(kraftigt) försämrad prestanda 6850 & Heroes of Newerth

Permalänk
Medlem

(kraftigt) försämrad prestanda 6850 & Heroes of Newerth

Jag har fått jäkligt dålig prestanda på senare tid när jag spelar HoN. Det som är märkligt är att det inte verkar spela någon roll för FPS om jag sänker grafiken etc, det blir ändå laggigt i fighterna. Har överklockat kortet något utan någon som helst skillnad. Har ominstallerat spelet från grunden och rensat så gott jag kunnat på datorn. Det märkliga är att om jag spelar samtidigt som jag övervakar användningen av GPU så ligger den typ mellan 5-15% aktivitet, känns ju lite fel.

Har också nyaste drivarna. Så vafan kan det bero på? Det var verkligen inte såhär förut.

Specs:
4gb ram
Phenom X6 1055T
ATI Radeon 6850

Visa signatur

.
.
.

Permalänk

Tvekar starkt på att det är GPU'n, aldrig känt av något lagg alls med min och då kör jag bra mycket mer krävande spel, säkert hårdisken som körar för dig eller att datorn blivit för dammig! Rensa igenom datorn o damsug/damma ur datorn så ska du se!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

datorn är helt fri från damm, möjligtvis att det skulle vara HDD, men jag har provat installation på olika diskar utan resultat.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

Testat att formatera?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Det var inte länge sedan jag gjorde det, och jag är inte jättesugen på att göra det igen. Men får göra det om ingen kommer med något bättre förslag

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahn:

datorn är helt fri från damm, möjligtvis att det skulle vara HDD, men jag har provat installation på olika diskar utan resultat.

Vet inte om det gäller AMD kort, men har du internetsidor med flash på i bakgrunden? I så fall så stannar den i 2D klock då.

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem

Själv har jag ju ett 6850,

ligger på 60 fps i teamfights och 90 fps när jag står still. (högsta grafikinställningarna)
Tycker det är lite lågt men vet inte :S

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem

funkish, jag har aldrig mätt FPS innan nu när jag tycker att det bröjat lagga, men jag kan tänka mig att jag också låg där uppe och sniffade. Nu ligger jag på max 50 stillastående och ner mot 20 i fights, känns ruttet som fan

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahn:

Jag har fått jäkligt dålig prestanda på senare tid när jag spelar HoN.

Har också nyaste drivarna. Så vafan kan det bero på? Det var verkligen inte såhär förut.

Specs:
4gb ram
Phenom X6 1055T
ATI Radeon 6850

Du kanske ska testa ta lite äldre drivers till kortet o se om de blir någon skillnad?

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem

installerade om windows igår, dragit in alla drivare. Lika dant ändå, har rengjort allt ordentligt nu från damm. Varför ligger activity på grafikkortet på typ 0 när jag spelar, ska det göra det?

Visa signatur

.
.
.