Rekommendera en PDF-läsare till Android

Permalänk
Medlem

Rekommendera en PDF-läsare till Android

Hej!

Vilken är er favorit när det gäller PDF-läsare?
Skulle vilja ha funktioner som att man kan markera text och lägga till bokmärken t.ex.
Samt bra funktion för skalning och bläddring.

Adobes är ganska bra men saknar markeringsfunktioner vad jag förstått.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den bästa pdf läsaren är utan tvekan ezPDF.
Den är inte gratis, men kostar en minimal summa pengar (23 kr ser jag efter en liten koll).

Den läsaren har överlägset mest funktionalitet och det du efterfrågar.
Den har också en sk "crop page" funktion som gör att man tex kan klippa sidorna i sin bok/pdf fil så att man blir av med den vita utfyllnaden på kanterna.

Den har dock en fet nackdel som inte finns i Adobes läsare och det är att den stannar på slutet av varje sida när man scrollar och man måste sedan röra fingret lite för att bläddra.
Det verkar inte gå att få freeflow som i Adobe där det är en jämn övergång mellan sidorna.
Just det där stör jag mig en del på. Fixar de till det så är läsaren perfekt.

Jag använder läsaren på min Asus transformer. Kan inte uttala mig om hur bra den är på andra androidbaserade enheter.
Dock har programmet fått mycket bra snittbetyg så jag antar att det funkar bra.

Sedan ska också sägas att utvecklarna av ezPDF är mycket aktiva när det gäller att uppdatera och underhålla sitt program.
Oftast kommer flera uppdateringar varje vecka.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.