Permalänk
Medlem

"Du får inte vara här"-sida

Är det någon som har stött på ett liknande meddelande när ni surfar rundor? Min fru skulle gå in på en adress som jag hänvisade till, men hörde fel och gick in på en liknande adress. Där möttes hon av ett meddelande på engelska i liknande slag som att " du får inte vara här, din IP-adress är loggad". Kan noteras att detta var på en .se domän med en bokstavskombination på tre bokstäver.

Är det någon som stött på liknande eller har en aning om varför de säger så?

/Nyfiken

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Avstängd

Gissningsvis för att du inte får vara där
De vill nog skrämma bort dig på något sätt.

Vad var det du gick in på för att få upp varningen då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Gissningsvis för att du inte får vara där
De vill nog skrämma bort dig på något sätt.

Vad var det du gick in på för att få upp varningen då ?

Jag vet inte om det spelar någon roll, men med tanke på att det är en vanlig .se domän så bör det ju inte vara otillåtet att gå dit.

Adressen var foe.se

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Jag har vid något tillfälle råkat klicka på en länk som gick till någon sida som var spärrad av polisen, men då stod det mer information än det där.

Av allt att döma är det där helt enkelt en bild någon har lagt upp för att vara lite busig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Jag har vid något tillfälle råkat klicka på en länk som gick till någon sida som var spärrad av polisen, men då stod det mer information än det där.

Av allt att döma är det där helt enkelt en bild någon har lagt upp för att vara lite busig.

Jo, det låter som ett troligt scenario.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Kan väl helt enkelt vara så att länken var död, filen inte fanns på servern och det är en modifierad 404-sida?

Permalänk
Musikälskare

404-sida låter troligast eller nått mastertroll

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?