Vart ska LCD sladden sitta på moderkortet?

Permalänk
Medlem

Vart ska LCD sladden sitta på moderkortet?

Hej

Jag ska köpa ett Asus E45M1-I Deluxe moderkort och tänkte ha det i ett OrigenAE M10 chassi.
Det jag är fundersam på är vart jag kopplar sladden för den lilla LCD skärmen på chassit till moderkortet.

Så här ser bilden ut i OrigenAE M10 manual men den säger inget om vad det är för kontakt.

Hoppas nån har en gissning på vart kontakten ska vara. Känns ju surt om man köper ett dyrt chassi och inte kan utnyttja det :S
Också, någon som vet hur högt det m-ITX bordet är?

Tack // Martin

Visa signatur

Server ↴
unRaid 6.1.9 | ASRock - C2750D4I | 4x8GB Kingston ECC | 7x3TB WDred, Kingston 120GB cache

Permalänk
Medlem

Som jag fattar det så ska fyra kablar anslutas till moderkortet, en USB, en adapterkabel för ström, PWR-SW och troligen PWR-LED.

Skrev fel... Ska inte vara HDD-LED
Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Inaktiv

Kolla modekorts manualen står ju vart alla j**** kablar ska

Permalänk
Medlem
Skrivet av foppson:

Som jag fattar det så ska fyra kablar anslutas till moderkortet, en USB, en adapterkabel för ström, PWR-SW och HDD-LED.

Okay så det ska inte vara några att få det att fungera med det moderkortet då, eller?

Visa signatur

Server ↴
unRaid 6.1.9 | ASRock - C2750D4I | 4x8GB Kingston ECC | 7x3TB WDred, Kingston 120GB cache

Permalänk
Medlem

Vad menar du det står ju vart alla sladdar ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon175067:

Kolla modekorts manualen står ju vart alla j**** kablar ska

Jo det klart men det underlättar om man vet vad det innebär
Är inte super haj på datorkomponenter.

Visa signatur

Server ↴
unRaid 6.1.9 | ASRock - C2750D4I | 4x8GB Kingston ECC | 7x3TB WDred, Kingston 120GB cache

Permalänk
Medlem

sköts inte skärmen via usb kabeln?

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.