Problem med artefakter vid spelande

Permalänk

Problem med artefakter vid spelande

Har kört mina 8800gt i sli sen jag byggde ihop datorn och allt har fungerat perfekt, lirat warcraft 3 och iförrigår började jag spelade counterstrike source och det har fungerat perfekt enda tills idag

När jag startar steam och kör igång counterstrike så laddar den som vanligt enda tills den kommer in i menyn då började den blinka och visa artefakter för att sen minimeras, men vad jag har märkt är spelet endå vara igång, eller rättare sagt bilden blir osynlig men rör jag med musen så hör man klickljudet när man drar musen över dem olika menyvalen.

Artefakterna visas också i unreal tournament.

Har inte clockat, har senaste drivrutinerna, har t om uppdaterat nvidia control panelen idag då där fanns en ny uppdatering och tog clean installation men det hjälpte inte.

Såg på tempen att dem låg runt 60 så satt fläktarna på 100% så nu ligger dem på 50 grader men det ska ju inte vara problemet, lyckades starta ett spel på counterstrike och jag hör skotten avlossas och när jag springer runt, det är bara att man inte ser något.

Har ominstallerat counterstrike men hjälper inte

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Betadrivrutiner?? Jag Hadde bekymmer på en av mina burkar med css+ beta. Var iofs många år sen nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Har kört mina 8800gt i sli sen jag byggde ihop datorn och allt har fungerat perfekt, lirat warcraft 3 och iförrigår började jag spelade counterstrike source och det har fungerat perfekt enda tills idag

När jag startar steam och kör igång counterstrike så laddar den som vanligt enda tills den kommer in i menyn då började den blinka och visa artefakter för att sen minimeras, men vad jag har märkt är spelet endå vara igång, eller rättare sagt bilden blir osynlig men rör jag med musen så hör man klickljudet när man drar musen över dem olika menyvalen.

Artefakterna visas också i unreal tournament.

Har inte clockat, har senaste drivrutinerna, har t om uppdaterat nvidia control panelen idag då där fanns en ny uppdatering och tog clean installation men det hjälpte inte.

Såg på tempen att dem låg runt 60 så satt fläktarna på 100% så nu ligger dem på 50 grader men det ska ju inte vara problemet, lyckades starta ett spel på counterstrike och jag hör skotten avlossas och när jag springer runt, det är bara att man inte ser något.

Har ominstallerat counterstrike men hjälper inte

Jadu, tråkigt. Jag kan ju misstänka att korten har några år på nacken och de slits som allting annat i teknikväg. Kanske något av korten är på väg att lägga av? Testa ett av korten ensam och se om det blir nån skillnad?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk

Lyft loss plasten på korten och rengör ordentligt, kan ju bli damm som spökar även fast temperaturen ser ok ut.
Fixade en kompis 8800 på det viset.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Lyft loss plasten på korten och rengör ordentligt, kan ju bli damm som spökar även fast temperaturen ser ok ut.
Fixade en kompis 8800 på det viset.

Det är där och tänkt göra det, bara lite lat hehe men löst det

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Skriver eget inlägg, jag gick in i Manage 3D settings och ändrade instlälningarna till vad nvidia rekommenderade, så fungerade det efteråt.

Konstiga är att inställningarna var redan rätt, när jag valde om dem så blev det fetstil och sen löste det sig, har bara gjort för valda program/spel så om jag behöver göra det hädanefter vet jag inte men fungerar perfekt.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av Ll0yd:

Betadrivrutiner?? Jag Hadde bekymmer på en av mina burkar med css+ beta. Var iofs många år sen nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Nä tar icke beta

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO