Skillnad på Paracord sleeve och Fabric sleeve??

Permalänk
Medlem

Skillnad på Paracord sleeve och Fabric sleeve??

Ja som rubriken säger så undrar jag vad skillnaden på Djungelapas Paracord sleeve och Fabric sleeve?
Vad jag fatta så är Paracord sleeve typ samma som Fabric sleeve??
Tack på förhand!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Ja som rubriken säger så undrar jag vad skillnaden på Djungelapas Paracord sleeve och Fabric sleeve?
Vad jag fatta så är Paracord sleeve typ samma som Fabric sleeve??
Tack på förhand!

båda är mjukare än de i plast ja, men paracord är egentligen inte sleeve, utan fallskärmssnören, som folk hittat nya användningsområden för lite här och där. paracord är tjockare/tätare eller vad man ska säga och kan nog vara lite krångligare att sleeva. från bilderna att döma ser fabric ut väldigt lik vanliga skosnören, om det ger dig någon hint om hur de är.

är själv väldigt sugen på att prova paracord

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

båda är mjukare än de i plast ja, men paracord är egentligen inte sleeve, utan fallskärmssnören, som folk hittat nya användningsområden för lite här och där. paracord är tjockare/tätare eller vad man ska säga och kan nog vara lite krångligare att sleeva. från bilderna att döma ser fabric ut väldigt lik vanliga skosnören, om det ger dig någon hint om hur de är.

är själv väldigt sugen på att prova paracord

Jo Fabric har jag själv använt innan så det vet jag hur den är:) okej kör kanske på den, då fabric är väldigt tunn, o ser nästan kableln igenom i vissa fall :/ man vill det ska täcka ordentligt ju:P o billig va den med. men fanns inte lite tjockare till SATA mm :/ lite segt

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Jo Fabric har jag själv använt innan så det vet jag hur den är:) okej kör kanske på den, då fabric är väldigt tunn, o ser nästan kableln igenom i vissa fall :/ man vill det ska täcka ordentligt ju:P o billig va den med. men fanns inte lite tjockare till SATA mm :/ lite segt

Jag köpte en fabric för några dagar sedan, jag har inte lyckats sleava en kabel ännu, varje pin fastnar i tyget och sen får man börja om, har du några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klintan:

Jag köpte en fabric för några dagar sedan, jag har inte lyckats sleava en kabel ännu, varje pin fastnar i tyget och sen får man börja om, har du några tips?

du ska tejpa runt pinnen så den inte har några piggar som fastnar i tyget. tror till och med att stefan skriver det på djungelapa

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

du ska tejpa runt pinnen så den inte har några piggar som fastnar i tyget. tror till och med att stefan skriver det på djungelapa

Det glömde jag att läsa! Tack för hjälpen, blir det inte som jag tänkt mig får det bli Mdpc igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klintan:

Det glömde jag att läsa! Tack för hjälpen, blir det inte som jag tänkt mig får det bli Mdpc igen.

jag brukar ta en bit krympslang, lite jobbigare att ta bort sen, men mycket lättare o dra kablen genom sleeven

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

jag brukar ta en bit krympslang, lite jobbigare att ta bort sen, men mycket lättare o dra kablen genom sleeven

Jag ger mig, jag lyckas inte ens få en sladd utan pin igenom hela sleaven utan att den fastnar...
Beställer från mdpc ikväll

§9
Permalänk
Medlem
Skrivet av Klintan:

Jag ger mig, jag lyckas inte ens få en sladd utan pin igenom hela sleaven utan att den fastnar...
Beställer från mdpc ikväll

hehe, du får köpa den "vanliga" sleeven (den plastaktiga) fabric sleeve är mkt jobbigare att ha o göra med om man inte har sleevat innan
15m bara ska du bara sleeva några kablar eller ?

EDIT: men ta en bit krympslang ca:1cm så den räcker hela kontakten sen värmer du den så den krymper ihop fint, tryck till det i toppen med så det inte är några kanter på rymplsangen, helt OMÖJLIGT att få det att fastna i sleeven då.

citat
Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

hehe, du får köpa den "vanliga" sleeven (den plastaktiga) fabric sleeve är mkt jobbigare att ha o göra med om man inte har sleevat innan
15m bara ska du bara sleeva några kablar eller ?

Jo tack, den plastiga föll inte isär när man kollade på den..

Jag har ett Lian Li Pc-A04, jag kommer att korta ner 24pin, pci-e och cpu kablarna. 24pin kommer bli ca 20-30 cm så jag behöver ca 10 meter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klintan:

Jo tack, den plastiga föll inte isär när man kollade på den..

