt trollförsök dock, för då slutar tråden i rent helvete.

han trollar ej, tror han är riktigt seriös. League of legends är större än HoN i dagens läge.

ONT: Kingdoms of Amalur: reckoning om du gillar Single player. Torchlight är också ett single player som är riktigt fint

Permalänk
Medlem

det kanske är dags att vidga vyerna utanför dataspelens värld om du nu börjar tröttna på dem...?

Permalänk
Avstängd

gemini rue är ganska udda. Och bra.

Permalänk

Ett wiki med en massa spel, något lär du hitta. Kolla gärna user scores på gamespot och ign.

http://vsrecommendedgames.wikia.com/wiki//v/%27s_Recommended_...

Permalänk
Medlem

Mass effect 1 & 2 är grymma, trean kommer ut alldeles strax så de är prefekt läge att börja med de nu!

Permalänk
Medlem

well company of heroes e ju kul fast såvida det inte ändrats sedan jag lira så e dom flesta som spelar en bunt med dbags...

annars började jag precis lira Wargames: european escalation... riktigt kul rts å inte massa jobbiga människor, inte än i alla fall får se efter release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobled:

han trollar ej, tror han är riktigt seriös. League of legends är större än HoN i dagens läge.

ONT: Kingdoms of Amalur: reckoning om du gillar Single player. Torchlight är också ett single player som är riktigt fint

Jag tror knappast han syftade på att det har fler spelare.

Permalänk
Medlem

The Witcher 2!
Fantastiskt spel!
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=HedLjjlSy3Y

Visa signatur

Med plutonium tvingar vi dansken på knä!