Permalänk

Hjälp snabbt!

Hej skulle behöva lite hjälp med grafikkort.

Har en gammal dator som jag tänkte byta grafikkort på, just nu sitter det ett uråldrigt radeon x800XT (AGP) i burken och tänkte köpa ett HD3450 (AGP).
Frågan är om det ger någon effekt alls eller om man ska satsa på ett annat kort?(Om det nu finns något annat).
Hjälp mig snälla tyvärr så har jag ingen info om moderkortet, hittar inget om
fujitsu siemens scaleo T.

En fråga till är om jag behöver just ett AGP kort har kollat lite i inställningar men är osäker p.g.a. att jag inte vet något om moderkortet.

Så om någon kunde hjälpa mig och välja rätt nu skulle jag vara tacksam

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

tror inte det bytet ger så mycket. 3450 var ett dåligt grafikkort redan när det kom... tyvärr

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

tror inte det bytet ger så mycket. 3450 var ett dåligt grafikkort redan när det kom... tyvärr

något annat kort då? Något du kan komma på som kan passa?

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

vad har du för övriga komponenter i datorn det är mer än grafikkort som håller tillbaks prestandan i spel.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

vad har du för övriga komponenter i datorn det är mer än grafikkort som håller tillbaks prestandan i spel.

pentium 4 3,4 GHz (dubbelkärnig)

Moderkort fortfarande unknown

400W nätdel

ram 2gb (redan uppgraderat)

W7 32-bitar

250Gb hårddisk, 1TB extern

säg till om du vill veta mera

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supertuba:

något annat kort då? Något du kan komma på som kan passa?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1099520 är det bästa agp-kortet som finns idag. men det är jäkligt ovärt, bättre att spara lite till och byta ut moderkort, cpu och minne så du får pci express åtminstone

en pentium 4 är en rätt dålig processor också, trots höga klockfrekvenser får den stryk av billiga nya processorer så det är ingenting som är värt att ha kvar vid en uppgradering i min mening

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1099520 är det bästa agp-kortet som finns idag. men det är jäkligt ovärt, bättre att spara lite till och byta ut moderkort, cpu och minne så du får pci express åtminstone

en pentium 4 är en rätt dålig processor också, trots höga klockfrekvenser får den stryk av billiga nya processorer så det är ingenting som är värt att ha kvar vid en uppgradering i min mening

tack för tipset, har varit inne på att köpa en helt ny dator men gymnasiet kommer nu till hösten så tänkte köpa en laptop och då blir det lite ont om pengar tyvärr :/ men det uppskattas att du svarar

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supertuba:

tack för tipset, har varit inne på att köpa en helt ny dator men gymnasiet kommer nu till hösten så tänkte köpa en laptop och då blir det lite ont om pengar tyvärr :/ men det uppskattas att du svarar

behöver du laptop för gymnasiet? jag har inte behövt laptop förrän nu på universitetet, och då räcker en av de billigaste egentligen om det är ont om pengar. så kan man ha en stationär att spela på samtidigt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Supertuba:

tack för tipset, har varit inne på att köpa en helt ny dator men gymnasiet kommer nu till hösten så tänkte köpa en laptop och då blir det lite ont om pengar tyvärr :/ men det uppskattas att du svarar

Spara då dina pengar till den laptopen istället för att lägga pengar på en antikvitet. Helt utslängda pengar imo.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
99:e percentilen

En kille på SweClockers skänker bort ett 3450. Köp inte ett nytt! Totalt slöseri med pengar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Tack för alla svar tror jag lägger det på is för tillfället, men uppskattar att ni hjälpt mig i alla fall

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

En kille på SweClockers skänker bort ett 3450. Köp inte ett nytt! Totalt slöseri med pengar.

det är ju dock pci-e och passar inte på moderkortet...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Starric:

det är ju dock pci-e och passar inte på moderkortet...

OK, sorry. Jag såg bara ett 3450 under Skänkes och länkade. (Jag tycker fortfarande att det är slöseri med pengar.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

OK, sorry. Jag såg bara ett 3450 under Skänkes och länkade. (Jag tycker fortfarande att det är slöseri med pengar.)

det är lugnt det blir inget 3450, dock så är inte 440kr någon enorm summa men fattar vad du menar eftersom det knappast blir någon skillnad

Hittade en kille på en annan tråd som skulle bygga en "old school" dator med en p4 3,2ghz, 2 gig ram, och ett 4670 så tänker ändå över att köpa kortet

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supertuba:

det är lugnt det blir inget 3450, dock så är inte 440kr någon enorm summa men fattar vad du menar eftersom det knappast blir någon skillnad

Hittade en kille på en annan tråd som skulle bygga en "old school" dator med en p4 3,2ghz, 2 gig ram, och ett 4670 så tänker ändå över att köpa kortet

leta isåfall begagnat. att köpa ett nytt agp-kort för typ 1300kr är värdelöst då ett nytt kort till pci-e för halva priset är bättre... vet inte vad en begagnat plattform med pci-e kan tänkas kosta, men det skulle ge bra mycket mer för pengarna. det är verkligen inte värt att lägga ner så mycket pengar på din dator eftersom den är så pass utdaterad så inga nya delar passar

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

leta isåfall begagnat. att köpa ett nytt agp-kort för typ 1300kr är värdelöst då ett nytt kort till pci-e för halva priset är bättre... vet inte vad en begagnat plattform med pci-e kan tänkas kosta, men det skulle ge bra mycket mer för pengarna. det är verkligen inte värt att lägga ner så mycket pengar på din dator eftersom den är så pass utdaterad så inga nya delar passar

Sant, kollat lite men ingen tycks sälja något 4670 :/

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Jag har ett 4670 1gb som jag snart inte behöver mer, hade tänkt att ge det till föräldrarna, men kanske kan sälja det till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Jag har ett 4670 1gb som jag snart inte behöver mer, hade tänkt att ge det till föräldrarna, men kanske kan sälja det till dig.

är det agp? pci-e funkar inte som sagt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII