Vad rekomenderar ni utifrån mina förutsättningar?

Permalänk

Vad rekomenderar ni utifrån mina förutsättningar?

Detta är mina förutsättningar:

Chassie: Antec Fusion Remote Max
MODEKORT:ASUS P6T
Processor. : Intel i7 920
Minne : 6GB DDR3

Jag sitter idag på ett ASUS Geforce GTX275 som grafikkort
Men det verkar krångligt att få ut ljud via HDMI så jag blir nog tvungen att uppgradera.

Vad rekomenderar ni under 3000:-
Jag ska alltså spela i TV-soffan med en 360-controller i upplösningen 720p på min Pioneer plasma 50tum.

Mycket tacksam för all hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VictoryKid:

Detta är mina förutsättningar:

Chassie: Antec Fusion Remote Max
MODEKORT:ASUS P6T
Processor. : Intel i7 920
Minne : 6GB DDR3

Jag sitter idag på ett ASUS Geforce GTX275 som grafikkort
Men det verkar krångligt att få ut ljud via HDMI så jag blir nog tvungen att uppgradera.

Vad rekomenderar ni under 3000:-
Jag ska alltså spela i TV-soffan med en 360-controller i upplösningen 720p på min Pioneer plasma 50tum.

Mycket tacksam för all hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Kör ett HD6850 OC här. Fungerar sjukt bra. Enkelt att få ut HDljud. Bara välja HDMI som standard i Windows, and you're good to go. Går inte varmt alls. Tuggar BF3 i high med lite skit på ultra 1080p runt 60fps (drop till 45), så 720p är inget problem alls (Använder BF3 som referens.). Tror att du skulle digga det! :> (Gigabyte Radeon HD 6850 OC 1GB). Köptes på CDON. Ligger runtom 1200kr tror jag. Antar att du inte vill maxa ut din budget på 3k.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Får ett HD6970 plats lär du ta det. Är väl det mest kraftfulla du kan få för 3k.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/5409093/powercolor-radeon-hd6970-2...
släng på fri frakt och vips. Du har ett 6970 för under 3k.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Vänta på 7870?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem

Nätagg?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk

7870 verkar coolt när kommer det?
Mitt nätagg är ett CORSAIR 650W.
Ska vara ett bra sådant...

Komponenterna jag har idag sitter i ett annat chassie, måste jag formatera allt när jag sätter ihop allting i den nya lådan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av VictoryKid:

7870 verkar coolt när kommer det?
Mitt nätagg är ett CORSAIR 650W.
Ska vara ett bra sådant...

Komponenterna jag har idag sitter i ett annat chassie, måste jag formatera allt när jag sätter ihop allting i den nya lådan?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte om det handlar om exakt samma komponenter. Dock ska du ju byta grafikkort nu och egentligen är det väll säkrast att formatera om men jag är inte säker på om det behövs, du kan ju köra driver cleaner för ditt gamla grafikkort så att det inte blir konflikt med det nya

Permalänk

Är det någon som ve hur det är att köra med mus och tangentbord till en plasma?
Funkar det?

Ja ska ju mest använda xbox360-kontrollen men ifall att. Läste t e x att Mass Effect 3 inte skulle stöda handkontroll...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

tja skulle någon kunna säga vilket grafikkort som är bäst för spel , Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, 822MHz eller PowerColor Radeon HD 6870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 900MHz

uppskattar svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Får ett HD6970 plats lär du ta det. Är väl det mest kraftfulla du kan få för 3k.

gtx 570 går att få billigare och är kraftfullare

Permalänk
Medlem
Skrivet av killernedel:

tja skulle någon kunna säga vilket grafikkort som är bäst för spel , Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, 822MHz eller PowerColor Radeon HD 6870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 900MHz

uppskattar svar

gtx 560ti är snabbare

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

gtx 570 går att få billigare och är kraftfullare

kanske 1 fps? och du får mindre minne

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

gtx 570 går att få billigare och är kraftfullare

Han postade i forumdelen gällande Radeon och inte Geforce och precis som Simme300 säger är 2GB VRAM bättre då det är mer framtidssäkert.

Skrivet av simme300:

kanske 1 fps? och du får mindre minne

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictoryKid:

7870 verkar coolt när kommer det?
Mitt nätagg är ett CORSAIR 650W.
Ska vara ett bra sådant...

Komponenterna jag har idag sitter i ett annat chassie, måste jag formatera allt när jag sätter ihop allting i den nya lådan?

Skickades från m.sweclockers.com

7870 eller 7850 är nog ett bra val, ska komma nu i mars nån gång. jag hade iaf väntat och sett hur bra de presterar och vad priset blir innan jag köpt något annat

Skrivet av VictoryKid:

Är det någon som ve hur det är att köra med mus och tangentbord till en plasma?
Funkar det?

Ja ska ju mest använda xbox360-kontrollen men ifall att. Läste t e x att Mass Effect 3 inte skulle stöda handkontroll...

Skickades från m.sweclockers.com

hur då menar du? det är ju som vilken skärm som helst. och responstiden på plasma är ju obefintlig jämfört med lcd så du kan nog räkna med att musen inte blir blurrig när du rör den om det var det du var orolig för

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

tack för hjälpen så det funkar bra för tex crysis 2 mm :)?

Permalänk
Skrivet av matte70:

gtx 560ti är snabbare

så det funkar bra för crysis mm ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictoryKid:

Är det någon som ve hur det är att köra med mus och tangentbord till en plasma?
Funkar det?

