Permalänk

Dammsugarköp - hjälp

Hej jag har precis flyttat och behöver hjälp med att köpa dammsugare. Budget 1000 kr

Har tittat på främst

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=391677

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=606844

Vad säger ni? Är dessa något att ha eller ska jag titta på något annat?

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Jag har en Electrolux Ergospace ZE310 och är mycket nöjd. Den har väldigt lång slang vilket ger bra räckvidd och remmen för att sätta fast slangen när den inte används är väldigt praktisk. Jag tycker den är väldigt prisvärd.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk

philipsen verkar vettigare tycker jag (mer sug och HEPA). En bra dammsugare ger sjukt mycket vuxenpoäng men gör det så mycket trevligare hemma

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

UltraOne skulle jag köra på.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Köpte Electroluxen till morsan och hon är jättenöjd.
Liten och smidig att använda.

Permalänk
Medlem

En Electrolux UltraSilencer!

Visa signatur
Permalänk

tack för all svar! ska kolla upp de nämnda alternativen

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Skulle köra på en med HEPA-filter iaf. Ett bra eller dåligt filter är ju skillnaden mellan att fånga upp mikropartiklar i dammet och att blåsa dem vidare upp i luften. HEPA-klassade filter garanterar en väldigt hög kvalitet på filtreringen och jag tycker absolut att det känns värt det.

Permalänk
Medlem

Installera en centraldammsugare då far alla dammpartiklar ut ur huset (som inte fastnar i uppsamlingskärlet dvs)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Den effektiva 1 400 W-motorn ger 375 W maximal sugeffekt, vilket betyder att du använder mindre energi, men utan att kompromissa med städresultatet

Lite kul att de prata om att man spara energi, fast verkningsgraden på damsugaren är 27%