7970 - bf3 - Grafikkortsdrivrutinen har slutat fungera.

Permalänk
Medlem

7970 - bf3 - Grafikkortsdrivrutinen har slutat fungera.

Hej.

Kortfattat så har jag kört med drivisarna man får på skivan och spelet fryser då och då för att grafikkortsdrivrutinen lägger av.
Håller på att koka framför datorn, händer oregelbundet men ibland 3ggr i följd för att sen funka ett bra tag.
Spelar ingen roll om jag kör kortet klockat eller inte, samma skit.

Någon med en lösning på problemet, eller andra som vill förbarma sig?

Permalänk
Medlem

prova att ladda ner nya drivrutiner......

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk

Jo, fast nya drivrutiner har iaf för mig fungerat sämre än de man får med skivan...sitter bara och ångrar att jag köpte AMD-kort, samtidigt som jag spenderat 45 minuter på att få drivrutinerna att installeras korrekt..

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av wessmen:

Hej.

Kortfattat så har jag kört med drivisarna man får på skivan och spelet fryser då och då för att grafikkortsdrivrutinen lägger av.
Håller på att koka framför datorn, händer oregelbundet men ibland 3ggr i följd för att sen funka ett bra tag.
Spelar ingen roll om jag kör kortet klockat eller inte, samma skit.

Någon med en lösning på problemet, eller andra som vill förbarma sig?

Testa att backa versionen nått steg, kolla med andra efter stabila drivrutiner. Jag hade samma problem med Nvidia, då ominstallerade jag och sket i 3d-Vision, då funkade allt som det skulle, inga krasher eller så.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

å andra sidan är 7970 ett jäkligt nytt kort och dom nya drivrutinerna kan nog lösa en hel del
jämfört med dom på skivan

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Du är inte ensam om strul med drivrutiner. För varje släpp presterar kortet sämre och nu får jag ständigt "...har slutat fungera".

Känns lite surt att man la ut 11 000 på en dator som jag nu enbart kan surfa med i princip. Får hoppas de löser problemen bra snart, annars var detta sista gången jag satsade på AMD.

Permalänk
Medlem

Fick inte 7970 serien problem med någon BF3 patch som muppade det? är det fixat då? funkar kortet bra i andra spel?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Har du överklockat kortet? För lite spänning leder ofta till det problemet. Tetsa höj den lite.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Har du överklockat kortet? För lite spänning leder ofta till det problemet. Tetsa höj den lite.

Spelar ingen roll, får det oavsett spänning och klockfrekvens.

Permalänk
Medlem

BF3 är muppat som fan.. har fått de meddelandet otaliga gånger både på de och på EvE och ja kör med asus 6970...(dock beror de senare mer på att ja dualboxar på 2 skärmar och hade vridit upp klocksen lite för högt men i BF3 får ja de oavsett)

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Skrivet av wessmen:

Spelar ingen roll, får det oavsett spänning och klockfrekvens.

En misslyckad överklockning med 7970 kort kräver en omstart av datorn, annars kommer det gå instabilt även när du ställt tillbaks till standardfrekvenser och standardspänning. Varför det är så med detta kortet vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

En misslyckad överklockning med 7970 kort kräver en omstart av datorn, annars kommer det gå instabilt även när du ställt tillbaks till standardfrekvenser och standardspänning. Varför det är så med detta kortet vet jag inte.

Inte pillat sen omstarten. Funkade betydligt bättre i början, känns som detta kommit mer och mer på senare tid

Permalänk

För mig har alltid alla pather för bf3 och amd drivers funkat. Så när man läser sådant här så verkar man ha tur

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Har du dragit upp 20% power?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Har du dragit upp 20% power?

Nej, men är det inte som att ratta med spänningen i Trixx, eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Nej, men är det inte som att ratta med spänningen i Trixx, eller liknande?

Utgår ifrån att du har avinstallerat drivrutiner, kört driver sweeper och installerat senaste drivrutinerna? När ditt windows startar i legobitsupplösning kan du installera senaste drivarna och luta dig tillbaks.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Nej, men är det inte som att ratta med spänningen i Trixx, eller liknande?

Nej, dra upp den det blir inte farligare eller något ditt kort behöver det.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.