Xbox 360 VS PC i 720p i TV-soffan?

Permalänk

Xbox 360 VS PC i 720p i TV-soffan?

Hej

Jag undrar om det skulle bli märkbar skillnad i grafik om jag spelade t ex SKYRIM på XBOX360 jämfört om jag skulle koppla in en PC utrustad med grym prestanda till TV?

Jag har en Pioneer Plasma äldre modell så jag kan endast köra 720p, men det är väl mer grejer man kan göra med PC än just bara upplösningen (moddar etc)

Många spel är ju gjorda för att spela med kontroll men är bättre på PC. Några exempel förutom ovan nämnda:

Batman : Arkham...
Tomb Raider
Resident Evil
Mass Effect
GTA IV

Listan kan säkert göras längre men skulle det bli bättre om jag kopplade in min dator till TV istället?
Konsolerna känns ju sjukt gamla prestandamässigt Men Jag föredrar att spela i vardagsrummet framför TVn och man kan ju fortfarande använda Microsoft wireless controller till Windows.

Hoppas ni förstår min frågeställning.

Tack...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kopplade in min laptop med HDMI å körde Skyrim i maxad grafik i full HD, kan lova dig att det jag såg finns det ingen konsoll som kommer i närheten av i dagsläget.
Dessutom är skyrims interface är så stort och konsollaktigt även på PC-versionen så det funkar utmärkt att spela det på TV också.

Vet inte riktigt varför spelen ser ännu bättre ut på TVn, antar att det är för att panelen är lite kassare så man ser inte pixlar som på datorskärmen, bilden ser bara skarp ut istället.
De flesta datorspel går inte bra på en TV dock för de har aldeles för liten text och gränssnitt för att man ska se vad det står när man sitter i soffan en bit ifrån TVn.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
99:e percentilen

Jag vet inte med just Skyrim, men en "PC utrustad med grym prestanda" krossar en Xbox 360 i grafik. Battlefield 3 är betydligt snyggare på PC än på Xbox.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Sen i t.ex skyrim så är det ju ENORM skillnad på laddningstiderna, går galet snabbt på PC, speciellt om man har en SSD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

PC i alla lägen.

Permalänk

Det gäller fortfarande om min tv. Ara klarar 720p?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictoryKid:

Det gäller fortfarande om min tv. Ara klarar 720p?

Skickades från m.sweclockers.com

jupp, då som med det är med konsoler så kör dem sällen spelen i 720/1080p ändå utan dem skalar upp dem till det bara. olika från spel till spel så.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

vilket grafikkort rekomenderas under 3000:-?

Permalänk
Medlem

Tänk dock på att långt ifrån alla spel går att köra med gamepad på pc. Skyrim är bra mycket snyggare på pc, speciellt med moddar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Jo men jag tänkte främst på spel som lider av "konsilitis" alla jag nämde är väl gjorda för gamepad?

Skickades från m.sweclockers.com