Jag har ett Lian Li Pc-A04, jag kommer att korta ner 24pin, pci-e och cpu kablarna. 24pin kommer bli ca 20-30 cm så jag behöver ca 10 meter.

hehe, jo men den har sina fördelar, lite snyggare o kablarna blir inte lika stela som det blir med den "vanliga" sleeven.
köp färdigsleevade förlängningar annars. så du inte beställer an massa till o så blir det inte bra :/ dessa är väldigt snygga o fri från krymplsang http://djungelapa.se/category.php?id_category=30

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

hehe, jo men den har sina fördelar, lite snyggare o kablarna blir inte lika stela som det blir med den "vanliga" sleeven.
köp färdigsleevade förlängningar annars. så du inte beställer an massa till o så blir det inte bra :/ dessa är väldigt snygga o fri från krymplsang http://djungelapa.se/category.php?id_category=30

Tänk dig ett 40 cm högt chassi, tänk dig om man förlänger 24pin som redan är 50 cm. Nu har du en 80 cm lång 24 pin som igentligen bara behöver vara 20 cm. Det är inte heller optimalt!

Jag kan sleava, men fabric var verkligen inget för mig! "/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klintan:

Tänk dig ett 40 cm högt chassi, tänk dig om man förlänger 24pin som redan är 50 cm. Nu har du en 80 cm lång 24 pin som igentligen bara behöver vara 20 cm. Det är inte heller optimalt!

Jag kan sleava, men fabric var verkligen inget för mig! "/

jo blir ju lite jobb, men mena att om du kortat kablarna mer o satt sånna:)
okej men kör på "plastsleeven" då:) ska nog själv köra på den denna gången, men själv ska man ha 40m

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

jo blir ju lite jobb, men mena att om du kortat kablarna mer o satt sånna:)
okej men kör på "plastsleeven" då:) ska nog själv köra på den denna gången, men själv ska man ha 40m

Jag föredrar min plastsleave ^^ Vet inte vad jag ska göra med min fabric men men..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klintan:

Det glömde jag att läsa! Tack för hjälpen, blir det inte som jag tänkt mig får det bli Mdpc igen.

funkar ju inte att kolla på mdpc produkter? på deras hemsida.

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av polika:

funkar ju inte att kolla på mdpc produkter? på deras hemsida.

Nils är överarbetad och har bara webbutiken öppen under visa stunder på vissa dagar. Han skriver när webshoppen är öppen däremot!
Nästa gång söndag kl 23.59 CET

Förlåt TS för OT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klintan:

Nils är överarbetad och har bara webbutiken öppen under visa stunder på vissa dagar. Han skriver när webshoppen är öppen däremot!
Nästa gång söndag kl 23.59 CET

Förlåt TS för OT

men han borde ju ha så att man kan titta på produkterna men inte beställa bara.

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av polika:

men han borde ju ha så att man kan titta på produkterna men inte beställa bara.

Om du går in på den tyska versionen så kan du kolla på alla produkter, med risk för att du inte förstår ett ord dvs. Testa google translate och den tyska varianten, borde ju fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klintan:

Nils är överarbetad och har bara webbutiken öppen under visa stunder på vissa dagar. Han skriver när webshoppen är öppen däremot!
Nästa gång söndag kl 23.59 CET

Förlåt TS för OT

Vissa dagar känner jag mig också väldigt överarbetad
Funderade ett tag på att skippa sleeven och sälja lite mer färdiga sleevingprodukter, men vi får se!
Blir en hel del mätande och klippande varje kväll, vilket tar tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Vissa dagar känner jag mig också väldigt överarbetad
Funderade ett tag på att skippa sleeven och sälja lite mer färdiga sleevingprodukter, men vi får se!
Blir en hel del mätande och klippande varje kväll, vilket tar tid.

Det var ju mindre bra, men som tur i oturen har du kunder
Nu får du skynda på med min beställning, jag har kli i fingrarna

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
På en del försäljningsinlägg.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Vissa dagar känner jag mig också väldigt överarbetad
Funderade ett tag på att skippa sleeven och sälja lite mer färdiga sleevingprodukter, men vi får se!
Blir en hel del mätande och klippande varje kväll, vilket tar tid.

Ta o skippa dom tankarna! Jag kan klippa o mäta åt dig, hehe
har beställt min sleeve idag äntligen, skicka skicka det

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com