Formatera hårddisk med win 7 på.

Permalänk
Medlem

Formatera hårddisk med win 7 på.

Jag tänktel använda min gamla hårddisk till min nya dator. Därför tänkte jag formatera hårddisken så att det inte skulle bugga sig med drivrutiner etc... Men då märkte jag att det inte gick för att mitt win 7 var på partitionen. Men fallet är så att jag har skaffat nytt win 7 till den nya datorn så jag vill formatera hårddisken innan jag sätter den i nybygget och installerar mitt nya win 7 på samma hårddisk. Är det möjligt? Eller kommer datorn känna av att win 7 redan är aktiverat och låta mig installera nytt win 7 och då också formatera resten dvs drivrutiner, filer etc...

Permalänk
Medlem

Nej nej nej. Glöm allt det där.

Montera in disken i nya datorn och boota på win7-skivan. I installationsprogrammet när du väljer var windows ska installeras väljer du att formatera disken så blir du av med det gamla.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Inaktiv

Förstog inte mycket, men gör som Hardware guy skrev.

Permalänk
Medlem

Gör som Hardware guy skriver, boota DVD skivan med Windows 7 och välj Anpassad (avancerat) vid Steg 10 i denna guide och välj sedan Enhetsalternativ (avancerat) vid steg 11, markera alla partitioner och klicka på Ta bort, nu kan du fortsätta med installationen utan att formatera eftersom Windows 7 skapar partitioner och formaterar automatiskt vid installationen http://windowshjalp.se/?p=34

Edit: Om du gör som jag har skrivit så försvinner all data på hårddisken.

Edit 2: Du bör endast ha en hårddisk inkopplad i datorn när du installerar Windows eftersom det är stor risk att det blir något fel när man har flera hårddiskar inkopplad.

Visa signatur

janee