Permalänk

iPad 2 (mycket billig)

Köpte billig iPad 2 i PHONECETNER på Friggagatan 13a
Den var riktig billig men nu funkar inte mer, butiken vägrar hjälpa
trots ett 11 månader garanti kvar (måste säga riktig skum butik är PHONECENTER)
Sökte lite info om butiken och verkar som "vilda västern" butik.
Nu min fråga: Vad ska jag göra och är lite rädd from dom skuma typer i butiken
mvh

Permalänk
Medlem

provat att gå på apple direkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

provat att gå på apple direkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Var på MacForum idag och dom säger att garantin har gått ut och då undrar man hur jag fick ett års garanti från denna butik?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikosin0505:

Var på MacForum idag och dom säger att garantin har gått ut och då undrar man hur jag fick ett års garanti från denna butik?!

dom har väl sålt en begagnad till dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur billig är "Mycket billig"?

Står det att den är ny på kvitto är det bara anmäla.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Menar du Friggagatan i Göteborg?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Menar du Friggagatan i Göteborg?

Ja Friggagatan i Göteborg
Apple iPad 2 WiFi+3G 16GB : 3495kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikosin0505:

Ja Friggagatan i Göteborg
Apple iPad 2 WiFi+3G 16GB : 3495kr

Ok, då var det inte den butiken som jag trodde (kollade adressen på eniro nu). Det fanns en lite närmare Olskroken som sålde stöldgods, trodde först att det var den

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rikosin0505:

Ja Friggagatan i Göteborg
Apple iPad 2 WiFi+3G 16GB : 3495kr

Lite väl billigt men står det nåt på kvittot om det är en demo, beg. eller dyl.?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Lite väl billigt men står det nåt på kvittot om det är en demo, beg. eller dyl.?

Bara: Apple iPad 2 WiFi+3G 16GB men i kvitto skriver ett års garanti, lite skum kvitto tyckte säljaren i MacForum med!!!!

Permalänk
Medlem

Länka till MacForum

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rikosin0505:

Bara: Apple iPad 2 WiFi+3G 16GB men i kvitto skriver ett års garanti, lite skum kvitto tyckte säljaren i MacForum med!!!!

Kontakta konsumentrådgivaren i Göteborg och framlägg ditt ärende. Man kan även kontakta arn.

http://www.goteborg.se/wps/portal/konsument

http://www.arn.se/

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Kontakta konsumentrådgivaren i Göteborg och framlägg ditt ärende. Man kan även kontakta arn.

http://www.goteborg.se/wps/portal/konsument

http://www.arn.se/

Hjälper det eller bara tapa tid...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rikosin0505:

Hjälper det eller bara tapa tid...

Ja du, det kan nog ta ett tag. Oftast brukar såna fall lösas ganska snabbt när man blandar in ARN. Dock verkar Phonecenter ju inte vara helt vettiga. Går det inte att häva köpet heller? (ska man kunna ifall butiken inte kan fixa felet).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Ja du, det kan nog ta ett tag. Oftast brukar såna fall lösas ganska snabbt när man blandar in ARN. Dock verkar Phonecenter ju inte vara helt vettiga. Går det inte att häva köpet heller? (ska man kunna ifall butiken inte kan fixa felet).

Var två gånge i butiken, helt enkel döm säger att nar du köpte var inget fel och startar inte alls iPad!!!!
Skuma säljarens svar var : Jag vet inte vad du gjorde med iPaden och inte min problem mera!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikosin0505:

Var två gånge i butiken, helt enkel döm säger att nar du köpte var inget fel och startar inte alls iPad!!!!
Skuma säljarens svar var : Jag vet inte vad du gjorde med iPaden och inte min problem mera!!!!!!!

Om den inte är synligt skadad kan man anta att du inte skadat den själv. Hota med att du kommer kontakta ARN och anmäla de om de ej beviljar ditt garantiärende.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Om den inte är synligt skadad kan man anta att du inte skadat den själv. Hota med att du kommer kontakta ARN och anmäla de om de ej beviljar ditt garantiärende.

Jag blev varnat av en kollega att inte handla dar men tog inte på alvar, dom är "lite" aggressiva. Tre st. stora säljare som pratar mest engelska!
Blev lurat av hemsidan, http://www.phonecenter.se/ ser bra ut och seriös men verkligheten helt annat bara synd att jag inte tog varningen från kollega lite mer på alvar
Ska aldrig handla mera dar och bara glömma hela annars bara tappar tid.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rikosin0505:

Jag blev varnat av en kollega att inte handla dar men tog inte på alvar, dom är "lite" aggressiva. Tre st. stora säljare som pratar mest engelska!
Blev lurat av hemsidan, http://www.phonecenter.se/ ser bra ut och seriös men verkligheten helt annat bara synd att jag inte tog varningen från kollega lite mer på alvar
Ska aldrig handla mera dar och bara glömma hela annars bara tappar tid.

Som sagt, anmäla. Glöm inte att skriva omdömen:

http://www.rejta.se/omdome/850166/Phonecenter
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=12579

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rikosin0505:

Köpte billig iPad 2 i PHONECETNER på Friggagatan 13a
Den var riktig billig men nu funkar inte mer, butiken vägrar hjälpa
trots ett 11 månader garanti kvar (måste säga riktig skum butik är PHONECENTER)
Sökte lite info om butiken och verkar som "vilda västern" butik.
Nu min fråga: Vad ska jag göra och är lite rädd from dom skuma typer i butiken
mvh

Du skrev i en annan tråd att du köpt en telefon där för ett antal månader sedan som du bara haft problem med och ändå köper du en 'för' billig iPad där också??

Eller missuppfattade jag den andra tråden? Kanske var någon annans tradera-auktion du länkade till?

Hur som helst.. Ring Apple och säg att något verkar tokigt med ditt kvitto. De kan svara på om ditt SNR har giltig garanti eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Asså när priserna är billigare än vad apple själva har i sin webshop så är det antingen stöldgods eller begagnade grejjer.
Ipad2 har inte ens funnits i ett år så även om den är köpt i mars 2011 så är det garanti kvar på den. Om apple säger att det inte är ngn garanti kvar så är det kanske inte en ipad2. Säker på att det inte är en ipad 1?

Permalänk
Medlem

Du har 3 års garanti enligt konsumentköplagen.
Så när du pratar med Apple så skall du hävda konsumentköplagen.

När jag hävdade konsumentköplagen så blev jag kopplad till en helt annan avdelning där det gick mycket smidigare.

Permalänk

Ledsen TS men jag tror de har lurat skiten av dig:(...men ge inte upp...stå på dig du har ju kvittot!

Edit: Om du redan haft problem med Phonecenter varför handlar du där igen! Är du fakir?
https://www.flashback.org/t1406550

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Låter lite som dom som "lurar" folk på blocket med billiga iPhone 4/4s och ipads.
Nya inplastade som dom säljer billigt, fungerar i någon vecka sen är IMEI nr spärrat.

Är "bluff" företag som köper ut en massa iphone/ipad och sen går i KK och ej betalar räkningarna för dom, och då spärrar operatören IMEI nr på dom.

Har en bekant som råkat ut för det
Är det för billigt för att vara sant, så är det nog det.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

Du har 3 års garanti enligt konsumentköplagen.
Så när du pratar med Apple så skall du hävda konsumentköplagen.

När jag hävdade konsumentköplagen så blev jag kopplad till en helt annan avdelning där det gick mycket smidigare.

Nej du har 3 års reklamationsrätt. Det är inte samma sak som garanti. Det är ett års garanti på Apples prylar om du inte köpt Apple Care.

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Tog bort ett inlägg som bröt mot regel 1. Har någon synpunkter på en användare eller dennes inlägg ska detta skickas in till forumadministrationen via anmälansknappen.

Håll tråden civiliserad och tänk två gånger på vad som skrivs i den. Åsikter? Fakta? Påståenden? Det är alltid upp till er att bedöma vad som skrivs.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers