ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Avstängd

Mer detaljer om arma3 börjar ju komma, och de kommer ju köra ny motor (Cryengine 3) har nit hört nått om att känslan och realismen från Arma2 & Flashpoint kommer bevaras? Eller kommer det bli som med Flashpoint 2? :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Mer detaljer om arma3 börjar ju komma, och de kommer ju köra ny motor (Cryengine 3) har nit hört nått om att känslan och realismen från Arma2 & Flashpoint kommer bevaras? Eller kommer det bli som med Flashpoint 2? :/

Var har du läst att Arma 3 använder Cryengine 3?

Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Mer detaljer om arma3 börjar ju komma, och de kommer ju köra ny motor (Cryengine 3) har nit hört nått om att känslan och realismen från Arma2 & Flashpoint kommer bevaras? Eller kommer det bli som med Flashpoint 2? :/

Haha what ArmA3 kommer inte använda Cryengine 3. Det är samma motor som tidigare fast med en mängd uppdateringar, ett gäng lånat från VBS2 och Take On Helicopters, samt implementerat PhysX. Samma sak gäller mod-verktygen.

BIS är ett av få utvecklare som håller hårt i sina rötter och PC-marknaden, så jag tvekar inte på att ArmA3 kommer bli lika avancerat som ArmA2, resten fixar mod-communityn. Allt vi har fått se av ArmA3 så här långt talar för det iaf.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

nice, hittar faktiskt inte tillbaka till där jag såg det, men de hade ju uppenbart fel.. Enda nackdelen med att BIS använder egen motor är att vi kommer få vänta som vanligt på minst 5 patchar innan spelet är spelbart.. hehe.. men det kan man leva med om spelet bevarar armakänslan.. Grymt att de ska köra med ny fysikmotor, är det nått som länge varit stelt i Arma (Har ju inte ändrats sedan flashpoints tid) så är det hur kroppar reagerar när de blir skjutna.

hur har de tänkt synka fysiken över alla datorer i nätverket om de kör physx?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

uy.. om det baseras på ARMA2's motor så kommer det vara sjukt o optimerat.

båda 2 datorerna i min sig får 30-35 fps, precis på gränsen till spelbart liksom i städer på 1280x1024 2xAA..
o då kör ja gratis versionen som inte har texturerna!

gaah kunde dom inte kodat från grunden så att allt går rätt till =/

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

uy.. om det baseras på ARMA2's motor så kommer det vara sjukt o optimerat.

båda 2 datorerna i min sig får 30-35 fps, precis på gränsen till spelbart liksom i städer på 1280x1024 2xAA..
o då kör ja gratis versionen som inte har texturerna!

gaah kunde dom inte kodat från grunden så att allt går rätt till =/

då gör du nått fel jag har 60 FPS med min rigg vid 1920x1080.

*edit*
ahh det är för att du kör gratisversionen, Operation Arrowhead är mer optimerad och flyter på mycket bättre.
Rekomender starkt att du köper combined ops på tex steam om du gillar arma2 det kommer bli mycket bättre

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

då gör du nått fel jag har 60 FPS med min rigg vid 1920x1080.

*edit*
ahh det är för att du kör gratisversionen, Operation Arrowhead är mer optimerad och flyter på mycket bättre.
Rekomender starkt att du köper combined ops på tex steam om du gillar arma2 det kommer bli mycket bättre

Vad jag har upplevt så beror FPSen mer på vilken ö du spelar på än något annat. Chernarus är ju betydligt mer krävande än Takistan t ex.

Permalänk

Ja aldrig du får 60 fps i en CTI multiplayer vid chernarus med bra viewdistans och 40 pers online ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Ja aldrig du får 60 fps i en CTI multiplayer vid chernarus med bra viewdistans och 40 pers online ^^

Jag sa aldrig att det var multiplayer jag tolka det inte heller som att killen jag citera körde multiplayer (går det ens på free?)
när vi i SSG lirar så brukar jag ligga runt 25-40 FPS, dock så är det helt pga min CPU, du kan få 40-60 fps med en överklockad 2600k i multiplayer med ~45 spelare.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

Hur ArmA2/OA presterar beror ju på en mängd omständigheter. Lirar man rätt så är inte prestandan några problem för en schysst spelrigg. Det gäller bara att finna en jämn balans med AI, script och mängden spelare.

Singelplayer-kampanjerna i ArmA är ju dock legendariskt tungdrivna, och representerar inte direkt prestandan under normalt spelande. Även många public servers är ju helt amatör-drivna och presterar inte särskillt imponerande. Bästa upplevelsen finner man hos erfarna klaner och communities, som tex ovan nämnda SSG, där uppdrags-byggarna vet vad dom gör och har tillgång till en ordentlig dedikerad spelserver.

Det kommer säkert bli likadant i ArmA3, men självklart lär det behöva patchas en del innan det fungerar helt optimalt. Ett så pass stort och flexibelt spel som ArmA följs ju såklart av en del problem. Serien är ju one-of-a-kind, så man kan ju inte direkt säga att någon annan utvecklare gör det bättre Möjligtvis Bohemias australienska studio som jobbar på VBS2 då, men dom har å andra sidan helt andra resurser. Deras 2.0 version ska innehålla i princip samma grafiska uppdateringar som ArmA3, så det ska bli intressant om man hinner få tillgång till det där först

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Funderar på att skaffa en joystick. Det skulle väl isåfall bli Logitech Extreme 3D Pro igen. Har haft en sån redan men den gick sönder, lirade BF2 med den i några år. Utvecklingen går verkligen inte framåt med joysticks, snarare bakåt, Logitech hade ju en force feedback version av 3D Pro tidigare men de tog ut den ur sortimentet av nån jäkla anledning.

Tänkte först och främst flyga flygplan med joystick, men kanske (förhoppningsvis) helikoptrar också, nån här som flyger både flygplan och helikopter med joystick?
En sak till. När man vrider på joysticken, vad är mening att det ska påverka? Sidorodret eller? (så att flygplanet rör sig sidleds till vänster och höger).

Permalänk

ACE 2 vs Project Reality?
ACE 2 är mycket större väl? Är ACE 2 "the way to go"?

Permalänk
Avstängd

Nån som vet nått spec op coop uppdrag (6-10 pers) där man blir insertad med fallskärm? Vi har kört Eve of destruction och älskade känlsan när man blir insertad med flyg/fallskärm, så sugen på nått till sådant uppdrag...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har ägt denna i en vecka nu

http://www.sony.se/product/head-mounted-display/hmz-t1

Tillsammans med Freetrack eller TrackIR är ARMA hur coolt som helst!
Headtracking känns hur grymt som helst när bilden följer med huvudet (Det känns som att man vrider sitt huvud på riktigt), det enda man kan klaga på är att ARMA 2 inte har det bästa 3D-stödet, rätt mycket saker som hamnar på fel djup, som buskar och skuggor av buskar...

Visa signatur
Permalänk

Har kikat på den innan också. Typ den första vettiga i sitt slag. Hur känns det med bara 720p, är det tillräckligt för att inte uppfatta allt som en smörja? Så svårt att föreställa sig när det är så små displayer, men som sitter så pass nära ögonen, även om det är någon sorts optik emellan. Har försökt hitta något ställe i Sthlm som låter folk testa dom, men inte hittat något än. Vart fick du tag på dom?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Jag har stått på kö hos Sony center på regeringsgatan sedan november. Du får ringa och se vad kötiden är

Det fungerar bra, eftersom det är två bilder så hjärnan gör sin egen anti aliasing på bilden (Dock inte lika bra som 1080p, men bra nära) . Dock är den stört obekväm, du måste göra nån form av modd för att orka ha på den längre stunder, den enklaste är att köpa kardborreband i välsorterad sybutik och montera så att den lyfter upp HMD'n från näsan. Jag tänkte gå ett steg längre och montera hela klabbet i ett par skidgoggles...

Om man vill ta steget mot VR-gaming, är detta ett måste! Vi får hppas Bohemia fixar bättre 3d-stöd i Arma3.

Visa signatur
Permalänk

Har kört ARMA 2 Free nu, och älskar spelet. Tänkte kanske köpa det, men vilket? Finns ju Reinforsment, OA etc..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Har kört ARMA 2 Free nu, och älskar spelet. Tänkte kanske köpa det, men vilket? Finns ju Reinforsment, OA etc..

Köp arma combined operations (även kallat reinforcement) det kostar strax under 250kr på steam
http://store.steampowered.com/sub/4639/

Då får du både Arma 2 vanilla och Arma 2 Operation Arrowhead, sen kan du köpa till PMC och brittish armed forces DLC senare om du vill.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

Köp arma combined operations (även kallat reinforcement) det kostar strax under 250kr på steam
http://store.steampowered.com/sub/4639/

Då får du både Arma 2 vanilla och Arma 2 Operation Arrowhead, sen kan du köpa till PMC och brittish armed forces DLC senare om du vill.

Aha okej. Vilket är egentligen bäst/roligast? Är skillnaden mellan spelen uppdragen eller? Ser själv ingen direkt grafik förändring.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Aha okej. Vilket är egentligen bäst/roligast? Är skillnaden mellan spelen uppdragen eller? Ser själv ingen direkt grafik förändring.

Arma 2: Operation arrowhead är ett expansion pack till vanilla Arma 2 samt en uppgradering av grafikmotor. När man kör Combined Operations så körs båda spelen som ett spel så man har tillgång till allt det goda från båda spelen.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Köp arma combined operations (även kallat reinforcement) det kostar strax under 250kr på steam
http://store.steampowered.com/sub/4639/

Då får du både Arma 2 vanilla och Arma 2 Operation Arrowhead, sen kan du köpa till PMC och brittish armed forces DLC senare om du vill.

Reinforcements är BAF och PMC, inte CO.

Permalänk
Medlem

Det stämmer skrev lite för snabbt och mindes fel.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

Nu kommer dom snart fixa så att även Take On Helicopters officiellt går att använda tillsammans med ArmA2/OA. Mest för att kunna flyga runt på ArmA banor med nya grafiska uppdateringar från TOH då, men vi får väl se hur pass mångsidigt det blir. TOH innehåller ju en mängd nya tekniker som annars inte dyker upp i ArmA-serien förrän i 3'an, så det ska bli nice!

http://www.armaholic.com/page.php?id=16454

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro