ACTA granskas av EU-domstolen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dethskul:

Och de av oss valda gör inte mycket för oss, så störta skiten och inför en smula anarki och stake i de fina rummen! Skär upp de feta välsmorda bukarna och låt pöbeln bada i flottet.

Om det nu är vi som väljer våra "ledare" så ska vi väl ha full insyn i vad de gör och planerar att göra? Inte väljer jag nån som lovar guld o gröna skogar för att sedan pissa mig i ansiktet så fort de smakat på ost o vin som vi betalat. Det finns ärliga människor, det har jag sett på tv...
Det börjar bli hög tid att pajja larvfötterna på dessa stridsvagnar.

Skärpning!

Majoriteten vill ju tydligen att de som har mycket ska ha mer? "Rika företag" går naturligtvis före.. shock?

Permalänk
Medlem

Jag håller med ovanstående ang. SD. Jag skulle själv kunna tänka mig rösta på dem nästa val då de har många goda tankar. Dock så är SD ett så ostabilt parti då hälften av dess medlemar inte riktigt kan föra sig i politikens värld (de jag sett iallafall), och riksdagsledarmöter (än så länge bara en?) som spårar ur och blir "politisk vilde".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerBlader:

Snälla Sweclockers, framförallt Andreas i detta sammanhang då du skrev artikeln så inriktat, kan ni inte göra en annorlunda artikel än just att rikta ACTA mot att det inkräktar på Internet?

Jag erkänner villigt att jag inte läst avtalet, men tror att jag inte är ensam i detta. Förmodligen skulle jag inte gilla det mesta av det jag läste, men vill inte uttala mej innan jag gjort det. Du som verkar insatt, kan du rekommendera en korrekt och saklig sammanfattning av avtalet för oss utan obegränsad mängd tid och tålamod? (En indirekt form av maktmissbruk är ju faktiskt "obscurity by complexity", dvs skriv något långt och juridiskt komplext för att undanhålla det för medborgare, journalister och andra oengagerade grupper.)

Permalänk
Skrivet av Chmat76:

Jag håller med ovanstående ang. SD. Jag skulle själv kunna tänka mig rösta på dem nästa val då de har många goda tankar. Dock så är SD ett så ostabilt parti då hälften av dess medlemar inte riktigt kan föra sig i politikens värld (de jag sett iallafall), och riksdagsledarmöter (än så länge bara en?) som spårar ur och blir "politisk vilde".

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan ju fråga sig om man vill ha karriärspolitiker eller vanligt hederligt folk i regeringen. Skulle vara kul att se lite vanligt folk där, folk som faktiskt levt ute i det vanliga samhället och har sett och upplevt problemen själva. Det skulle även vara kul med folk som går befolkningen ärenden och stiftar lagar så som folket faktiskt tycker. Nu är det ju precis tvärt om, folket tycker en sak, man gör tvärt emot oavsett vilket jävla parti som styr skutan.

Det får mig att tänka på en skön kommentar steve jobs sa. Det är ungefär så det går till idag.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Ehhh, nu kanske inte Hitler var bästa valet i det fallet, då det tyska folket övervakades rätt hårt av Nazisterna (oliktänkande sattes i koncentrationsläger, angiveri uppmuntrades osv)..... Men det kanske var ironi? Det är väl inte helt ovanligt att en revolution leder till ett nytt övervakningssamhälle (det är bara fokus för övervakningen som skiftar, har ju hänt i Ryssland, Kuba, Kina, Frankrike under och åren efter revolutionen och just Tyskland t.ex.) Tyskland var friare och mindre övervakat innan Nazisterna skulle jag vilja säga (och är det även nu för den delen).

Men för att vara onTopic, så är det välkommet att frågan förs fram återigen och prövas. Tyvärr känner man sig ganska luttrad vid det här laget och det finns stor risk att förslagets punkter splitttras upp och smygs in allt efter som istället om nu domstolen säger nej. Det är ju så det brukar gå till.

Sant, dåligt förslag, vi slår tillbaka som finnarna gjorde när ryssarna kom i skogen, fast större och starkare!

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Majoriteten vill ju tydligen att de som har mycket ska ha mer? "Rika företag" går naturligtvis före.. shock?

Nja, de anser väl snarare att ett skattesystem baserat på procentsatser automatiskt innebär att de som har mer betalar mer, vi behöver inte överdriva genom att höja procentsatserna ytterligare. Men det som gjort att högern vunnit i sverige är ju snarare så att majoriteten inte anser den som inget gett, inte ska få. Därför har man valt bort bidragspolitiken som vänstern står för.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

RazerBlader, inte kan man behålla nuvarande pensionssystem om snittåldern fortsätter att öka utan att höja skatterna rejält, det säger sig självt. Han säger sanningen, tror de flesta kommer fatta till slut, även om massan är trög.
Momsen var rena idiotin, det kan jag hålla med om.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexei:

RazerBlader, inte kan man behålla nuvarande pensionssystem om snittåldern fortsätter att öka utan att höja skatterna rejält, det säger sig självt. Han säger sanningen, tror de flesta kommer fatta till slut, även om massan är trög.
Momsen var rena idiotin, det kan jag hålla med om.

Om man tänker lite längre så inser man snart att det inte gör någon skillnad så länge vi har arbetslösa. Ska de äldre jobba längre så blir det ännu mindre jobb åt de yngre. Sen om de ska få a-kassa, socialbidrag, pension spelar väl ingen roll? Pengarna är fortfarande pengar oavsett vad man väljer att kalla det.

Fördelen är väl dock att vi kanske trillar av pinnen lite tidigare?
Om vi också kan plocka bort vårt sociala skyddsnät o vi blir tvungna att stå med mössan i hand o be godsägarna att få jobba för att få mat för dagen så blir det perfekt.
Man kan ju även snegla åt det förlovade landet usa där mindre än 1% äger över 99% av alla pengar, där de trots världens bästa sjukvård har spädbarnsdöd motsvarande riktiga uländer o.s.v..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerBlader:

Det är inte bara det som de jäkla moderaterna har ändrat, de har höjt tandläkarkostnader och liknande, så de fattiga(inkluderar bl a mig) får lida.

Folkpartiet har ju genom alliansen kunnat driva igenom den tandvårdsreform som innebär att vi nu faktiskt får en subventionering av tandvården. Det du säger är alltså helt felaktigt.

Skrivet av RazerBlader:

...för de gynnar inte mig som student, och inte om jag ska ut i arbetslivet nu till sommaren heller då det är svårare att få sjukersättning och det anar jag att sossarna inte vill ha kvar utan ändra, eller ja, det är i a f min förhoppning.

Alliansen politik är bättre för dig om du studerar och går ut i arbetslivet. Däremot har du rätt i att den inte är gynnsam för de som är långtidssjukskrivna. Det du faktiskt säger är dock att du kommer att rösta på det parti som gynnar dig minst framöver när du ska rösta på sossarna. Den enda situationen där det är bättre att rösta på sossarna är om du blir sjuk i framtiden, och inte lagt 15% av de extra pengarna du haft på fickan genom skatteavdrag på extra försäkring.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Om man tänker lite längre så inser man snart att det inte gör någon skillnad så länge vi har arbetslösa. Ska de äldre jobba längre så blir det ännu mindre jobb åt de yngre. Sen om de ska få a-kassa, socialbidrag, pension spelar väl ingen roll? Pengarna är fortfarande pengar oavsett vad man väljer att kalla det.

Fördelen är väl dock att vi kanske trillar av pinnen lite tidigare?
Om vi också kan plocka bort vårt sociala skyddsnät o vi blir tvungna att stå med mössan i hand o be godsägarna att få jobba för att få mat för dagen så blir det perfekt.
Man kan ju även snegla åt det förlovade landet usa där mindre än 1% äger över 99% av alla pengar, där de trots världens bästa sjukvård har spädbarnsdöd motsvarande riktiga uländer o.s.v..

Och tänker du snäppet längre än det du skrev, så räcker inte reformen att jobba längre i sig, utan vi måste även jobba färre timmar i veckan om detta ska bli hållbart. Det är det enda sättet att få ner arbetslösheten på, hur mkt folk än försöker att säga att det inte är möjligt. Äldre har en hel del kompetens och arbetslivserfarenhet som vi yngre saknar, i andra länder har man insett detta. Ingen säger att en lösning är enkel, det krävs mkt för att få det bra. Största problemet med arbetslöshet är att vi exporterar så mkt jobb. Dvs att vi importerar för mkt varor samt att vi importerar för mkt oanvändbar arbetskraft.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerBlader:

Och på två svarar jag att jag faktiskt skrev att alliansen är mer lönsam då de tar från de fattiga och gör de rika ännu rikare, dock så vill jag ha lättare att ha sjukersättning, så därav sossarna.

Vad är det för illusion folk har att man tar från dom fattiga och ger till dom rika? Att ta MINDRE från de rika innebär inte att du GER till dom. Ungefär som vårt "piratkoperinssnack". Du TAR/STJÄL inte musik du KOPIERAR den.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerBlader:

då jag gillar bidragspolitiken och att veta att mitt jobbande bidrar till att hjälpa andra, istället för att skänka pengar till välgörenhetsorganisationer, sen att skattepengar går till totalt onödiga saker vissa gånger är en annan femma.

Det är det som är så roligt med politik. Alla får ha en åsikt om hur de vill att landet ska styras. Själv gillar jag de extra pengarna och den egna friheten. Jag vill sedan hoppas att jag om många år inte gnäller över att det är så synd om mig, och att staten inte tar hand om mig. Jag har ju själv valt bort det. Nu är det väl troligtvis ett annat system när jag väl blir gammal och grå. Så de här åren kommer nog inte påverka så mycket.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexei:

Och tänker du snäppet längre än det du skrev, så räcker inte reformen att jobba längre i sig, utan vi måste även jobba färre timmar i veckan om detta ska bli hållbart. Det är det enda sättet att få ner arbetslösheten på, hur mkt folk än försöker att säga att det inte är möjligt. Äldre har en hel del kompetens och arbetslivserfarenhet som vi yngre saknar, i andra länder har man insett detta. Ingen säger att en lösning är enkel, det krävs mkt för att få det bra. Största problemet med arbetslöshet är att vi exporterar så mkt jobb. Dvs att vi importerar för mkt varor samt att vi importerar för mkt oanvändbar arbetskraft.

Men vänta nu.. Ska majoriteten av svenska folket (hobbymoderater) gå ned i lön för att hjälpa de olyckligt arbetslösa? Det var inte illa må jag säga. Eller ska alla få ökad timmpenning på bekostnad av företags lönsamhet? Eller är det vicedirektörernas löner som ska sänkas?

Permalänk

Om förslaget går igenom så hoppas jag Sverige bygger ett stort fett LAN endast för den svenska befolkningen. Det hade löst många av de problem ACTA hade fört med sig.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av minibite3:

Om förslaget går igenom så hoppas jag Sverige bygger ett stort fett LAN endast för den svenska befolkningen. Det hade löst många av de problem ACTA hade fört med sig.

Go, Darknet! Go!