Permalänk
Medlem

Stämmer nog att de har julledigt:
http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=753

Citat:

We currently have stock available for delivery on Wednesday the 4th of January

De är tydligen tillbaka tisd. 3/1 och skickar leveranser onsd. 4/1, så om du mailar kan de säkert ändra till Royal Mail.

Det där med TNT kan nog stämma, de funkar nog bäst till företag, där det alltid finns nån på plats.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Stämmer nog att de har julledigt:
http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=753

De är tydligen tillbaka tisd. 3/1 och skickar leveranser onsd. 4/1, så om du mailar kan de säkert ändra till Royal Mail.

Det där med TNT kan nog stämma, de funkar nog bäst till företag, där det alltid finns nån på plats.

Aa, har mailat dom nu och frågat om det gick att byta, spelar ju ingen roll om jag förlorar 70 spänn eller vad det nu blir

Permalänk

kanon la en beställning nu på ett tenkeyless med bruna switchar med express från tnt så hopps få den innan helgen

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Hur gick det Exiphi, lyckades du byta så att du fick ditt tangentbord.

RobinEdquist, har du fått det än? Hur funkar TNT?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Hur gick det Exiphi, lyckades du byta så att du fick ditt tangentbord.

RobinEdquist, har du fått det än? Hur funkar TNT?

Japp! Har fått tangentbordet nu. Mailade och frågade om det gick att byta till royal mail istället och dom svarade och sa att dom fixade det.

Fick även tillbaka 100kr på mitt konto eftersom royal mail var billigare, hade inte räknat med det.

Rekommenderar The keyboard company starkt!

Permalänk
Medlem

Vad kostar ett Filco Majestouch-2 med svensk/finsk layout? £120 men vad är totalkostnad inklusive frakt?
Hur mycket låter tangentbordet jämfört med t.ex ett Razer Arctosa/Lycosa?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Vad kostar ett Filco Majestouch-2 med svensk/finsk layout? £120 men vad är totalkostnad inklusive frakt?
Hur mycket låter tangentbordet jämfört med t.ex ett Razer Arctosa/Lycosa?

Det blir runt 1400kr.

Ljudnivån beror på om du ska ha blåa eller bruna switchar, sök runt på youtube på mx brown och mx blue switchar så får du ett hum om hur dom låter. Även känslan är olika i dom.

Razer tangentbordet verkar vara ett vanligt membrantangentbord så oavsett vilket du väljer så kommer känslan vara 100 ggr bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Det blir runt 1400kr.

Ljudnivån beror på om du ska ha blåa eller bruna switchar, sök runt på youtube på mx brown och mx blue switchar så får du ett hum om hur dom låter. Även känslan är olika i dom.

Razer tangentbordet verkar vara ett vanligt membrantangentbord så oavsett vilket du väljer så kommer känslan vara 100 ggr bättre.

Okej, tack för tipset. Men tror ni att Filco med bruna switchar låter mer eller mindre än det jag har nu?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Okej, tack för tipset. Men tror ni att Filco med bruna switchar låter mer eller mindre än det jag har nu?

Nu vet jag inte hur razers bord låter men mekaniskt brukar i regel låta mer än "vanliga" tangentbord, dock är ju ljudet en del av känslan tycker iaf jag

Så ja jag tror nog att det låter lite mer, men det är ju skönt ljud i mina öron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Nu vet jag inte hur razers bord låter men mekaniskt brukar i regel låta mer än "vanliga" tangentbord, dock är ju ljudet en del av känslan tycker iaf jag

Så ja jag tror nog att det låter lite mer, men det är ju skönt ljud i mina öron

Jo, det kanske låter bättre men undra om mina sovande föräldrar ett rum bort i huset tycker samma... Får ta och kolla upp det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Valde Royal Mail och det kom till Posten (eller Konsum). Men du kommer att få ett mail med trackingnummer, som du troligen kan spåra direkt hos Keyboardco. Mailet kommer när de levererat tangentbordet, länken ska även finnas i orderbekräftelsemailet.
Du borde även kunna spåra paketet här.
TNT Express har jag för mig kör ut direkt till lev.adressen, men jag vet inte hur det är med privatpersoner.

När jag söker på mitt ordernummer så står det att paketet postades den 6:e februari trots att jag la ordern först den 14:de.
Konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segimer:

När jag söker på mitt ordernummer så står det att paketet postades den 6:e februari trots att jag la ordern först den 14:de.
Konstigt.

Haha beställde nyss ett filco tenkeyless och det står att ordern är lagd 06 feb också. Har du fått ditt paket än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Haha beställde nyss ett filco tenkeyless och det står att ordern är lagd 06 feb också. Har du fått ditt paket än?

Är det handledsstöd på det tangentbordet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holm01:

Är det handledsstöd på det tangentbordet?

Nej, men det går att köpa till, dock rätt dyrt liksom tangentbordet.

Permalänk

Ni som har provat, är det värt köpet att lägga till ett handledsstöd? Aldrig använt sådant själv, brukar alltid vila underarmarna mot bordsskivan. Inne på att köpa ett Majestouch själv nämligen, ett fullstort med Blue eller Brown.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Ja, jag fick det, beställde natten till tisdag och fick det på fredagen.
Jag märkte senare att ordernumret plötsligt ledde till Tyskland istället, men det gick att skriva in kolli-numret man fick upp på royal mails sida på posten.se och följa rätt paket efter att det kommit in i Sverige.

Köpte ett Filco med bruna brytare förresten och är väldigt nöjd, en härligt lätt och klar känsla utan klickandet från de blåa (som jag fruktar skulle drivit mig till vansinne).

Fick dock snida till ett handlovsstöd då det är rätt högt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Ni som har provat, är det värt köpet att lägga till ett handledsstöd? Aldrig använt sådant själv, brukar alltid vila underarmarna mot bordsskivan. Inne på att köpa ett Majestouch själv nämligen, ett fullstort med Blue eller Brown.

Någon form av handledsstöd skulle jag absolut rekommendera, i alla fall tyckte jag att det kändes en aning i handlederna efter att jag skrivit en stund utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segimer:

Ja, jag fick det, beställde natten till tisdag och fick det på fredagen.
Jag märkte senare att ordernumret plötsligt ledde till Tyskland istället, men det gick att skriva in kolli-numret man fick upp på royal mails sida på posten.se och följa rätt paket efter att det kommit in i Sverige.

Köpte ett Filco med bruna brytare förresten och är väldigt nöjd, en härligt lätt och klar känsla utan klickandet från de blåa (som jag fruktar skulle drivit mig till vansinne).

Fick dock snida till ett handlovsstöd då det är rätt högt.

Så det åkte via tyskland eller förstod jag dig helt fel?

Köpte tidigare ett filco med blåa switchar som jag trodde att jag skulle gilla mer än jag gjorde. Hade svarta först men ville ha lite lättare taktila och klickiga så tänkte att blå skulle passa perfekt, men det är nåt med ljudet som gör det jobbigt att skriva. Har jag däremot på hög musik så jag knappt hör klicket så blir det automatiskt mycket skönare att skriva på av nån konstig anledning så jag tänkte att bruna nog passar mig bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Filcos handledsstöd är fantastiskt.
Lite dyrt. Men har inte hittat något alternativ i samma klass.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Så det åkte via tyskland eller förstod jag dig helt fel?

Köpte tidigare ett filco med blåa switchar som jag trodde att jag skulle gilla mer än jag gjorde. Hade svarta först men ville ha lite lättare taktila och klickiga så tänkte att blå skulle passa perfekt, men det är nåt med ljudet som gör det jobbigt att skriva. Har jag däremot på hög musik så jag knappt hör klicket så blir det automatiskt mycket skönare att skriva på av nån konstig anledning så jag tänkte att bruna nog passar mig bäst

Nej, det tror jag inte, verkade vara något fel med spårningen.

Jag hade lite svårt att bestämma mig jag också, lyckades bara hitta blåa att prova i butik så jag drog en chansning på bruna.
De har visserligen inte en lika härligt distinkt känsla som de blå, men ligger inte så långt ifrån, en enorm skillnad mot det jag hade tidigare.

Är det ett brunt du har beställt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segimer:

Nej, det tror jag inte, verkade vara något fel med spårningen.

Jag hade lite svårt att bestämma mig jag också, lyckades bara hitta blåa att prova i butik så jag drog en chansning på bruna.
De har visserligen inte en lika härligt distinkt känsla som de blå, men ligger inte så långt ifrån, en enorm skillnad mot det jag hade tidigare.

Är det ett brunt du har beställt?

Japp, ett brunt utan numpaden. Får se om det blir svårt att vänja bort den. Vill ha tangentbordet mer i mitten utan att behöva sträcka mig 2 meter för att greppa musen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Japp, ett brunt utan numpaden. Får se om det blir svårt att vänja bort den. Vill ha tangentbordet mer i mitten utan att behöva sträcka mig 2 meter för att greppa musen

Ja, det verkar ju skönt att frigöra lite utrymme, hoppas att du blir nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Köp något handledsstöd iaf! Jag finner tangentbordet nästan obrukbart utan handledsstöd. Jag har filcos handledsstöd och tycker att det är rätt skönt, tycker dock att det är synd att det inte går att fästa i tangentbordet, men på andra sidan så skulle jag kanske inte kunnat ha det till mitt topre nu.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Handledstöd bör man ha, jag gjorde egna istället.
Hur lätt som helst, la upp en tråd för att lätt kunna visa folk.

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1092170-t...

Permalänk
Medlem

Har fått mitt filco nu med bruna switchar och fyfan säger jag, nu har jag hittat den switch jag gillar mest! Otroligt skönt att skriva på, älskar ljudet, speciellt från spacebar Tycker verkligen ni ska testa bruna switchen innan ni bestämmer er för nån annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

beställde mitt filco tenkeyless från keyboardco i fredags. hämtade ut paketet idag.

jag har tidigare haft ett razer blackwidow med blåa switchar. när jag började använda det hade jag en del problem i framförallt fps spel. jag var inte van att släppa på tangenten helt utan ville hellre ligga och vila precis på aktiveringspunkten vilket inte funkar med framförallt blåa switchar.

nu har jag iofs vant mig vid att släppa helt på tangenterna istället för att vila på aktiveringspunkten. men nu när jag har ett tangentbord med bruna switchar märker jag att det är lättare på detta. dock känns inte den taktila markeringen lika mycket med dessa bruna switchar. den är knappt märkbar.

själva tangentbordet måste jag säga känns väldigt välgjort. razer blackwidow hade extremt jobbiga macro knappar till vänster om de vanliga knapparna. på detta sitter alla tangenter på rätt ställe och är såpass stora som man förväntar sig. väldigt skönt att ha tenkeyless storlek också. själv använder jag rätt låg sens på alla spel så jag behöver mycket utrymme för musen.

om ni har pengar och vill köpa ett kvalitets tangentbord så är ett filco från keyboardco något jag kan rekommendera. för mig känns även bruna switchar rätt men det är ju en smaksak.

Med ett sådant fint tangentbord borde du lära dig att hålla nere din snygga "Shift" knapp i början av varje mening

Permalänk

Förstår iofs inte varför alla vill ha tangentbord som låter när dom skriver på , jag menar grannarna klagar ju, morsan klagar, flickvännen klagar o kan inte sova osv.. trodde tysta tangentbord med "skön" känsla va bäst

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Förstår iofs inte varför alla vill ha tangentbord som låter när dom skriver på , jag menar grannarna klagar ju, morsan klagar, flickvännen klagar o kan inte sova osv.. trodde tysta tangentbord med "skön" känsla va bäst

Jag förstår inte folk som vill ha tangentbord som knakar o känns helt svampiga att skriva på.

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Jag förstår inte folk som vill ha tangentbord som knakar o känns helt svampiga att skriva på.

Ehm om du läser min andra tråd så letar jag faktiskt efter ett nytt tangentbord. Tror du jag vill ha det här jag har nu? Nej
Därför jag ska köpa ett mekaniskt själv.
Men fan de låter ju jävla mkt också o skriva på de här, så man får ju knappast en skillnad "ljudmässigt" med ett mekanisk. De e ju isf känslan o skriva som avgör. Vilket är iofs är ganska skönt o skriva på detta med knapparnas o tangentbordets layout. Men de svampiga är Thumbs down.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Ehm om du läser min andra tråd så letar jag faktiskt efter ett nytt tangentbord. Tror du jag vill ha det här jag har nu? Nej
Därför jag ska köpa ett mekaniskt själv.
Men fan de låter ju jävla mkt också o skriva på de här, så man får ju knappast en skillnad "ljudmässigt" med ett mekanisk. De e ju isf känslan o skriva som avgör. Vilket är iofs är ganska skönt o skriva på detta med knapparnas o tangentbordets layout. Men de svampiga är Thumbs down.

Ta en titt på topre tangentbord