Permalänk
Medlem

Nintendo 8-bit

Hallå Swec!

Jag har alltid haft mitt trogna Nintendo 8-bitar vid min sida, bokstavligen!
Konsolen släpptes i Japan redan 1983 och senare lanserades i Sverige 1986.
Då jag är född -93 så kan ni själva räkna ut att konsolen föddes innan mig.

Eftersom att det här var min första spelkonsol så har man haft många minnen och goa stunder!
Tänkte därför dela med mig lite av bilder på hur konsolen ser ut idag.
Kan tillägga att att jag och min bror fick ett PSone -97 men det samlade mer damm än det underbara NES!

Nintendo 8-bit

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Inaktiv

<3 vilka minnen <3

Permalänk
Medlem

8bitars is the shit. har en hel uppsjö av spel å typ 7 kontroller här hemma

Permalänk
Medlem

Jag är född i januari 85 och fick min första 8-bit när jag fyllde år 87. blev massor med tid tillsammans med mamma och ice climbers, Mario 1.2.3, Duck Hunter, Top gun och nått jag tror hette Lolo.

Har fortfarande en 8-bit liggande som dras fram ibland när retro geeken gör sig påmind.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Entusiast

Kult! Ser ut att vara i fint skick... klockren femma!

Själv är man gamling (född -78) så det där fick man av snälla föräldrar nån gång där på 80-talet

Permalänk
Medlem

Trevligt med nostalgiska gallerier, när jag får tillgång till en bättre kamera så får jag ta och göra mig ett galleri.

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

älskar det spelet

Permalänk
Avstängd

Om jag såg rätt så hade du fått ett spel (Zelda?) i guld exemplar, isåfall kan du få otroligt mycket pengar för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Om jag såg rätt så hade du fått ett spel (Zelda?) i guld exemplar, isåfall kan du få otroligt mycket pengar för den.

vad grudar du detta på o_O har både zelda 1 och 2 i guld. hade ju vart ballt om det var värt en slant

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Alle22:

Om jag såg rätt så hade du fått ett spel (Zelda?) i guld exemplar, isåfall kan du få otroligt mycket pengar för den.

Mig veterligen så var alla zelda 1 kassetter i guld ?
Har då aldrig sett en kassett som inte var i guld iaf, isf kommer alla mina vänner som har kvar sina 8-bit konsoler bli rika.

Permalänk

Köper Pro-am av dig ja

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk

Ligger inte allt för mycke pengar i Zelda spelen.. hade dom vart komplett och i 10/10 skick så hade du fått ganska möe pengar för dom

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemmythekiller:

Köper Pro-am av dig ja

Tyvärr så säljer jag inget av spelen :/

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Är detta guldversionen utav Zelda spelet? Shit!
Det där är mycket pengar om jag inte har fel.
5p för nostalgi

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av MROO:

Trevligt med nostalgiska gallerier, när jag får tillgång till en bättre kamera så får jag ta och göra mig ett galleri.

http://distilleryimage10.s3.amazonaws.com/676dc57a54ae11e19e4...

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/41850...

Super Nitendo! älskar det! <3

Men en dag när jag kom hem (18 år gammal) så hade morsan sålt det. hon tyckte jag var för gammal.... hur fan kan man vara för gammalt för något sådant!

Men nu har man en Transformer Prime platta som jag har installerat en SNES emulator på! bara plocka fram hmdi sladden och spela med ps3 kontrollen i 24 tums dataskärmen! win win!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

hehe nice album har med 64 bit orignal packet som jag har sparat sen 90 talet. har med Zelda Orginal Super Mario Bros. Donkey Kong. sen skjuta fåglar spelet kommer ej ihåg va de heter:)= bara spara kommer bli fett värda efter några år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Om jag såg rätt så hade du fått ett spel (Zelda?) i guld exemplar, isåfall kan du få otroligt mycket pengar för den.

Skrivet av ÖverKlockaN:

Är detta guldversionen utav Zelda spelet? Shit!
Det där är mycket pengar om jag inte har fel.
5p för nostalgi

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/02/18/P1190877....

De är inte värda mycket mer än vilken annan NES cartridge som finns, som nån skrev om det varit ett komplett spel MiB så hade man kunnat få en slant, runt en tusenlapp. Alla de första utgåvorna av Zelda I & II var i färgen guld bara för att försöka sälja mer av dem, inge "Limited Edition" eller något sånt, sen släppte de spelet igen vid en re-release och då i den klassiska grå färgen, och det finns faktiskt färre i grå än vad det finns i guld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av namehack:

De är inte värda mycket mer än vilken annan NES cartridge som finns, som nån skrev om det varit ett komplett spel MiB så hade man kunnat få en slant, runt en tusenlapp. Alla de första utgåvorna av Zelda I & II var i färgen guld bara för att försöka sälja mer av dem, inge "Limited Edition" eller något sånt, sen släppte de spelet igen vid en re-release och då i den klassiska grå färgen, och det finns faktiskt färre i grå än vad det finns i guld.

Jag blandade ihop det med det här spelet
http://videogames.pricecharting.com/game/nes/nintendo-world-championship-gold

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Det är väll ocarina of time som kom i en "guld-utgåva" till n64 och som man kan få några tusenlappar för oavsett skick. Rätta mig gärna om jag har fel

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Naaaaaaajs

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Lite missfärgat är konsolen, du borde putsa lite
Annars gillar vi detta! Kul med ungdomar som kan 8bitars.

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk
Musikälskare

Max poäng så klart, inget snack

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Klassiskt! Får en att tänka på de yngre dagarna.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Den dagen jag har fått tag i ett 8 och 16-bitars nintendo är jag lycklig, måste baske mig se om jag kan få tag i ett någonstans, vet att jag har ett supernintendo någonstans men var vet jag inte! 8-bitars försvann tidigt i min ungdom, gick troligen sönder..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har själv också en 8-bit men den står bara i lådan, pga båda kontrollerna som knapparna inte vill funka på.
Vet någon om det går att fixa dem, eller är det bara att slänga bort dem och försöka få tag i nya?

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk

Hittade ett själv på östgötaslätten förra året, lite puts så blev den riktigt fin!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Super Nitendo! älskar det! <3

Men en dag när jag kom hem (18 år gammal) så hade morsan sålt det. hon tyckte jag var för gammal.... hur fan kan man vara för gammalt för något sådant!

Men nu har man en Transformer Prime platta som jag har installerat en SNES emulator på! bara plocka fram hmdi sladden och spela med ps3 kontrollen i 24 tums dataskärmen! win win!

Det är ju inte win! Jag hade blivit galen om min morsa hade gjort något sådant

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammDiin:

Har själv också en 8-bit men den står bara i lådan, pga båda kontrollerna som knapparna inte vill funka på.
Vet någon om det går att fixa dem, eller är det bara att slänga bort dem och försöka få tag i nya?

Skruva isär och gör rent, använd samma medel som du använder till att göra rent processorn med så kommer du märka skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakke87:

Skruva isär och gör rent, använd samma medel som du använder till att göra rent processorn med så kommer du märka skillnad

Ska testa med något lösningsmedel och se om det bättrar sig.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Pizzabulle:

Det är ju inte win! Jag hade blivit galen om min morsa hade gjort något sådant

blev galen först

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |