Corsair Vengeance K90 och K60

Permalänk
Skrivet av Stealthbomb:

Kanske den första (och enda?) recensionen av Corsairs nya tangentbordssatsning som är kritisk mot att Corsair snålat och använt rubberdome-brytare lite varstans, vilket de gärna inte nämner i produktinfon. Nästan alla andra recensioner jag läst höjer K60 och K90 till skyarna och ger det gold awards, editors choice, recommended osv osv. Tack för att ni bevarar trovärdheten i era recensioner, Sweclockers ftw!

Skulle inte kalla det trovärdhet! Sweclockers är inte direkt kända för sina recensioner, ta t.ex. H2 Som varenda jäkel sågade men som Jonas tyckte var jätte bra och funktionellt, så jag skulle mer kalla detta mer amatörmässig än trovärdig!! Nä kommer nog bli hatad av denna post men Sweclockers har gått ner sig de senaste åren! och "fanbasen" är någon av den värsta jag varit med om(!) Avgudar allt som sägs på sweclockers och bokstavligen tror på allt som Jonas och Emil spottar ut sig!

Men jag är inte bitter !Puss hej!

Visa signatur

Uppgradering pågår...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakalwe:

Tack, Jonas och SweClockers! Det är så uppfriskande med rakrygghet i teknikrecensioner. Det blir inte ett K60 som jag trodde trots allt, skillnaden mellan rubberdomebrytarna och de mekaniska brytarna skulle vara för irriterande. Mycket tråkigt, för det verkar som tangentbord som är enkla att hålla rent (tangenterna är ju förhöjda istället för försänkta).

Precis! Tycker detta var en bra recension. På pappret en lysande produkt (K90) i mitt fall pga att man behöver inte kompromissa bort multimediafunktioner, bakgrundsbelysning och macros (går att anv i annat än spel) bara för att man vill ha mekaniska brytare. Så enkelt. men men men... så otroligt skumt att vara billig på det sättet. De har en för tillfället unik produkt och sumpar det genom att vara lite billiga. Eloge till Jonas för att han var arg.

Permalänk
Medlem

Måste säga att mitt k60 är jag inte det minsta missnöjd med, att vissa knappar har rubberdome är något jag verkligen inte skulle kunna bry mig mindre om. Alla knappar jag använder frekvent har cherry brytare och that's it. Självklart kan man fråga sig hurvida de tänkte när de dumsnålade, men men, de lär sig av sina misstag.

Sedan de däringa multimediaknapparna, JAG tycker inte alls att de är plastiga, jämfört med en g15 (som jag hade tidigare) så är dessa väldigt mycket mer kvalitativa, likaså ÄLSKAR jag volym-rullen, hur trevligt som helst med en sådan som inte klickar och för en massa ljud och hackar och har sig, sen har den faktiskt en viss feedback, omän väldigt svag, den har små små hack som känns om man rullar den långsamt.

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smygaren:

Mekaniska tangentbord fungerar inte likadant under "huven"

hur? en dome brytare och en mekanisk gör samma sak. Är ju ingen skillnad

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Kan bara tacka och bocka för att Corsair tog för lång tid på sig att leverera dessa tangentbord till marknaden. Blev istället ett qpad mk-50 som jag är galet nöjd med (nej jag har haft det för länge för att vara subjektiv).

Visa signatur

Fips!

Permalänk

Jaha då får man stryka Corsair ur listan till nytt tangentbord...

OffT:

Skrivet av Havrekakan:

Skulle inte kalla det trovärdhet! Sweclockers är inte direkt kända för sina recensioner, ta t.ex. H2 Som varenda jäkel sågade men som Jonas tyckte var jätte bra och funktionellt, så jag skulle mer kalla detta mer amatörmässig än trovärdig!! Nä kommer nog bli hatad av denna post men Sweclockers har gått ner sig de senaste åren! och "fanbasen" är någon av den värsta jag varit med om(!) Avgudar allt som sägs på sweclockers och bokstavligen tror på allt som Jonas och Emil spottar ut sig!

Vadå alla sågar h2?
Vet inte vad du hittar det, men tycker det verkar som ett rätt bra chassi.. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=849795

Stvafel
Permalänk
Medlem

bytte upp mig i december från ett 7G till K90 och är väldigt nöjd tycker det känns väldigt kvalitativt.

men då sitter jag ju inte åh spammar F.tangenterna hela dagarna;)

visst dom kunde skrivigt att det inte var helt mekaniskt men för min del har det ingen betydelse fortfarande det bästa tangentbord jag haft och det lär det fortsätta vara dom närmaste åren...

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Havrekakan:

Skrivet av nordrassil:

Vadå alla sågar h2?
Vet inte vad du hittar det, men tycker det verkar som ett rätt bra chassi.. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=849795

Är böjd att hålla med här.. Vad jag minns fick H2 generellt bra betyg, var snarast någon videorecension från Overclock3D som stack ut med ett riktigt dåligt omdöme.
Tror grabbarna i redaktionen har lättare att ta åt sig av din kritik om du är lite mer nyanserad, nu känns du mest arg.

On topic: Har provat K90 själv och tycker att blandningen av mekaniska brytare och rubber domes gör det till en av de sämsta skrivupplevelserna jag har haft, tycker nästan att recensionen var väl generös. Hade hellre använt ett billigare tangentbord än den här kompromissen, eller bara köpt ett med enbart mekaniska brytare istället.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av crownofthorns:

Usch och fy, nu blev jag helt uppriktigt ganska ledsen. Hade varit väldigt inställd på att köpa K90 länge nu, men nu är jag inte så sugen längre. Ack ack, jakten på ett nytt tangentbord har börjat.

Någon som vet ett annat tangentbord med RÖDA brytare och BLÅ bakgrundsbelysning?

Går att beställa Qpad MK-80 med röda brytare från deras hemsida.

Skrivet av Havrekakan:

Buyers remorse...

Permalänk

Sitter med ett K90

Är ganska nöjd faktiskt, 8/10. Dom enda knapparna jag saknar mekaniska brytare på är delete och escape. Själv tycker jag om den omjämna belysning på brytarna, återigen förutom på escape och delete.

Makrotangenterna hade jag nu i efterhand klarat mig utan.

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Inaktiv

Om de hade satt dit mekaniska brytare på alla knappar och struntat i att använda rubberdome, så hade de kunnat at 1300 kr för K90 och fått bra betyg.

Permalänk

Verkar som om Jonas rage'ar ;D

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker detta är en rippoff på logitechs G11/G15/G19/G510/G110?

Macrogrejset är EXAKT samma som logitechs. Volymkontrollern kommer från G19 osv.

Annars verkar det ju vara riktiga skit tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

hur? en dome brytare och en mekanisk gör samma sak. Är ju ingen skillnad

Ett mekaniskt har en pcb platta och i varje tangent sitter en fjäder och lite annat metal jox. Ett icke mekaniskt har en plast sida med ledningar, likt overhead papper som är vikt på hälften, sedan en gummi huvud som trycker ihop sidorna och aktiverar en tangent. Därför icke mekaniska kostar 50 kr och mekaniska 500kr +.

Permalänk
Medlem

Alltså, det är ett bra tangentbord och är bland de bättre tangentborden ute i butikerna. Ni som jämför dessa med rubberdome-keyboards kan ju lägga er. Det är ju mot andra mekaniska tangentbord de tävlar mot, och då kan det ju se lite dåligt ut beroende på vad man har för krav. Men att sitta att jämföra G15 och K60/K90 är ju löjligt.

Permalänk
Medlem

Är fortfarande intresserad av detta t-bord, nästintill varenda recention som jag hittat har upplyst om att alla tangenter INTE är mekaniska, så den infon va inte svårt att få reda på.
Om inte finns det något annat t-bord som är mekaniskt som har:

* Makroknappar
* Fysiska mediaknappar (ej genom tangentkombinationer)
* Bakgrundsbelyst
* Cherry Red

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

Här kommer då ett svar från någon som har ett Corsair K90 och är mycket nöjd.

När jag införskaffade mig tangentbordet så var jag fullt medveten om att vissa tangenter var rubberdome och tänkte inte speciellt mycket på saken. Nu när jag använt det ett bra tag så märker jag det inte ens. Knapparna som är just rubberdome är knappar man trycket ned en gång, inte sitter och spammar. Enligt de själva så har de aktivt valt just rubberdome men tweakat dämpningen för att man vill trycka ned tangenterna just en gång och inte heller råka trycka ned en annan tangent i förbifarten, vilket kan ske med MX Red brytare. Vissa håller med om det valet, vissa tycker de borde använt MX Black. Själv är jag ärligt talat opartisk, fördelen med MX Black vore väl att belysningen vore jämnare, annars ser jag inte något problem i det hela. Vissa drar upp att mekaniska håller längre, men jag planerar inte att använda det här tangentbordet i 20 år, vilket det lär ta för tangenter man använder 10-20 gånger om dagen att nötas ut.

När det kommer till att använda dessa tangenter så måste jag faktiskt säga att jag vant mig vid skillnaden och tycker faktiskt den är rätt skön. Kalla det Buyer's Remorse om ni vill, men jag tycker ärligt talat inte att det är ett problem att de använder sig av rubberdome-brytare. Att det sedan är plastigt känner jag inte alls igen. Plasten vid sidan är solid och välgjord, och enligt mig ramar in tangentbordet snyggt. Det känns att det inte kommer gå sönder lätt utan kommer ta en hel del stryk.

Men sen så måste jag ta upp något jag tycker är väldigt partiskt. Han nämner i slutet att det är "väldigt mycket plast" på Corsairs tangentbord (macro-sidan av tangentbordet, upplevd "plastighet" av mediaknapparna), men i tidigare recension så prisar de QDADs MK-85 som i mina ögon ser ut att ha hela chassit gjord av plast. Så, ena tillverkaren får använda plast, men inte det andra? Eller? Rätta mig gärna om jag har fel, men detta känns inte direkt schysst i mina ögon.

Att infon om att tangentbordet har rubberdomes är svårt att hitta är dessutom bortom mig. Under Tech Specs på denna sida så står det klart och tydligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för recenssionen Jonas. Jag avvaktar nog till K61 kommer istället med justerbar belysning, mekaniska switchar överallt, handledsstöd för hela tangentbordet och mediaknappar i aluminium

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kaoskadosk:

Här kommer då ett svar från någon som har ett Corsair K90 och är mycket nöjd.

Men sen så måste jag ta upp något jag tycker är väldigt partiskt. Han nämner i slutet att det är "väldigt mycket plast" på Corsairs tangentbord (macro-sidan av tangentbordet, upplevd "plastighet" av mediaknapparna), men i tidigare recension så prisar de QDADs MK-85 som i mina ögon ser ut att ha hela chassit gjord av plast. Så, ena tillverkaren får använda plast, men inte det andra? Eller? Rätta mig gärna om jag har fel, men detta känns inte direkt schysst i mina ögon.

Att infon om att tangentbordet har rubberdomes är svårt att hitta är dessutom bortom mig. Under Tech Specs på denna sida så står det klart och tydligt.

För mig är det en självklarhet när man skriver att det är ett tangentbord med mekaniska brytare så skall det framgå att det finns tangenter som använder rubberdome. Det skall vara tydligt märkt på kartongen. Att man hänvisar till en hemsida duger inte. Sen läser inte alla recensioner innan man köper, därav vikten på märkningen.

Kontrasten mot aluminiumplattan blir extra stor när du har plastdetaljer. QPADs MK-85 är gjord i metall, därav den höga vikten.

Permalänk
Medlem

Kör nog på ett mk85 dock efter jag sett detta testet.

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen Corsair men här gick något åt skogen, nej tack.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Freezer 36 A-RGB - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Belysning samt macro är lånat från G15 v1.
Visst bra att köra med säkra kort, men utvecklad teknik kostar inget å belysning på G15 är utom all räddning.
Att blanda tangenter (å utan att testa) skulle jag säga är rent utav sagt åt h-vete.

K90 kostar 900 för omodern teknik, mycke plast, media knapparna är av low-life model (exakt samma som körs på budget bärbara) där dessa tenderar att gå sönder inom 1-2år.
K90 är nog bland de sämsta mekaniska tangentbordet du kan köpa å få så lite valuta tillbaka!

Nu är inte macro knappar något jag prioriterar, så dom hade ingen påverkan på hurvida jag köpte K90 eller ej.
Jag har dock ägt ett antal av logitech G serien och har alltid stört mig på att man aldrig riktigt känner om man är på ESC knappen eller om man är borta på macro delen och rör. DÄR tycker jag Corsair hittat en bra lösning med att ha dessa knappar på en lägre nivå så man tydligt känner vart man är med handen.

Det finns givetvis svagheter på K90 som Corsair borde åtgärda i nästa version tex.
Att K90 skulle kännas plastigt kan jag inte hålla med om, då det endast är macrosidan som är plastig, och möjligen undersidan, men vem bryr sig om vad undersidan är i för material? Inte jag iaf, Dock kunde dom gjort hela ovan sidan i aluminium istället. Även knapparna för macro bank, belysning, media knapparna känns väl plastiga, men verkligen inte den sämsta version av plast man kan hitta på tangentbord. Är ju samma ytbehandling som övriga tangenter har iaf.

Jag tror att detta tangentbord hade fått en helt annan recension om dom bara använt mekaniska brytare på samtliga tangenter hade förändrat helhets betyget avsevärt. Men som med mycket annat, hittar man något fel på en produkt så är det väldigt lätt och upptäcka andra små fel som man annars kanske inte hade reflekterat över lika mycket.

Tycker inte 899 kr är så farligt, om man kan leva med rubber dome tangenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

Är det endast jag som tycker att K90 är ruskigt lik Logitech G15 på flera aspekter? ;P

Sitter med G19 och testade mina egna knappar i synk med Jonas recension som windows knappen, macron och media knapparna. Jo rullen e lite feedbacklös på min med

Skrivet av Stealthbomb:

Kanske den första (och enda?) recensionen av Corsairs nya tangentbordssatsning som är kritisk mot att Corsair snålat och använt rubberdome-brytare lite varstans, vilket de gärna inte nämner i produktinfon. Nästan alla andra recensioner jag läst höjer K60 och K90 till skyarna och ger det gold awards, editors choice, recommended osv osv. Tack för att ni bevarar trovärdheten i era recensioner, Sweclockers ftw!

Hård men rättvis, skönt att bilden man får av sweclockers som ärliga konsumentguider.
Hoppas bara corsair tar kritiken och gör nästa med denna feedback i åtanke.

Permalänk
Avstängd

Förstår Sweclocker synpunkter, men jag älskar K90. Helt sjukt bra och snyggt tangentbord. Nu ska det, förstås, också tilläggas att jag inte använder macro-knapparna längst ut till vänster då jag nästan uteslutande spelar Starcraft 2 - så dessa talar jag inte för.

Lätt att hålla rent, snyggt och bra på alla vis i mina ögon.

Om jag skulle ge det ett minus skulle det vara mediaknapparna - dessa borde bara tas bort helt och hållet. Gillar inte sånt. Inte för att de är dåliga på något sätt. Bara ogillar sånt på mina tangentbord.

Visa signatur

System: Intel core i7 2700k @ 4,8 ghz | Corsair Hydro H80 | Radeon HD7970 | Asus Maximus Gen3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | Samsung 830 60Gb SSD x 3 | NZXT Phantom + alla extra fläktar | Tangentbord: Corsair K90 och Q-Pad Mk-85 | Hörlurar: Sennheiser 350PC, Sennheiser 360PC och Sennheiser 598HD

Permalänk
Medlem

mekaniska brytare i all ära men fy va fula dem var

Permalänk
Medlem

En väldigt hård recension... Hård nog att knappt längre kännas rättvis IMHO. Köpte rätt nyligen ett K60 själv, och sitter inte och lider precis

Men jo, blandningen rubberdome och mekaniska är en billig lösning som borde framgå tydligare i dokumentationen, reklamen och på kartongen. Corsair förtjänar lite skit för den lösningen, även om jag var fullt medveten om den kompromissen när jag köpte min bräda. I praktiken tycker jag det funkar OK, men hade förstås hellre sett svarta eller kanske blåa brytare på specialtangenterna.

Sågandet av K60 tycker jag var lite onödigt. Vissa har ingen nytta av bakgrundsbelysningen, och vissa har ingen nytta av makroknapparna. (efter min erfarenhet med Sidewinder x4, så har jag insett att jag inte använder dem, och att de bara är i vägen)
Jag kan hålla med om att prisskillnaden borde vara större mellan K60 och K90. Nog borde ett skippande av de funktionerna kunna dra ner priset mer?

Och visst, handlovsstödet på K60 är en gimmick jag kunde varit utan. Likaså specialwasdknapparna.
Mediaknapparna är svampiga, men funkar OK och används inte så ofta. Volymhjulet funkar bra. Inte det mest påkostade, men kunde helt klart kännas mycket billigare. Hjulet i sig är metall, vilket klart hjälper upp känslan. Tycker Jonas är för hård mot det.

Verkar dock som nog Corsair har lite motvind med dessa? Priserna har ju droppat ganska tydligt nu nyligen i andra halvan av februari! Hade man väntat nån månad hade man ju sparat typ 200 spänn - oh well
För 800 bagis tycker jag ändå K60 är relativt prisvärt. Det har en helt egen look, en kompakt normal layout utan konstigheter, 20KRO, en hub, separata mediaknappar (dvs kräver ingen funktionsknappskombination) och trevliga röda switchar för de knappar man använder 95%+ av användningen. Faktiskt väldigt få tangentbord som klarar de kriterierna för 800 spänn.

Största frågetecknet just nu är kvaliteten på själva tangenterna. (key caps) Där verkar Corsair trampat i klaveret.

Skrivet av Mockasin:

Alltså, det är ett bra tangentbord och är bland de bättre tangentborden ute i butikerna. Ni som jämför dessa med rubberdome-keyboards kan ju lägga er. Det är ju mot andra mekaniska tangentbord de tävlar mot, och då kan det ju se lite dåligt ut beroende på vad man har för krav. Men att sitta att jämföra G15 och K60/K90 är ju löjligt.

Hehe, jepp Och trots gnällandet om plastighet i recensionen så är det som nämnts bra mycket mer alu på dessa än typ 99% av alla andra tangentbord (inklusive mekaniska)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Där ser man. Har haft k90 ett par 1-2 månader och inte ens märkt att alla brytare inte var mekaniska... Oavsett så är nöjd tillskillnad från andra tangentbord är tangeterna upphöjda vilket gör att de inte fastnar massa skit under, utan de är bara blåsa bort. Sen är de jävligt snyggt =)-

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Varför måste alla mekaniska tangentbord vara så otroligt fula och kitschiga? Önskar det fanns ett som inte var så kantigt och lite mer stilrent, och den stora fula corsair loggan passar inte alls där...

Visa signatur

Windows 8.1 64 bit, EVGA GeForce GTX 980Ti DirectCU II 2GB , 8 GB Corsair Vengeance, P8Z68-V LX, Intel Core i5 2500K, Creative XtremeMusic X-fi, 700W CoolerMaster SilentPro, Fractal Design R3, 128 GB Kingston HyperX + Sandisk Ultra Plus 256 GB + 2 TB + 500 GB.

Permalänk
Medlem

Köpte K90 med tillhörande mus och är nöjd som fan då jag äntligen fick tummen ur att fixa mig ett riktigt tangentbord efter alla dessa år med 50 kroners tangentbord. Smaken är ju som baken självklart men jag är då nöjd nu när jag kan se mina knappar i totalt mörker. Måste ge musen lite extra credits då den känns enormt gedigen och skönt att hålla i.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Nu har jag ju visserligen tänkt att sälja både mitt K60 och min M60 - men inte för det som tas upp i denna artikel.
Håller med om att det är fult att man lanserar det som ett mekaniskt tangentbord när det är ett hybridtangentbord.

På K60 störde jag mig lite på det i början, men tro mig - mitt inne i en session med BF3 eller Skyrim - så tänker du inte på det överhuvudtaget. K60 är ett väldigt bra tangentbord om man spelar mycket spel med WASD. Skönt om man gillar röda switchar. Jag skriver en hel del och därför så tyckte jag inte om K60. De röda switcharna är sköna men jag föredrar mina blåa switchar på mitt MK-80 - ett tangentbord som Sweclockers också skrev ner duktigt
K60 är enligt mig ett speltangentbord och om man kopplar loss handledsstödet och har det löst klår det i mitt tycke alla andra hårda handlovs -stöd som medföljer tangentbord. MK-80, G11, G15 1 o 2, Saitek MS etc.
Klår det ett riktigt med gel stöd? Näe, det gör inget hårt i mitt tycke - men till min MK-80 har jag stödet från K60 nu.

Det mest störande i mitt tycke är att tangentbordet låter mer än det borde. Med öppen platta och röda switchar så ekar det väldigt mycket och capsen själva tangenterna är väldigt hårda och stumma men lite tunna så de förstärker ett visst ettrigt ljud. Och så är det i mitt tycke svårt att skriva på.

Kvaliteten på bordet är grymt bra. Det finns inte mycket extra och det nya priset - runt 800-900 kronor är ett passande pris jämfört med release op runt 1100 kronor.

Om man vill ha ett tangetnbord för att spela på och inte vill ha taktila tangenter så är K60 ett bra tangentbord. men som med alla tangentbord, testa att känna på det.