Permalänk
Medlem

Värme på tangentbord display?

Tjena,

Undrar om någon här vet ifall det är möjligt att fixa så att man kan se sin GPU samt CPU värme på sitt tangentbord display? Det tangentbord som jag använder är ett Logitech G15.

Mvh Max.

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Medlem

Japp det ska gå, när jag hade mitt g15 körde jag Everest för att visa temperaturer och allt möjligt på skärmen. Det är det enklaste sättet enligt mig, du kan ställa in upp til 4 flikar där du kan flytta runt runt allting som du själv vill ha det. Har för mig att coretemp, msi afterburner också kan visa temperaturer men då blir det ju cpu och gpu var för sig.

Finns ett program som heter LCDstudio som ger en ännu mer möjligheter. Finns folk som gjort en massa olika teman och liknande.

Hoppas det inte blev för rörigt nu, undrar du något så är det bara att fråga.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Fixade hem programmet LCDstudio, men har dock inte en blekaste aning om hur jag ställer in det. Någon idé?

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Medlem

Själv kör jag ett annat program som jag inte minns vad det heter, lite pill att ställa in det men väldigt flexibelt. Det kan även hämta info från Everest. Kolla "Logitech G13"-länken i min signatur så ser du hur det kan se ut.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Coretemp samt MSI Afterburner är väldigt enkelt att använda till detta, även HWinfo klarar detta men då måste man ställa in lite mer i inställningarna men då får du också allt utan att bytta program med den runda knappen vid displayen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Avstängd

MSI afterburner, gå in i settings sedan monitoring...
Sedan tar du nåt annat för cpu

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yazem:

Fixade hem programmet LCDstudio, men har dock inte en blekaste aning om hur jag ställer in det. Någon idé?

lyckades du fixa lcdstudio? hur då? jag har försökt i ca 2år och inte lyckats än för att nån kod eller nåt som man ska få inte funkar för mig :/

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

AIDA64 är ett utmärkt program.
Den visar allt från dina temperaturer, fläkthastigheter till stömstyrkor och liknande på lcd displayen. Du kan även designa det själv hur du vill att det ska se ut

Permalänk
Medlem

C2D to G15 - Kunde inte hitta någon direktlänk själv, men detta program är väldigt nice till G-tangentborden!

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Hittade programmet jag använder, Barloggg's applet heter det. Finns här: http://www.gateway-to-hell.com/cgi-bin/download.pl?file=brlgc...
Visserligen lite gammalt och editorn är långt ifrån användarvänlig, men den är väldigt kraftfull. Här är min skärm(det är lättare att läsa i verkligheten):

Har man en G19 så kan man även sätta färger/bakgrundsbilder etc.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.