Permalänk
Medlem

Utöka minne i iPad?

Tjenare! Gjorde misstaget att byta asus transformer mot iPad 2 för att spara lite pengar... Så nu får jag leva med kass skärm, kasst tangentbord och ja man kan ju inte göra något på den, det är en stor iPod, inte en surfplatta =(.

Nu ska jag åka till Thailand = 26 timmars flyg sammanlagt så behöver ha över filmer på iPaden. 16 gb kommer man ju inte långt på.

Går det att utöka minnet på något sätt?

Jag har en iPhone 4s med, går det att utnyttja minne på den trådlöst?

Spela upp filmen på iPad från Iphone via airplay?

Hjälp mig att få med mig över 16gb film

Permalänk
Medlem

Seagate har en trådlös hårddisk som fungerar bra med ipad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Seagate har en trådlös hårddisk som fungerar bra med ipad.

Finns väl inte många flyg som erbjuder en tillgång till ett 230v "vägguttag"? eller har jag fel?
Länka gärna till den hårddisken. Tvekar på att den endast går på ström via usb eller liknande.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Finns väl inte många flyg som erbjuder en tillgång till ett 230v "vägguttag"? eller har jag fel?
Länka gärna till den hårddisken. Tvekar på att den endast går på ström via usb eller liknande.

Tittade lite på den, den har inbyggt eget batteri.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=929295

Enda hårdisken på prisjakt som har batteri:)

Vill inte lägga ut jätte mycket pengar. Tänkte om det fanns en minneskortläsare eller USB adapter man kunde stoppa in i iPadens uttag..

Men om jag lägger allt som får plats på iPaden, och resten på iPhonen, går inte filmerna på iPhonen att få över till iPaden via iCloud eller liknande? Borde finnas någon app som tillåter det?

Permalänk
Medlem

AirView finns det nåt som heter, tror det löser den biten. Iphone till ipad. googla det du.

Edit: verkar bara vara över wifi så det sket sig

Permalänk
Medlem

Du får plats med 30 filmer om vi leker med tanken att du har 15 GB samt en film är 500 mb (vilket du kan få ner de till)

Det räcker väl med 30 filmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlp:

AirView finns det nåt som heter, tror det löser den biten. Iphone till ipad. googla det du.

Edit: verkar bara vara över wifi så det sket sig

Perfekt! Jag har lite filmer på iPaden på nervägen, sedan byter jag dessa mot filmerna på iPhonen när jag är nere via wifi så har jag nya filmer på nervägen!:)

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Du får plats med 30 filmer om vi leker med tanken att du har 15 GB samt en film är 500 mb (vilket du kan få ner de till)

Det räcker väl med 30 filmer?

Haha nej jag har tagit bort allt från iPaden och har 13gb ledigt. Har 3 filmer och 5 avsnitt av en serie och nu är den full

Visserligen är det HD-material som jag bara konverterat till mp4 (suck när ska apple fixa hårdvaruaccelererat mkv stöd?). Jag klarar inte av brusiga 700mb filmer, och mp4 tar ju mer plats än mkv nästan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Du får plats med 30 filmer om vi leker med tanken att du har 15 GB samt en film är 500 mb (vilket du kan få ner de till)

Det räcker väl med 30 filmer?

Kollade just mobilen och filmer till den i 800x480 tar ca 100mb/minut. Har 32gb minne till den och saker som program och Spotify tar ca 8gb av den platsen.
Om nu OP är lika flitig användare av surfplattan som jag är av mobilen lär han bara ha hälften av minnet kvar till filmer och det betyder ca 800 minuter film. Alltså ca 12 filmer.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Haha nej jag har tagit bort allt från iPaden och har 13gb ledigt. Har 3 filmer och 5 avsnitt av en serie och nu är den full

Visserligen är det HD-material som jag bara konverterat till mp4 (suck när ska apple fixa hårdvaruaccelererat mkv stöd?). Jag klarar inte av brusiga 700mb filmer, och mp4 tar ju mer plats än mkv nästan.

Finns spelare som kan spela upp mkv. http://itunes.apple.com/us/app/avplayerhd/id407976815?mt=8

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ja men dessa spelare mjukvaruaccelererar mkv = processorn spelar upp dem och inte grafikchipet. Det gör att den kan smålagga och batteriet dör direkt. Att titta på film i 13 timmar med mjukvaruacceleration är ju att glömma:P

Vill ha så lång batteritid som möjligt

Permalänk
Medlem

Kass skärm? Dåligt tangentbord? Låter inte direkt som du har en iPad där men aja.
Har hört att man ska kunna koppla ihop den med tex camera connection kit och att du ska kunna köra videos direkt från SD kortet med den. Vet dock inte om det fortfarande fungerar eftersom det var snack ett tag om att dom hade ändrat någonting där.

Permalänk
Medlem

jailbreaka och lägg in xbmc. jag spelar upp 720p mkv serier ( sånna man får ner från "vissa" internetsidor om du fattar vad jag menar ) på min iphone 4s. 720p avi e inga problem heller.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sai:

Kass skärm? Dåligt tangentbord? Låter inte direkt som du har en iPad där men aja.
Har hört att man ska kunna koppla ihop den med tex camera connection kit och att du ska kunna köra videos direkt från SD kortet med den. Vet dock inte om det fortfarande fungerar eftersom det var snack ett tag om att dom hade ändrat någonting där.

Skärmen på ipad2 är ingen höjdare. Min har massor av ljusläckage i alla sidorna. Typiskt problem med LCD med kantbelysning iofs. Min macbbook pro, iphone osv är likadana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sai:

Kass skärm? Dåligt tangentbord? Låter inte direkt som du har en iPad där men aja.
Har hört att man ska kunna koppla ihop den med tex camera connection kit och att du ska kunna köra videos direkt från SD kortet med den. Vet dock inte om det fortfarande fungerar eftersom det var snack ett tag om att dom hade ändrat någonting där.

Skärmen är ju fruktansvärt lågupplöst, och tangentbordet jämförs med asus transformes "riktiga" tangentbord, inte rättvist kanske men ändå. Liknande tangentbord till iPaden är ju svindyrt.

Kan du länka till camera connection kitet?

Permalänk
Medlem

http://store.apple.com/se/product/MC531ZM/A

Det borde ju fungera??? Borde det inte gå att ha med ett usb-minne och koppla in, eller har apple lagt in en spärr för detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Tittade lite på den, den har inbyggt eget batteri.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=929295

Enda hårdisken på prisjakt som har batteri:)

Vill inte lägga ut jätte mycket pengar. Tänkte om det fanns en minneskortläsare eller USB adapter man kunde stoppa in i iPadens uttag..

Men om jag lägger allt som får plats på iPaden, och resten på iPhonen, går inte filmerna på iPhonen att få över till iPaden via iCloud eller liknande? Borde finnas någon app som tillåter det?

Det var den jag tänkte på. Vet inte hur länge batteriet egentligen håller men jag tror det finns test på den. Den är en accesspunkt du ansluter till. Såg nu också att den kanske var lite dyr men har man med sig ipaden för att se film ofta är det säkert en bra och hyfsat smidig investering

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Skärmen på ipad2 är ingen höjdare. Min har massor av ljusläckage i alla sidorna. Typiskt problem med LCD med kantbelysning iofs. Min macbbook pro, iphone osv är likadana.

Har aldrig haft några såna problem på min iallafall. Vet inte hur pass vanligt det är men inget jag haft att göra med och då köpte jag den ändå när den släpptes. Så det borde inte vara några direkta problem med release utgåvor.

Permalänk
99:e percentilen

HD-material på iPad är slöseri med utrymme. (Dessutom klarar inte iPad 1 av 720p, men det gör säkert iPad 2.) Spelar du upp ett klipp som är 1280x720 på en iPad kommer det skalas till 1024x576. Du kan därför lika gärna skala om klippet till 1024x576 innan du lägger det på iPaden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Långflyg har väl oftast en underhållningsmaskin som är laddad med nya filmer?

Ännu sämre skärm på den men du får ha det i åtanke i alla fall

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Inaktiv

Se en film och sov resten av resan - problem solved.

Skickades från m.sweclockers.com