Köpa Kindle Fire/Nook Color i Florida USA

Permalänk
Medlem

Köpa Kindle Fire/Nook Color i Florida USA

Hej

Min syster är i Florida nu, och jag tänkte att hon skulle få köpa med sig en Kindle Fire hem eller kanske en Nook Color. Men hon säger att hon inte hittar nått ställe där dessa plattor finns.... Vet ni nån elektronik varuhus som kan tänkas sälja dessa plattor ?

Och vilken platta skulle ni valt av dessa 2 ? eller nått annat bra alternativ som går att få för en bra slant så är jag även villig att ändra mig !
Ipad 2 sa hon att den kosta 499:- dollar, kan det verkligen stämma känns dyrt för den billigaste varianten. ( hon kanske snackar skit för hon inte pallar )

Mvh

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Inaktiv

Kikar man på AppleStore i USA så kostar den billigaste iPad 2, 499 usdollar. Så hon säger nog som det är.

Kindle är det Amazon som säljer, fast då måste du ha en amerikansk adress för att få den hemskickad.

Nook säljs ju av Barns & Noble, om du kikar på deras hemsida så kan du hitta lite info. Här har du ett exempel.

http://store-locator.barnesandnoble.com/store/2576?cat=KAT&su...

Permalänk
Medlem

Amazon Kindle finns bland annat i BestBuy butiker!

http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?id=pcat17006&type=pag...

(sökte på butiker i Miami)

Permalänk
Medlem

Nook Color ska man kunna köpa i alla B&N butiker. Eller så kan man bara beställa en till hotellet/var man nu bor. Colorn ska bara kosta 169USD vilket är ett kap, med tanke på vad man får för det priset.

Importerade min ifrån USA, blev lite dyrare då. blev ju en frakt, tull och moms kostnad.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar !! Ska terra henne nu så jag får mig en platta när hon kommer hem......

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArakanI2:

Nook Color ska man kunna köpa i alla B&N butiker. Eller så kan man bara beställa en till hotellet/var man nu bor. Colorn ska bara kosta 169USD vilket är ett kap, med tanke på vad man får för det priset.

Importerade min ifrån USA, blev lite dyrare då. blev ju en frakt, tull och moms kostnad.

Funkar Nooken i Sverige, hur är det med böcker och sånt? Jag kör med min Kindle 4 och är nöjd med svärtan.

Permalänk
Medlem

Nook funkar utmärkt i Sverige. Du kan inte köpa böcker och appar från Barnes&Noble, men utan att göra något alls med plattan kan man läsa ePub varifrån de än kommer.
Nook Color (inte Tablet!) ar mycket lätt att "roota" (vad är egentligen svenska termen?) och då kan man lägga in Android Market. Color har en långsammare processor (800 MHz) än Kindle Fire och Nook Tablet (1GHz), men det beror på vad man ska göra med den om det kanske duger ändå. Det jag använder Nook Color till duger den alldeles utmärkt till! (Kolla e-post, lite nyhets- och väderappar, ett par "intresse-appar", surfa lite lätt och förstås för att läsa böcker - men för att läsa böcker föredrar jag eInk om jag har tillräcklig belysning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Funkar Nooken i Sverige, hur är det med böcker och sånt? Jag kör med min Kindle 4 och är nöjd med svärtan.

Använde den inte direkt för att läsa böcker, jag rootade den och installerade en vanlig version av Android på den, och körde den som en tablet. Vet inte hur bra den vanliga B&N Android appen funkar i Sverige. Den är kanske mindre låst än vad tableten är i grundutförande.

Skrivet av asawi:

Nook funkar utmärkt i Sverige. Du kan inte köpa böcker och appar från Barnes&Noble, men utan att göra något alls med plattan kan man läsa ePub varifrån de än kommer.
Nook Color (inte Tablet!) ar mycket lätt att "roota" (vad är egentligen svenska termen?) och då kan man lägga in Android Market. Color har en långsammare processor (800 MHz) än Kindle Fire och Nook Tablet (1GHz), men det beror på vad man ska göra med den om det kanske duger ändå. Det jag använder Nook Color till duger den alldeles utmärkt till! (Kolla e-post, lite nyhets- och väderappar, ett par "intresse-appar", surfa lite lätt och förstås för att läsa böcker - men för att läsa böcker föredrar jag eInk om jag har tillräcklig belysning)

Fast det finns många OC kernels som gör så colorn kan köra i 1.2ghz, jag hade en sådan. Funkade finfint, sedan om det gav någon prestanda boost är jag inte riktigt 100% på.

Fördelen med Colorn mot andra ebok läsare är ju att man lätt kan låsa upp bootloadern och installera en vanlig version av Android(3.x eller t.o.m. 4.x om man vill vara lite äventyrlig ) och använda den precis som vilken tablet som helst.

Finns några guider på XDA och på www.swedroid.se, kommer inte ihåg hur det blev med garantin om man låste upp bootloadern, men eftersom du ändå bor i sverige så blir det nog ganska jobbigt ändå om det skulle hända något med den.

Permalänk
Medlem

Får min KF nu till veckan, skall testa att installera Miui ICS rommen. Återkommer med resultat !

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1486953

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Jag kör med Nook Simple Touch som jag importerade via ebay. Bland de bästa köpen jag gjort. Jag använder den bara för det den är byggd för, läsa böcker, men jag läser väldigt mycket böcker. Har lätt tjänat in kostnaden för plattan bara på mellanskillnaden i priset på en bok vs ePub bok. Svenska biblan har också ePub böcker till utlåning via download.

Tänkte först skaffa en Kindle men sket i det eftersom den inte stödjer ePub.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Kindle Fire

Gå in på smartshoes.onlinefamilyshopping.com och klicka på länken under välkomsttexten och lägg in din beställning.
Tror att det ska fungera om du alltid går genom den sidan först.
Lycka till!

Permalänk
Medlem

Observera att man inte längre får skicka något som innehåller Litiumbatteri med USPS från USA till Sverige. Firmor som erbjuder sig att göra detta begår bryter mot gällande fraktregler. Frakt med t.ex. FedEx är MYCKET dyrare än USPS och ofta inte ett alternativ för förhållandevis billiga prylar.
Efter nyår blir det troligen lättnader i föreskrifterna, men i nuläget kan man alltså inte på ett ärligt sätt handla elektronik innehållande batterier från USA om inte någon bär dem i sitt handbagage eller genom att betala ett väldigt högt fraktpris med någon annan än USPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Hur funkar den

Så galet nöjd ! Bland det bästa köp jag gjort. Kör ics 4.0.4 gedrom 1.7 flyter som smör !
3k quadrant / 6340 Antutu benchmark

@ 1,2 ghz

Peace

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek