Permalänk
Medlem

Sapphire eller ASUS ??

Ska köpa ett 6950 gpu 2gb , men ska det vara sapphire eller asus? priser är ju typ detsamma, men folk tycker olika om korten

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

skulle du kunna länka dom olika korten?

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mentwos:

skulle du kunna länka dom olika korten?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646720#reviews

http://www.webhallen.com/hardvara/128256-asus_radeon_hd_6950_...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag nog gått på asus kortet därför att det dels ser bättre ut och att det har bättre kylning - DirectCUII - som gör att du nog kan överclocka en del

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk

ASUS, bättre kylning för överklockning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

Ska köpa ett 6950 gpu 2gb , men ska det vara sapphire eller asus? priser är ju typ detsamma, men folk tycker olika om korten

Planerar du CF i framtiden så skulle jag gå på Sapphire, pga av att DCII tar för stor plats, men har du inget behov av detta så är Asus att föredra pga. bättre kylning och tystare.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Men egentligen är ändå både så tysta och kyler ändå bra, men asus lite bättre bara
Ta sapphire och du kommer att bli nöjd, de har ju också sin välkända kyllösning

Permalänk
Medlem

Och nej jag är ingen FANboy bara för att jag har sapphire bilden ( jag har tillochmed ett msi gtx 560ti) just so you know

Permalänk
Medlem

Hade själv gått på sapphire modellen då den har bios switch till 6970 Och då är man något av en Asus Boy

Permalänk

Båda är säkert bra kort. Personligen hade jag valt Asus-versionen då deras kylare gång efter gång får bra kritik, nackdelen är att kortet tar upp tre expansionsplatser vilket kan skapa problem vid eventuell SLI (som folk ovan redan nämnt) eller ta upp slots där du kanske vill sätta andra instickskort.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Skrivet av Shoppey:

Hade själv gått på sapphire modellen då den har bios switch till 6970 Och då är man något av en Asus Boy

Om den har en bios-switch så är nog ändå sapphire kortet det bästa. Däremot så har det ingen switch som magiskt ändrar till 6970 som du verkar tro, du måste flasha in bios själv. Switchen är till för att man ska ha ett bios i reserv i fall du får en misslyckad flashning.

Permalänk
Medlem

Borde ha nämnt det innan. Har inte planerat CF och vet inte hur man clockar ( lol -.-'), men asus finns inte hos webhallen, men sapphire finns hos komplett som har skit snabb leverans.
Tror nog det blir sapphire iallafall. tack!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Tycker att Webhallen oftast har 24 timmars leverans. Det är någon gång som det har tagit någon extra dag.

Idag finns det bra program för att klocka. Asus GPU Tweak testade jag igår istället för MSI Afterburner. Samma sak praktiskt taget, men det är ju Asus program till Asus kort. Jag valde Asus DirectCU II (fast till ett GTX 580), den är enorm men som alla säger. Det är en effektiv kylare som inte har några problem om man överklockar kortet.

Men Sapphire leverar säkerligen bra kylning också.

Visa signatur

|Case| NZXT Tempest EVO |Mobo| ASUS P8P67 LE B3 |CPU| Intel i5-2500K |RAM| 8Gb Corsair XMS3 Vengeance 1866 MHz |GPU| Gigabyte GTX 970 |HDD| SSD |PSU| Antec High Current Gamer 900W | EQ |Display| Triple-monitor setup |Keyboard| Razer BlackWidow |Mouse| Razer DeathAdder |Headset| Astro Gaming A50

Permalänk
Skrivet av gnuttenx:

Tycker att Webhallen oftast har 24 timmars leverans. Det är någon gång som det har tagit någon extra dag.

Idag finns det bra program för att klocka. Asus GPU Tweak testade jag igår istället för MSI Afterburner. Samma sak praktiskt taget, men det är ju Asus program till Asus kort. Jag valde Asus DirectCU II (fast till ett GTX 580), den är enorm men som alla säger. Det är en effektiv kylare som inte har några problem om man överklockar kortet.

Men Sapphire leverar säkerligen bra kylning också.

Leveranstiden varierar beroende på var i riket du bor. Själv bor jag i södra Norrland, beställer jag från t.e.x. komplett (som har lager i Norge) så är leveranstiden på 1-3 dagar vilket i mitt sinne få anses som bra. Paket brukar fastna i Örebro. Bor man längre norrut så fastnar dom i Ånge.

Permalänk
Medlem

Tackar för hjälpen. Kortet är beställt nu

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP