Permalänk
Medlem

Wow privat server

hej

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Flink97:

Skulle vilja testa wow privat server nån som vet nån bra server som är lätt att komma in på?:)

Är det lagligt?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag vet inte

Permalänk
Medlem

Vad tror du?

Permalänk
Medlem

Känner en som sagt att det är lagligt

Permalänk
Medlem

Eller är det lagligt kanske inte ska köra det då

Permalänk
Medlem

Tror inte det är olagligt att spela på en, men att hosta är olagligt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Sötast

Olagligt?

Hittar ni en lag som förbjuder wow på piratserver här: https://lagen.nu/ så ska jag äta upp min soffor medtillhörande betongväggar som de står emot.

Permalänk
Medlem

hur tar man bort en tråd då ?

Permalänk
Medlem

Inte olagligt, men strider mot Blizzards terms of use.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Olagligt?

Hittar ni en lag som förbjuder wow på piratserver här: https://lagen.nu/ så ska jag äta upp min soffor medtillhörande betongväggar som de står emot.

piratserver/privatserver? Jag vet inte om det är lagligt eller inte, men blandar man ihop de två orden, så kan det bli väldigt fel

Permalänk
Skrivet av Flink97:

hur tar man bort en tråd då ?

Det behöver du inte göra. Någon moderator gör det åt dig om de tycker att den inte ska vara här
edit: du kan nog sätta tillbaka ditt första inlägg som det var från början också Tror inte att du blir bannad eller nåt, eftersom diskussionen handlar mer om om det är lagligt eller inte, än om hur man gör för att spela

Permalänk
Medlem

men hur tar man bort en tråd ?

Permalänk
Medlem

Inte lagligt och prata om privata wow servrar på swec under § 7 http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

okej så jag kan inte bli bannad typ eller ?

Permalänk
Medlem

Är inte 100% säker men har för mig att det är inom en gråzon så länge man inte tjänar pengar på att driva servern. Sedan finns det ju massor med olika servrar beronde på vad man är ute efter. Blizz like, Fun, PvP, PvE, GM, Twink eller om man vill köra någon speciell patch/expansion.

Personligen så tycker jag inte det är värt att lägga ner tid på privat servrar då man måste leta för att hitta en med många spelare, fungerande talents/spells och den typen man vill ha (ej egen erfarenhet utan bara vad jag sett utifrån mina små bröders spelande på privat servar).

Skrivet av KRQKAN:

Inte lagligt och prata om privata wow servrar på swec under § 7 http://www.sweclockers.com/forum/regler

Du får gärna förklara vad privat server har med pirat kopiering att göra

Skrivet av Flink97:

okej så jag kan inte bli bannad typ eller ?

Menar du från Bnet/wow? Om du gör det så nej, finns ingen information för blizzard att banna dig då du inte använder ditt Bnet konto för att logga in på en privat server eller behöver använda din Cd-key.

Permalänk
Medlem

okej ska nog strunta i det

Permalänk
Skrivet av Flink97:

okej så jag kan inte bli bannad typ eller ?

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Tror dock inte du blir bannad, eftersom du inte visste om det var tillåtet eller ej

Permalänk
Medlem

kanske är olagligt också

Permalänk
Medlem

men kan man ta bort trådar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flink97:

men kan man ta bort trådar ?

tryck redigera på ditt första inlägg sen väljer du radera tråd.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Flink97 kommer att hamna i fängelse.

Permalänk
Medlem

hittar det inte

Permalänk
Medlem

Det går inte att radera trådar numera. Tryck Anmäl på första inlägget och be en moderator ta bort tråden.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk

Det är inte olagligt att spela på en privateserver. Som sagt innan så är Feenix 1.12 eller 2.4 en väldigt bra server, om du gillar vanilla. Wotlk och cata är så pass förstört att jag förstår inte hur folk kan vilja spela det på en private server. Att det vore olagligt att prata om privateserveres här är konstigt då ingen pratar om hur man hostar en eller något sådant.

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk

Det är inte olagligt, och det strider INTE mot paragraf 7 i reglerna, men trots det kan en moderator välja att låsa el. ta bort denna tråd om de vill undvika diskussionen.

Mjukvaran dessa servrar kör är en emulering av en Blizzserver med egenskriven kod av hobbyutvecklare. Det man i princip gör är att enbart använda sin klient som ett interface mot deras servrar, som får det att efterlika Blizzards serversystem, men är egentligen något helt eget. Detta tycker inte Blizzard riktigt om just för att det efterliknar deras system så pass mycket och tillåter folk att spela något väldigt likt World of Warcraft gratis, men det är inte på någon nivå enligt svensk lag olagligt eftersom inget upphovsrättsbrott har begåtts eller intrång på annat vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ampersand:

Det är inte olagligt, och det strider INTE mot paragraf 7 i reglerna, men trots det kan en moderator välja att låsa el. ta bort denna tråd om de vill undvika diskussionen.

Det strider mot paragraf 7 då det kringgår kopierings skydd samt licenser för spelet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Det strider mot paragraf 7 då det kringgår kopierings skydd samt licenser för spelet.

Nej, det gör det inte. Du förstår nog inte hur den mjukvaran är skapad om du tror detta.

Permalänk
Sötast

Herregud vilken onödig diskussion om vare sig det bryter mot swecs regler eller ej. Anmäl tråden om ni inte gillar den och låt sedan moderatörerna bestämma om den ska leva eller ej.