Permalänk
Medlem

Settlers 7 lagspikes

Jag förstår inte varför men spelet "settlers 7 path to a kingdom" laggar ibland helt random för mig. först så går allting skitbra, minst 40 fps och allting flyter på som en dröm. Datorn blir förvisso väldigt varm och de flesta fläktar måste köras i max men det laggar inte. Sedan, helt random out of fucking nowhere så blir det extrema lagspikes, fpsen sjunker till 0,2 eller något och alla "props" eller vad man ska kalla dom blinkar i ljusblått, inga kanter eller något, ingen geometri så att säga. Med props menar jag alla byggnader, alla träd osv, sånt som "sitter på" världen. Det laggar utav bara helvete och spelet är helt ospelbart. Ibland löser det sig av att jag tar upp menyn en stund, då försvinner lagget. Ibland hjälper det att zooma in så mycket det bara går så att det i stort sett bara blir en enda sak som täcker hela bilden. Ni vet säkert själva att när man gör liknande saker så går fpsen upp.

Jag provade att sänka grafiken till minimum på allt utan upplösningen och då laggade det mer. Då laggade det så mycket så att jag nästan kände närvaron av datorvärldens grim reaper, alltså blue screen.

Jag har en bra dator, battlefield 3 spelar jag på högsta inställningar och det laggar inte mycket alls.

Min dator:

Nvidia Geforce gtx 480
Intel core i7 @ 3.06 ghz
corsair xms3 ram 6gb @ 1600 mhz

Senaste drivrutiner och allt.

Vad ska jag göra?

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem

Samma fel för mig.
Har för mig jag läste något om det i deras forum.

Vet inte varför dom försöker fixa det. Riktigt störande

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |