HP fortsatt störst på bärbara datorer, Apple på surfplattor

Permalänk
Medlem

Använt HP i ca 7 år
Den gamla laptopen från HP( Windows XP som operativsystem) finns i garderoben och håller än idag för surf. Medan den HP laptop jag kör till vardag är inne på sitt 3 tredje år. Har den kopplad till en 19 tums HP skärm och ibland jobbar en HP allt- i -ett skrivare. Gör sitt jobb.

Mitt svar är nej, HP är inte dåligt märke.

Det negativa är att HP i dagens laptop modeller har paketerat in högtalare från BEATS. Vilket inte finns i min. Om jag idag skulle köpa en ny laptop så skulle det bli HP däremot skulle jag leta efter dem modellerna som inte har BEATS högtalare i sig.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Notera att det är bärbara datorer och jag antar att Air ligger bakom mycket av den försäljningen. De har ju en bra nisch där som inte har så mycket konkurens. Får se hur det ser ut om ett år när Intel fått igång sin Ultrabook-plattform ordentligt med Ivy Bridge. På stationära datorer har det betydligt lägre andel.

Jag väntar, likt många andra, på framtida siffror för surfplattor. Många har köpt en men det viktiga för framtida lönsamhet är ju hur många som kommer köpa en till. Netbooks sålde ju som smör ett tag men ingen köpte en andra netbook. Så frågan är om surfplattan kommer bli en engångsleksak för den stora massan och sedan landa som nischprodukt eller om den kommer slå igenom om bli vanligare.

Här där jag bor får nästan alla studerande en mac tror att det också kan göra en del av apples laptop försäljning.

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem

Hmm är det inte lite orättvist att jämföra ett företag som har monopol på sin modell av surfplatta mot andra märken som konkurerar mellan varandra? Vore det inte bättre att ställa Apple mot Android? Då leder ju Apple med 9% av marknaden.

Sen hade det varit trevligt att få se siffror från de 3 föregående åren så vi kan se hur trenden går.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Notera att det är bärbara datorer och jag antar att Air ligger bakom mycket av den försäljningen. De har ju en bra nisch där som inte har så mycket konkurens. Får se hur det ser ut om ett år när Intel fått igång sin Ultrabook-plattform ordentligt med Ivy Bridge. På stationära datorer har det betydligt lägre andel.

Jag väntar, likt många andra, på framtida siffror för surfplattor. Många har köpt en men det viktiga för framtida lönsamhet är ju hur många som kommer köpa en till. Netbooks sålde ju som smör ett tag men ingen köpte en andra netbook. Så frågan är om surfplattan kommer bli en engångsleksak för den stora massan och sedan landa som nischprodukt eller om den kommer slå igenom om bli vanligare.

Alldeles riktigt, jag missade ordet "bärbara" i mitt inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Hmm är det inte lite orättvist att jämföra ett företag som har monopol på sin modell av surfplatta mot andra märken som konkurerar mellan varandra? Vore det inte bättre att ställa Apple mot Android? Då leder ju Apple med 9% av marknaden.

Sen hade det varit trevligt att få se siffror från de 3 föregående åren så vi kan se hur trenden går.

Jo, på sätt och vis, men å andra sidan ÄR ju Apple ett företag och tex. Samsung ett. Oavsett OS i apparaten. Android är det ju ett gäng företag som använder sig av, oftast dessutom med nåt eget "skal" på (typ Sense lr TouchWiz).
Ungefär som att jämföra Win och OS X, det är rätt självklart att Win är större, medan Apple är större än (tex.) Toshiba. Så... Beror ju på vad man vill jämföra. Apple som "iPad/Mac-tillverkare" eller Apple som "iOS/OSX-tillverkare". Finns det nån jämförelse mellan iOS (på både iPod, iPhone och iPad alltså) och Android i helhet? Nån som vet?

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hejdaniel:

Här där jag bor får nästan alla studerande en mac tror att det också kan göra en del av apples laptop försäljning.

Nja det drunknar nog i försäljningen till företag där HP, Dell och Lenovo ligger bra till. Här har jag sett många skolor som gör enklare Lenovo eller Dell.

Lite nyfiken på hur de motiverar inköp av Apple eftersom resten av datorsystemen i skolor brukar vara Windows. Har Apple börjat subventionera skolor igen som de gjorde på 90-talet? När jag gick i grundskolan fanns det bara Apple i skolorna för att de dumpade priserna. Har för mig att de nya och fräcka macarna var LC och Performa som vi hade i mellanstadiet. Fanns en dator i varje klassrum och sen stod det ett par gamla svartvita Macintosh i en korridor som fick agera datorsal för de tillfällen fler än en åt gången behövde använda en dator. Usch nu känner jag mig gammal.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KingCobra:

Hmm är det inte lite orättvist att jämföra ett företag som har monopol på sin modell av surfplatta mot andra märken som konkurerar mellan varandra? Vore det inte bättre att ställa Apple mot Android? Då leder ju Apple med 9% av marknaden.

Sen hade det varit trevligt att få se siffror från de 3 föregående åren så vi kan se hur trenden går.

Det är inte ett dugg orättvist eftersom det är två helt olika saker. En lista på marknadsandelar för olika tillverkare är något helt annat än en lista över olika operativsystem. Den första är intressant ur ett ekonomiskt perspektiv medan den andra är mer kuriosa för nyfikna nördar. Skilj på äpplen och päron här.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Jodå, sen fick de en ny VD och tog en helomvändning

Rättare sagt så avskedades VD'n (vilket var bra då han uppenbarligen var inkompetent).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Rättare sagt så avskedades VD'n (vilket var bra då han uppenbarligen var inkompetent).

Ja, han hade lite skumma idéer som troligtvis hade kört företaget i botten.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Nja det drunknar nog i försäljningen till företag där HP, Dell och Lenovo ligger bra till. Här har jag sett många skolor som gör enklare Lenovo eller Dell.

Lite nyfiken på hur de motiverar inköp av Apple eftersom resten av datorsystemen i skolor brukar vara Windows. Har Apple börjat subventionera skolor igen som de gjorde på 90-talet? När jag gick i grundskolan fanns det bara Apple i skolorna för att de dumpade priserna. Har för mig att de nya och fräcka macarna var LC och Performa som vi hade i mellanstadiet. Fanns en dator i varje klassrum och sen stod det ett par gamla svartvita Macintosh i en korridor som fick agera datorsal för de tillfällen fler än en åt gången behövde använda en dator. Usch nu känner jag mig gammal.

När man har en förre detta vaktmästare som it-tekniker på skolan blir det som det blir ne skoja men den macen jag har nu är den tredje jag fick ifrån skolan och det är den sämsta datorn jag någonsin har använt. Det var bättre på min förra skola då jag först hade en vita macbook, den var inte så bra men då använde jag inte den så mycket. När det blev mycket skador på datorerna så blev det att vi fick macbook pro. De var mycket bättre men inget som jag skulle köpa personligen. Nu när jag har börjat på gymnasiet har den vita macbooken kommit tillbaka. Det kostar 3000 kr för varje dator varje år, (kommunen betalar). (Alla elever har en var). Tycker det är mycket pengar med tanke på hur dåliga de är, och det är nu vaktis kommer in i bilden. Han är en Applefanboy och han ser inte något fel med datorerna, skulle tro att hans senaste träff med en windows dator var år 2000 -_-". Men enligt apple så ska en mac alltid vara som ny och den ska aldrig bli outdated så tror bara att det är fel på min dator, och alla mina klasskompisars datorer.

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem

Klart Hp är stora, har 2 HP skrivmaskiner som jag köpte billigt, är super nöjd!
HP tillverkar så mycket mer än bara Laptops, själv tycker jag att HP laptops har dålig konstruktion och dålig kvalité jämfört med Macbook, Acer och Lenovo men är fortfarande bättre än en del andra.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört så försvarar man köpet av Mac'ar inom komuner/skolor med att man sparar in pengarna väldigt snabbt pga minskade administrativa- och servicekostnader. Själv har jag väldigt svårt att se det...

Btw, vad var det som var så dåligt med datorerna ni fick? Den vita macbooken är väll ökend för att strula på olika sätt men annars känner jag ingen som är missnöjd med sin egenköpta Mac.

Edit: kan bara hålla med posten innan, har hittils inte stöt på en HP laptop som jag inte hatat.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

HP är ju sämst och har mest felfrekvens på sina laptops under en 3 års period jämfört med andra märken där Asus ligger i topp.

Länk: http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_laptop_reliabi...

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Det tar jag med en nypa salt.

Rent av bullshit

Permalänk
Medlem
Skrivet av dosman:

Att Apple gick ner till bara 59% av tablet-marknaden var överraskande med tanke på att de hade 90% av marknaden för några månader sedan. Jag tror inte att Amazon kommer kunna hålla kvar sin marknadsandelar när Apple släppar Ipad 3 om någon månad. Apple kommer nog få tillbaka 10-20% av marknaden då.

Skulle inte satsa alltför mycket på att iPad 3 kommer ändra siffronba markant, troligen blir det mest iPad 1/2 ägare som uppgraderar i god ordning, medan övriga låter bli. Visst blir et ett temporärt uppsving, men de tappar det nog snart igen. Tror nog mer på att övriga tillverkare kommer öka mer framöver när iPad får/fått rejäl konkurrens, Apple brukar vara först ut till massorna men faller snart till föga när de andra börjar slåss på samma marknad, då utvecklar de en ny marknad istället med en ny produkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Använt HP i ca 7 år
Den gamla laptopen från HP( Windows XP som operativsystem) finns i garderoben och håller än idag för surf. Medan den HP laptop jag kör till vardag är inne på sitt 3 tredje år. Har den kopplad till en 19 tums HP skärm och ibland jobbar en HP allt- i -ett skrivare. Gör sitt jobb.

Mitt svar är nej, HP är inte dåligt märke.

Det negativa är att HP i dagens laptop modeller har paketerat in högtalare från BEATS. Vilket inte finns i min. Om jag idag skulle köpa en ny laptop så skulle det bli HP däremot skulle jag leta efter dem modellerna som inte har BEATS högtalare i sig.

Beror på vilka datorer man köper från dem men HP är väldigt dåliga på två fronter, batterier och laddare.

Skolan jag studerade i gav HP 6510b till flera klasser samt andra HP datorer till andra årskurser. Av ca 30 laddare i vår klass funkade bara 2st i slutet, de andra lade av, eller började pipa som bomber, eller laddade otroligt dåligt. Detta inkluderat att vi fick nya laddare andra året av samma orsak. Skolan beställde HP laddare stup i kvarten och inte nog med det var det en HP tekniker på skolan hela tiden för att fixa problem med datorerna.

Min personliga så tog jag hand om den så bra man bara kan och endå klarade batteriet bara 15minuter per laddning andra året, 3e året så klarade datorn inte boota utan laddare. (3e laddaren btw eftersom de första två la av antingen under årskurs1 eller 2)

Just nu har jag en HP G62 vars batteri och laddare håller otroligt nog än så länge, även om en laddning sitter på ca 2-3h vid slösurf och knappt en timme vid bättre användning.

Angående deras förra VD så var det något otroligt wtf. Att döda deras webOS snabbare kunde nog inte vara möjligare. Som tur är den öppen numera och folk kommer utveckla vidare på den eller använder koden till befintliga project på Ubuntu, eller KDE satsningen av plattor. Spark plattan med KDE börjar säljas snart. Redan är alla preorders beställda och Canonical har redan börjat satsa med deras satsning på plattor samt androidbaserade mobiltelefoner.

Openoffice håller redan på att portas till arm och dessa nedan funkar redan för ARM eller X86 processorer där stor del av program på linux funkar utan större problem och vissa som behöver meckas på lite extra. Så skulle inte säga att Windows kommer vara den enda som hotar iOS eller Android på mobila marknaden länge till.

http://www.ubuntu.com/devices/android

http://www.omgubuntu.co.uk/2012/02/demand-for-kde-tablet-phen...

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

frågan är om surfplattor kommer hålla i sig eller om det bara är en fluga precis som minimini laptop.

Rimlig fråga.
Å andra sidan är det inte säkert att netbooks bara hade varit en fluga om inte Microsoft och Intel hade varit överens om att strypa dem. Microsoft för att deras operativsystem kostar bisarrt mycket i relation till de 2995.- som var standardpriset (och de alltså var under hårt tryck att leverera "starter editions" utav sitt OS även i den industrialiserade världen), och Intel för att de omöjligt skulle kunna hålla ASP uppe om marknaden svängde mot netbooks. Så de använde sin virtuella monopolsituation till att begränsa internminne och skärmupplösningar (!) för att göra segmentet mindre funktionellt och attraktivt.
Om de inte hade agerat så, hade kanske iPaden inte fått det genomslag den fått.

Personligen hade jag köpt en liten mini laptop tidigare om de inte hade varit så medvetet stympade. Och hade antagligen heller inte ägt en iPad2 idag, eller upptäckt att det konceptet passar mig bättre för framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Skulle inte satsa alltför mycket på att iPad 3 kommer ändra siffronba markant, troligen blir det mest iPad 1/2 ägare som uppgraderar i god ordning, medan övriga låter bli.

Märkligt resonemang.
Försäljningen av iPad2 är mer än fördubblad jämfört med iPad1, och för två år sedan fanns ingen iPad alls. Så hur kan försäljningen vara driven av uppgraderare?

Vad det gäller försäljningsvolymer, så säger leverantörsuppgifter att Apple har ökat sin upphandling med ca 50% relativt iPad2, vilket skulle indikera en årsvolym på sisådär 75-100 miljoner. Men om de t.ex. planerade att lansera en ny Pad innan 2013 skulle upphandlingen indikera en ytterligare förväntad försäljningsökning, så det är svårt att tolka dem med säkerhet.

Permalänk
Skrivet av lacrits:

Var det inte bl.a. bärbart PC som det ryktades att HP skulle överge för nån månad sen.. Varför skulle dom överge det med en sån stor andel av marknaden?!

Go "alla andra". Våga vägra Apple!!!

De var på väg att sälja av konsument-pc som IBM (Nu Lenovo) gjorde redan för många år sedan och anledningen är att det knappt finns nån lönsamhet alls längre. Även om man är marknadsledare så är det svårt att motivera en verksamhet som i princip går plusminusnoll. Speciellt nu när försäljningen totalt sett dessutom viker. Tvärtemot vad många här verkar vara helt övertygade om alltså. Dvs att marknadsandel är det enda som betyder något...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Jag tror också att HP och Dell sitter och väntar på Windows 8. Båda två är ju väldigt inriktade mot företag och där duger varken iPad eller någon av enheterna med Android. Läste nyligen en artikel som hävdade att säkerheten på de plattformarna var för dålig. Hur som helst så har Windows en enorm fördel med sitt Office-paket som det inte finns något vettigt alternativ till på surfplattor idag. Speciellt inte om man behöver kompatibilitet. Jag har en känsla av att både Dell och HP kommer med fina plattor med Intels SOC sen också för då kan ju företagen köra exakt samma mjukvara på alla enheter.

Över 90% av de femhundra största noterade bolagen i USA har redan, eller funderar på att deploya iPad i verksamheten.

Tycker det är rätt hyfsat för en "enhet som inte duger"...

Största risken Microsoft löper är att man är *alldeles* för sena in på marknaden. Vill MS tjäna fina pengar på tablet-hysterin så är det bara släppa Office för iPad och andra mobila enheter. Men det händer förmodligen inte förrän Windows 8 har floppat på tablets. Det vet vi väl förmodligen redan under första halvåret 2013...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Hmm är det inte lite orättvist att jämföra ett företag som har monopol på sin modell av surfplatta mot andra märken som konkurerar mellan varandra? Vore det inte bättre att ställa Apple mot Android? Då leder ju Apple med 9% av marknaden.

Sen hade det varit trevligt att få se siffror från de 3 föregående åren så vi kan se hur trenden går.

Monopol på vadå? Att få sälja hårdvara med iOS på?

Tror inte monopol riktigt betyder det du tror...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Skrivet av Grumbledock:

Skulle inte satsa alltför mycket på att iPad 3 kommer ändra siffronba markant, troligen blir det mest iPad 1/2 ägare som uppgraderar i god ordning, medan övriga låter bli. Visst blir et ett temporärt uppsving, men de tappar det nog snart igen. Tror nog mer på att övriga tillverkare kommer öka mer framöver när iPad får/fått rejäl konkurrens, Apple brukar vara först ut till massorna men faller snart till föga när de andra börjar slåss på samma marknad, då utvecklar de en ny marknad istället med en ny produkt

Du mernar som man har "fallit till föga" på mp3-spelarmarknaden, musikdistributionsmarknaden, smartmobilmarknaden, laptopmarknaden och tabletmarknaden de senaste tio åren?

Att iPad bara säljer till redan frälsta är bara sant om antalet frälsta dubblar varje år.

Vänta. Det är ju det som händer

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jonteponte:

Över 90% av de femhundra största noterade bolagen i USA har redan, eller funderar på att deploya iPad i verksamheten.

Tycker det är rätt hyfsat för en "enhet som inte duger"...

Största risken Microsoft löper är att man är *alldeles* för sena in på marknaden. Vill MS tjäna fina pengar på tablet-hysterin så är det bara släppa Office för iPad och andra mobila enheter. Men det händer förmodligen inte förrän Windows 8 har floppat på tablets. Det vet vi väl förmodligen redan under första halvåret 2013...

http://www.xbitlabs.com/news/mobile/display/20120208215231_HP...

Var har du hört det där om 90% Är det apples egna siffror och hur räknar de? Räknar de med folk som använder egna prylar till jobbet och hur många måste det finnas på varje företag? Vet att det inte är helt ovanligt att folk använder ett jobbabonemang till en privat telefon. Farsan suckade lite över det för det finns ett gäng på hans avdelning på Ericsson. Räknas det som att Ericsson har "deployat" Apple?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Fattar inte att Apple säljer så mycket bärbara datorer måste jag säga, det är lyx prylar för rika mäniskor, som betal extra bara för märket. Trodde vi hade kommit över det stadiet att köpa grejer bara för märkets skull.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Avstängd

Är det någon som har siffror på hur försäljningen ser ut i Sverige. Skulle vara kul att jämföra Sverige mot världs snitt men även siffror ifrån USA.

Permalänk

Varför är det just dessa märken som är i topp?

Spring in på ditt företags styrelsemöte. Där är det högtst troligtvis 3 HP och en DELL uppkopplad emot en sunkig projektor.

Spring in på ditt företags styrelsemöte på USA-kontoret. Där har du 3 HP, 2 DELL och en Apple. Garanterat.

Dessa siffror pekar troligtvis inte på vad privatpersonerna föredrar utan vilka avtal man kan skaka fram.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Morkul:

Är det någon som har siffror på hur försäljningen ser ut i Sverige. Skulle vara kul att jämföra Sverige mot världs snitt men även siffror ifrån USA.

Kommer inte ihåg var jag läst det med Apple säljer bra i Sverige fast sen har vi ju sällsynt stor andel smartphones här också. Läste för övrigt att iPhone har blivit en tjejtelefon i Sverige vilket är lite kul.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24