Tre Pressure plate för att öppna en dörr(Redstone)

Permalänk
Medlem

Tre Pressure plate för att öppna en dörr(Redstone)

Tjenare!

Nybörjare på Redstone och vill ha hjälp med en koppling.

Jag vill att tre pressure plates ska aktivera en dörr.

T.ex. Att kasta ett block på alla tre pressureplates ska öppna dörren. Men inte om man kastar på bara två av pressureplate:en

Svårt att förklara och jag vet inte vad jag ska googla på heller.

Vänligen
Johan

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

testa att söka på "AND gate" så tror jag att du ska få fram svar

Permalänk
Medlem

Fungerar väl om du bara kör pistons, du bryter alltid en redstone wire om du blokerar den i ett hål(hur man nu ska förklara hur de fungerar...). Dvs om du har en helt plan yta, gör 3 hål med 1 blocks mellanrum, sätter en sticky piston med valfritt block på så att de valfria blocket blokerar hålet(på samtliga 3), sen drar du bara redstone hela vägen rakt igenom. I början får du ha en redstone torch, sen wire, wire ner i ett hål, wire, wire ner i ett hål, wire, wire ner i ett hål, wire till dörren, när samtliga pistons är aktiverade så kommer du inte blokera dina redstone wires och då kommer "strömmen" igenom till dörren.

Du får nog invertera dina pistons dock, de ska blokera redstone wiren när de inte är aktiva(pressureplaten)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargaas:

Tjenare!

Nybörjare på Redstone och vill ha hjälp med en koppling.

Jag vill att tre pressure plates ska aktivera en dörr.

T.ex. Att kasta ett block på alla tre pressureplates ska öppna dörren. Men inte om man kastar på bara två av pressureplate:en

Svårt att förklara och jag vet inte vad jag ska googla på heller.

Vänligen
Johan

I bristen på att förklara mig själv och låta för rörigt gjorde jag denna till dig så du själv kan se istället.

http://limitedaccess.se/saves.rar
packa upp i din MC mapp i %appdata% och skriv över (så länge din nuvarande map inte heter Swec)

Permalänk
Medlem

http://www.minecraftwiki.net/images/thumb/5/53/AND_gate.png/1...

alla kopplingarna på den bilden funkar så att ifall A och B är på så kommer O också vara på, annars kommer O vara av.
Bygg två sånna här och koppa ihop med enas O till andras A. Sedan koppar du in dina pressure plates på A B1 och B2 och dörren till O så är du hemma

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Fattar nu!
Tack allesammans!
Var rätt så nära att komma på det själv tydligen. hade byggt en Gate av någon slag

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)