Ja ska ju mest använda xbox360-kontrollen men ifall att. Läste t e x att Mass Effect 3 inte skulle stöda handkontroll...

problemet är ju att pixlarna blir stora när man kör 720 på en större tv... jag hade en 32" lcd och tyckte det var jobbigt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

kanske 1 fps? och du får mindre minne

Minnet spelar bara roll man skall över 1080p och då krävs det kraftigare grejer illafall. Men skall det köras sli/cf är 6970 det bättre valet!

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

problemet är ju att pixlarna blir stora när man kör 720 på en större tv... jag hade en 32" lcd och tyckte det var jobbigt...

Men man sitter ju så långt ifrån... Jag är ju konsolspelare i grunden men är trött på den gamla hårdvaran i XBOX360 och PS3, dom flesta spelen kommer ju till PC också med mer inställningsmöjlogheter, moddar etc

Men du menar att det skulle bli sämre om jag spelar på PC jämfört med konsol?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictoryKid:

Men du menar att det skulle bli sämre om jag spelar på PC jämfört med konsol?

Skickades från m.sweclockers.com

Nae, det borde han inte mena då 720p från en konsoll är samma 720p från en dator.
Ett kort för 3k borde utan problem fixa hyfsat jämn upplevelse i 1080p om stora pixlar skulle vara ett problem.
Spelar ibland på min 46 tums LCD i 1080 och sitter kanske 2,5m ifrån - perfekt! Man ser inte pixlarna på samma sätt som mina föräldrars 60 tummare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

min upplevelser är dock att pcspel är mer optimerade för högre upplösning, och mindre pixlar.. främst när det är mkt text då är det jobbigt att läsa, även fast man sänker upplösningen till 720p så minskar ju storleken på texten, vilket ökar problemet ytterligare .. men som sagt, det är min upplevelse, jag känner flera som spelar på tv och ätt nöjda med det...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av Starric:

hur då menar du? det är ju som vilken skärm som helst. och responstiden på plasma är ju obefintlig jämfört med lcd så du kan nog räkna med att musen inte blir blurrig när du rör den om det var det du var orolig för

jo det var det jag tänkte på, om det det blir konstigt med responstid och sånt.
Det svåraste är väl att sitta skönt i soffan med Mus & tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

min upplevelser är dock att pcspel är mer optimerade för högre upplösning, och mindre pixlar.. främst när det är mkt text då är det jobbigt att läsa, även fast man sänker upplösningen till 720p så minskar ju storleken på texten, vilket ökar problemet ytterligare .. men som sagt, det är min upplevelse, jag känner flera som spelar på tv och ätt nöjda med det...

Men är det stor skillnad mot XBOX 360 menar du?
Det är väl mer saker än bara upplösningen som blir bättre på PC (ljus, skuggor, hur det ritar upp landskap etc)?
Eller är jag helt ute och cycklar?

En annan fråga, vad är det bästa sättet att spela SNES-Roms på en dator idag? Finns det "verktyg" som "piffar upp" 16-bit grafiken så att det ser bra ut på en stor skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictoryKid:

Men är det stor skillnad mot XBOX 360 menar du?
Det är väl mer saker än bara upplösningen som blir bättre på PC (ljus, skuggor, hur det ritar upp landskap etc)?
Eller är jag helt ute och cycklar?

En annan fråga, vad är det bästa sättet att spela SNES-Roms på en dator idag? Finns det "verktyg" som "piffar upp" 16-bit grafiken så att det ser bra ut på en stor skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

jag menar mer att PC är gjort för att sitta på 50 cm avstånd från en skärm med 1000 pixlar plus på höjden, medans konsollspel måste funka på en 32" tjocktv med ~500 linjer på höjden, dessutom på 2 meters håll .. det gör att text (bland annat) måste anpassas till de olika förhållandena .... testa bara, funkar det bra för dig så gör det!

när det gäller NES/SNES så tycker jag det ser hyfsat ut på större apparater, det är ju fyrkantigt och enkla färger ..

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictoryKid:

Men är det stor skillnad mot XBOX 360 menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

här ser du skillnaden ...
http://www.gamespot.com/features/6178185/p-2.html

håll musen över så ser du tex. hur health och EVE-bar ser ut på PC vs XBOX360 ....

är du med?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

här ser du skillnaden ...
http://www.gamespot.com/features/6178185/p-2.html

håll musen över så ser du tex. hur health och EVE-bar ser ut på PC vs XBOX360 ....

är du med?

men där är det ju högre upplösning på pc som jag tolkar det

Citat:

but the PC still offers higher resolutions and extreme anti-aliasing support.

sen tycker jag de har fel skärminställningar för att göra en sådan a/b-jämförelse, de har ju helt andra ljusstyrkor och kontrastinställningar mellan pc och xbox... eller kanske samma inställningar men inte kalibrerade efter ingångarna för att de ska bli lika

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

men där är det ju högre upplösning på pc som jag tolkar det sen tycker jag de har fel skärminställningar för att göra en sådan a/b-jämförelse, de har ju helt andra ljusstyrkor och kontrastinställningar mellan pc och xbox... eller kanske samma inställningar men inte kalibrerade efter ingångarna för att de ska bli lika

ok, jag uppfattade det som att de körde på samma upplösning.. det jag ville åt var storleken och placeringen på health-bar'en ... om vi säger att båda versionerna är i 720p så förstår man ju att pc-versionens bar etc blir svårare att se på en tv pga av stora pixlar och avståndet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.