Permalänk
Inaktiv
Skrivet av undrande:

ingen vet ett exakt datum, vad jag hört iaf men tror det var i tyskland i somras (gamescom eller liknande) som någon blizzard nisse sa att 3-6 månader EFTER avslutad closed Beta så släpps spelet.
hurvida det stämmer eller inte är svårt att svara på men det låter ju rimligt.
tex om betan avslutas sista feb så släpps D3 till sensommarn/hösten det är vad jag tror.

Nice tack för informationen!

Fan va tid det ska ta?! har bara gått 9+ år....

Visst kan förstå dom att D3 ska vara så fel fritt som möjligt men fan låt alla spela betan.....

Permalänk

Att döda inte ont anande (Nåja, de flesta hann reagera på varningsljudet!) medspelare var ju en av tjusningarna med Diablo 2, och hardcore mode i synnerhet. Otroligt fånigt att detta tas bort, jag tror att D3 blir ett konsolifierat, nerdummat barnspel (Inte bara på grund av detta..)

Permalänk
Medlem

Har aldrig kört pvp i Diablo och kommer aldrig att göra det. Så så länge man har möjligt att välja bort det så får de göra hur de vill för mig...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av Genelec8030:

Att döda inte ont anande (Nåja, de flesta hann reagera på varningsljudet!) medspelare var ju en av tjusningarna med Diablo 2, och hardcore mode i synnerhet. Otroligt fånigt att detta tas bort, jag tror att D3 blir ett konsolifierat, nerdummat barnspel (Inte bara på grund av detta..)

Fanns inget löjligare och dummare i d2 än just detta, framför allt i hardcore.
Finns ingen skill, skicklighet eller något annat positivt i att joina en nm baalrun med sin 90+ sorc för att göra en tp, gå upp i staden och 1 sekund senare döda alla andra i hardcore. Att de få personerna som njöt av detta whinar och gnäller gör mig ingenting för de vill jag inte ha att göra med i d3 ändå.

Permalänk

Förutom att döda försvarslösa karaktärer, eller döda konkurrensen i hardcore (Ja, D2 kan spelas väldigt kompetitivt, det är bara ett hjärndött grinda monster-spel om man själv behagar spela det så) så fanns det ju ett stort pvp community, en slags end-game och en morot för att fortsätta grinda efter bättre gear. Detta förstör blizzard ganska hårt med D3. Twinka sin karaktär att ha maximal möjliga skada vid lvl 12,18,24 etc- kanske kunde du bygga en level 18 som var kapabel att döda en level 69.

Sådant kreativt spelande gillas inte av Blizzard nu mer.

Permalänk
Medlem

Bashiok har sagt att dom håller på att kolla på hur dom kan utveckla PvPn, så det lär troligtvis komma andra sätt att PvPa än bara arena i första expansionen.

Skrivet av Genelec8030:

Twinka sin karaktär att ha maximal möjliga skada vid lvl 12,18,24 etc- kanske kunde du bygga en level 18 som var kapabel att döda en level 69.

Sådant kreativt spelande gillas inte av Blizzard nu mer.

Kallas för extremt obalanserade klasser/builds. Kommer ihåg en pala som jag hade gjort som vid lvl 24 kunde ta barbarer som var lvl 50+ utan problem. Och då hade den inte ens bra gear. PvPn i D2 var ett skämt och lär med största sannolikhet bli det i 3an också.

Permalänk
Skrivet av Delita:

Bashiok har sagt att dom håller på att kolla på hur dom kan utveckla PvPn, så det lär troligtvis komma andra sätt att PvPa än bara arena i första expansionen.

Kallas för extremt obalanserade klasser/builds. Kommer ihåg en pala som jag hade gjort som vid lvl 24 kunde ta barbarer som var lvl 50+ utan problem. Och då hade den inte ens bra gear. PvPn i D2 var ett skämt och lär med största sannolikhet bli det i 3an också.

Extremet obalanserat var målet man hade ja. Det är det som är utmaningen, att göra så obalanserad karaktär som möjligt. Det är kul, och kräver en hel del arbete med att jaga items.

Permalänk
Medlem

Oförutsägbarheten gör ju spelet spännande samtidigt. Som genelec skriver är ju inte det farligaste i D2 om glittriga lvl 98 sorc som går in i en baalrun och dödar alla utan snarare om karaktärer med mycket lägre lvl som försöker spela ofarliga men har extremt bra grejer. Sen dör du och hämtar din egna glittriga lvl 98 sorc som också dör eftersom den inte var optimerad för pvp. Om det klassas som obalanserat tycker jag fan att schack är obalanserat också

Ontopic så låter det ju onekligen oroande. Är nästa steg att ta bort hardcore och därmed all spänning i spelet?

Edit: det enda vettiga argumentet för att göra så tycker jag är att man garanterat slipper tppk-fusk och sånt som förstör spelet. Vore ju dock bättre om det gick att mota på annat sätt.