Hur f*n får ni tiden att räcka till?

Permalänk
Medlem

Jobbar som underkonsult till ett företag några dagar i veckan, driver ett spelföretag resten av tiden, så för mig handlar det om research/fortbildning till viss mån. Men vid vissa perioder finns det helt enkelt ingen tid då man undrar hur man ska räcka till alla gånger.. Så när nära och kära och jobb inte blir lidande så finns det några timmar att skjuta pilbåge i Skyrim, vanligtvis mitt i natten.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Planering.

Jag ska bara nämna att jag jobbar 16.00-00.00 (mån-fre) så för mig kanske det är lättare att planera mitt spelande. Ska rada upp lite punkter som kan göra det enklare att få speltid.

  • Rutiner

  • Fasta tvättider, varannan söndag ex.vis

  • Diska direkt när man vaknar

  • Fasta städdagar ex två timmar varje lördag

  • Storhandla mat, för hela månaden förslagsvis

  • Gör matsedel för veckan

  • När du lagar mat, förbered det som går att förbereda för morgondagens spisning

Är man två är det ju givetvis lättare om man hjälps åt, då går ju det mesta dubbelt så snabbt.
Allt i livet består av prioriteringar. Har du husdjur, t.ex. hund, så är ju det en större prioritering än spel.
Jag har inte prioriterat husdjur och kan därför av exempelvis den anledningen kanske spela mer än andra.

Vet inte exakt, men kan ofta skrapa ihop 3-4 timmar till spelande/dygn om jag följer mina rutiner och planering.
Jag tycker att det räcker gott och väl då jag inte längre gillar att sitta och ''nöta'' spel, jag vill njuta av dom.

Vidare om prioriteringar. Har du skaffat hus, volvo, djur, flickvän, barn så är det ju med det sagt inte så att du
har fått en sämre livskvalitet pga att du inte kan spela, då har du ju förmodligen ett ganska bra liv och du har
ju fattat ett beslut om att göra så.
Jag å andra sidan bor i hyresrätt, ingen bil, inget djur, inget barn. Har dock en fantastisk flickvän som hjälper mig med allehanda saker och jag henne, vilket medför att vi båda får en längre fritid. Vad vi gör med den är upp till oss förstås. Antingen spenderar vi den tillsammans eller enskilt. I mitt fall blir det ju ofta under vardagarna enskilt då jag som ovan nämnt jobbar 16-00 och hon 04-13.
Vet inte om det handlar om tillfälligheter men jag tror att om man vill spela så försöker man prioritera in det för ens egen livskvalitets skull om man nu anser att det är viktigt liksom andra prioriterar att träna på gym eller annat.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Jobbar 07.00 till 15.30
Hemma 16.00
Spelaaaaaaa tills flickvännen kommer hem (Brukar vara en 3 timmar)
Mat lagad och uppäten oftast kring 19.30
Disken klar 19.45
internetz, småpill, spelande, promenix eller se något på boxeen med tjejen fram tills sovdags kring 23.00

Inte så jäkla svår matte ^^,

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av strimman:

Går'nte.. med barn är det omöjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Allt går, jobbar själv mellan 07.00-16.00. Sen så är det middag som ska ordnas, leka med min dotter, lite diverse hussysslor med mera.
När då lillan har somnat där vid 20-tiden så sätter jag mig vid datorn och lirar BF nån timme eller 3. Hinner med allt jag ska göra ändå.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Upp vid 6, fixa frukost till dottern, sen dagis och sist mig själv till lärarstolen. Hem vid 16, hämta dottern, sambon fixar med maten. När jag kommer hem med dottern äter vi, sen är det lek och bus (hon fyller 2 snart), fram till ca 19:00 - då blir det sängen för henne.

All tid därefter är fritt fram. Ibland städar jag medans maten tillagas, eller vise versa. Tvättning görs på helgerna...

...min fråga är; om du inte har barn själv, hur får du INTE tid?

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt!
När man har barn blir man förundrad av att människor utan barn har ont om tid...
Hur skall det gå för dem när de får barn?

Jag stiger upp runt 05:00 och kommer hem ifrån jobbet runt 18:00, då blir det kvällsmat med familjen, läxläsning med barnen. 20:30 är det dags för den yngsta att gå och lägga sig, då blir det ett avsnitt SG1 tillsammans med den äldsta. 21:00 skalll han ligga i sängen och runt 22:30 går jag och lägger mig. Min egentid infinner sig på Fredagkvällar mellan 22:30 och 01:30. Helgerna går åt till hushållsvård (städa, tvätta etc), bilvård, sociala aktiviteter (hälsa på, bli påhälsad)

Jag tror jag vet vad "medelålderskrisen" handlar om...

Permalänk
Medlem

Min vardag består av att jag kliver upp runt 05:00-05:30 och sedan är borta från hemmet 06:30-17:30 minst varje dag (1h enkel resa till arbetsplatsen).
Sedan så är veckan uppdelad som följande, på ett ungefär:

Söndag: Storhandla, laga matlådor +4h(?), diska
Måndag: +1h gym
Tisdag: Vilodag - Spela
Onsdag: +1h gym/kondition
Torsdag: Tvätt- och städdag, +4h
Fredag: +1h gym, +1h matlagning +1h kompletteringsshopping
Lördag: Fridag.

Jag har nyligen börjat med att ta med mig dubbla matlådor till jobbet. En för lunch och en för middag innan jag tar mig hemmåt. Senare på kvällen kan det bli någon hemlagad hamburgare eller kanske nån korv. Detta tar max 10 minuter och minimalt med disk. Skitiga matlådor körs i diskmaskinen på jobbet alternativt diskas direkt för hand efter det ätits.

Så i princip på vardagarna kan jag spela från runt 19:00 till 22:00. Sedan är det ju så att jag kan flexa ganska friskt med arbetstiderna, så vissa dagar är längre och vissa är kortare.
Det enda jag behöver bli bättre på är att kanske ta 5 minuter för att plocka undan sånt som kläder och prylar som har en tendens att hamna lite här och där. Det kanske inte besparar så mycket tid i det långa loppet, men jag slipper må dåligt över o-ordningen

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Sover 4-5h.
Varken jobb eller fritid lider, har tid över.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

Sover 4-5h.
Varken jobb eller fritid lider, har tid över.

Skickades från m.sweclockers.com

Förmodar du är arbetslös men sova enadst 4-5 tim, det är inte vad jag kallar att tänka på hälsan.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig faktiskt TS, känns som alla har mer tid än en själv.. Jag har 1 amstaff hund som behöver mycket motion, en sambo och 2 katter samt en lägenhet som ska underhållas..

jag har tur om jag får 1 timmes spelande in nån dag här och där under veckan.. när sambon jobbar helg pass så passar jag på så gott det går med att lira bf3...

men jag tror ärligt talat att problemet ligger inte i att vi flyttat ut.. Det är Kvinnorna som förstör våran speltid!!!

så mycket som jag älskar min sambo till döds så hoppas man verkligen att hon kunde göra andra saker än att försöka vara med mig hela tiden / hemma hela tiden (hoppas hon inte ser det här, jag skämtar älskling!! )

Jag skyller bristen på datorspelar tid på brudarna! man sitter o lirar i en kvart "meeh ååå va du e tråkig, du har ju spelat fett länge nu ju"..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Du nämner inte ens barn Long story short; Jag är i snitt uppe 2 timmar längre än övriga familjen varje dag. Jag skär där det är enklast, sömnen. Annars är det bara att acceptera, jag kan inte nå maxlevel på några få dagar. Jag kan inte spela pracc kl 15.30. NEJ jag har INTE tid att vänta 30 min av min speltid på att något Möggel inte är färdig till kl 19 raiden, -200dkp!!!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Beror nog lite på vad man prioriterar och hur aktiv man är villig att vara. Jag har har väldigt lite idle time under en vanlig dag. T.ex. ser tisdagar och torsdagar ut så här:

06.00: Upp äta, gå till tåget.
07.30: Anländer på jobbet.
16.30: Lämnar jobbet.
17.30: Kommer hem, äter.
18.15: På bussen till klättringen.
20.00: Lämnar klättringen.
20.20: Anländer på gymmet.
21.00: Lämnar gymmet.
21.30: Hemma, duschad och klar.
23.00: Sova.

Jag har alltså fritt fram att göra vad jag vill mellan 21.30 och 23.00.
Det brukar bli nåt serieavsnitt, mat för morgondagen, plugg eller hänga med nån av grannarna då.
Allt handlar om hur effektiv man klarar av att vara utan att gå in i väggen och bränna ut sig, allas nivå är olika min ligger här.

EDIT: Jag spelar alltså inte alls så varför jag ens svarade här kan man ju undra...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

Är ju inte så svårt om man planerar lite.
Jag är ensam stående pappa.
upp kl 6, fixa iordning sonen för dagis mig för jobbet, jobba till 16, hämta sonen. kommer hem halv 5. lagar mat. äter. kl blir 17:30.
umgås med sonen till kl 19:30, läsa natt saga och natta sonen. kl är 20.

diska undan, städa lite. tvättar 1 dag / vecka.
sedan spel eller film till kl 23 ungefär. visst blir inte många timmars spelande. men lite iaf. helgerna blir man ju vaken lite längre.

så visst går det om man har viljan att planera hur sina dagar ska vara. min prio är dock tid med sonen. så endast spelande med honom eller när han sover. och är det spelande med honom är det så klart barnvänliga spel.

låter som en sund livsinställning. All cred till dig som lyckas balansera allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag håller med dig faktiskt TS, känns som alla har mer tid än en själv.. Jag har 1 amstaff hund som behöver mycket motion, en sambo och 2 katter samt en lägenhet som ska underhållas..

jag har tur om jag får 1 timmes spelande in nån dag här och där under veckan.. när sambon jobbar helg pass så passar jag på så gott det går med att lira bf3...

men jag tror ärligt talat att problemet ligger inte i att vi flyttat ut.. Det är Kvinnorna som förstör våran speltid!!!

så mycket som jag älskar min sambo till döds så hoppas man verkligen att hon kunde göra andra saker än att försöka vara med mig hela tiden / hemma hela tiden (hoppas hon inte ser det här, jag skämtar älskling!! )

Jag skyller bristen på datorspelar tid på brudarna! man sitter o lirar i en kvart "meeh ååå va du e tråkig, du har ju spelat fett länge nu ju"..

EXAKT samma sak hemma hos mig... Jag är lyckligt gift och hon har så många kvalitéer... Men hon saknar totalt överseende med mitt spelande... Hennes definition av att umgås är att sitta bredvid henne i soffan när hon kollar på project runway/desperate housewives eller något annat junk. aAg står dock på mig!

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är kul att se hur duktiga de flesta är med rutiner och att många ändå prioriterar hyfsat rätt. Sen är det väldigt spännande att se hur folk lever sina liv

Sen det tog slut med tjejen för ett bra tag sedan så ser min arbetsvecka väldigt enkel ut:
Jobba 8-17
Laga mat + någon serie 18-20
Spela 20-00 (film någon gång ibland)

På helgerna festar jag nån kväll, tvättar & städar, träffar folk och spelar resten av tiden. Har lite andra projekt jag vill göra men hittar aldrig motivationen att göra dem.

Hade jag vart sambo hade jag definitivt spelat mindre, tränat, umgåtts mer med folk och levt ett mer hälsosamt liv helt enkelt. Många klagar på att de har för lite tid för sig själv men likaså kan man klaga på att ha för mycket tid för sig själv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

jag jobbar 100% har familj sambo+3 barn 2-4 och 5 år. och jag hinner då med spela, jag får dock priotera bort en del sömn. sover ca 4 timmar/natt

Permalänk

Jobbar 12h nattpass 4-5 nätter och är sedan "ledig" 4-5 dagar då jag är tvungen att göra allt det vardagliga och jobba i skogen då jag eldar med ved. Ändå så hinner jag med att fika, slöa och spela en hel del.
Har även två barn som jag dock bara har på helger.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Jag håller med om fasta rutiner är viktigt för att få tiden att räcka lite längre. Sedan är det prioriteringar för resten av slanten.

Jag lagar storkok så jag har luncherna fixade, sedan äter jag inte mycket på kvällarna. Kanske sträcker mig till lite kallrökt lax på knäckebröd (mums). Har egen tvättmaskin så tvättar ofta ist för mycket. Tar kanske 30 min i veckan stoppa in/ta ut kläder ur maskinen (undvik skjortor som inte är strykfria )

Brukar iaf få ut minst 3 timmar varje vardagskväll. 7 timmar (17-24) om det inte är storkok eller handla mat dag. Till saken hör också att jag har valt att spela i veckorna och ägnar helgerna åt andra aktiviteter och sambon.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Jag kör 7:00-16:30 varje dag, ~30 min till och från jobbet, så när jag kommer hem vid 17 så har jag vart vaken sen 6, men det gäller helt enkelt att effektivisera. Jag lagar t.ex inte mat varje dag, utan jag lagar mycket mat, 2 gånger i veckan. Steker jag köttfärs så steker jag exempelvis rubbet på en gång, så har du sparat dryga 20 minuter varje nästkommande dag du planerar att äta köttfärs, oavsett om det är pannbiffar, köttfärssås, limpa eller köttbullar du väljer att variera dig med. Pasta och ris brukar jag göra i stora mängder och lägga undan också. Sen kan man ju ofta alltid ha liret i bakgrunden, kan du hålla många bollar i luften kan du ju spela vilket singleplayerspel som helst, och sen återvända till matlagningen när timern ringer. Just mat är en ganska stor timesink, speciellt om man lagar mycket och avancerad mat. Personligen käkar jag mycket grytor och sånt, och det är hur enkelt som helst att frysa in. Lagar man en stor laddning i början av månaden och fryser in i portionspåsar kan man käka det en eller två gånger i veckan hela kommande månad. Blir dessutom bra matlådor (: Städning kör jag en storstädning en gång i veckan medan jag har tvätt-tid. Jag slänger in allt i maskinerna, dammsuger mina blygsamma 25 kvadrat och torkar av hyllor, köket och muggen lite snabbt, sen är jag färdig lagom till tvätten är färdig att hängas upp. I mitt fall turas jag och tjejen dessutom om med dessa sysslor eller gör dom tillsammans, så det går på ett kick.

Jag tror den grundläggande principen helt enkelt är att göra saker ordentligt, sällan, istället för att toucha upp allt lite hela tiden. Då får man loss ganska mycket av den där dötiden som lätt uppstår annars. Prioritering är även viktig, man måste ju ta sig tiden att spela dom där titlarna man har liggandes, och fundera på om dom är viktigare än en win of the day (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av heddan:

låter som en sund livsinställning. All cred till dig som lyckas balansera allt!

tackar. detta gäller dock inte varenda dag, utan ibland är det ju annat som måste göras. men i det stora hela så ser det ut så.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

Vikarierar och jobbar mellan 100-160 timmar i månaden, allt mellan 5 och 11 timmar om dagen, spelar oftast mellan 5-6 timmar om dagen, lagar mat när jag blir hungrig(om inte sambon fixar det), vi brukar slöglo på tv då och då bara för att det är vad hon kallar umgås. Spelar jag spelar hon oftast sims eller sitter vid facebook, 2 katter - inga barn.

Lägger mig runt 24-01 tiden och vaknar 06.30 varje morgon jag ska jobba, annars somnar jag senare och går upp senare.

För övrigt 22 år.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av heddan:

EXAKT samma sak hemma hos mig... Jag är lyckligt gift och hon har så många kvalitéer... Men hon saknar totalt överseende med mitt spelande... Hennes definition av att umgås är att sitta bredvid henne i soffan när hon kollar på project runway/desperate housewives eller något annat junk. aAg står dock på mig!

Min fru va väl likadan dom första 5 åren vi bodde ihop, men dom senaste 10 åren har hon egna hobbies och klarar sig själv

Nu för tiden blir hon irriterad när man kommer och sätter sig vid tv:n och suckar framför dynga som Bonde söker fru.

Men jag jobbar skift och har rätt bra med tid vissa dagar i veckorna när jag är ledig och ungarna är i skolan. Men då brukar jag städa och handla så det är klart inför helgen också.

Men jag förstår alla som jobbar måndag - fredag, jag har gjort det nåt halvår de senaste 15 åren av skiftarbete. Då var man inte så jävla taggad när ungarna var i säng.

Permalänk
Medlem

Måste dock säga att dom som ej har barn kommer o säger att dom inte har tid att spela.

olika senarion:

bor ensam: jobbar 7-16, laga mat, städa, diska, tvätta. tränar 3 dagar i veckan säger vi, finns hur mkt tid som helst för vänner/spela osv osv. du kan lätt komma upp i 15 timmar spelande / vecka.

bor med sambo:
troligtvis flyttade ni ihop och att hon/han visste om dina intressen. = spela. så vart ligger problemet. passade det när ni levde isär så bör det passa när ni bor ihop. annars har man inte varit ärlig från början. det är viktigt med "egen" tid. hur var o en lägger upp den tiden är upp till dom. att sitta o häcka i soffan är inte att umgås. att umgås är att man faktiskt hittar på något.

BARN:
Dom går före allt annat. så enkelt är det bara. och som jag skrivit i tidigare inlägg så är jag en ensamstående pappa. och jag har tid med min son, umgås med vänner, laga mat, diska, tvätta, städa osv osv. och ändå kan jag få in ca 15 timmars spelande / vecka.

detta är ingen paj kastning om folk tror det. utan bara lite trött på en del folk som säger att dom inte har tid till saker. gäller inte bara spela.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

Sena kvällar är lösningen. Jobbar normal kontorstid, hem och käkar middag och lägger ugnarna senast 20, jobbar fram till halv tolv-tolv, därefter spel till ett-halv två.

För min egen del är spelandet att varva ner - skulle jag lägga mig direkt efter att ha jobbat skulle jag ändå inte kunna sova.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk

Man får sömnbrist.
Då hinner man

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Intressant tråd!
Jag jobbar 8 timmar per dag, 07-16, dessutom har jag en bilfärd på ~3,5 mil enkel väg.

Tar högst 30 min att köra till/från jobbet, oftast brukar jag vara hemma 16.40, tar en stund att byta om och göra färdigt allt innan jag kan åka hemåt. Handlar inte varje dag, brukar tänka några dagar framåt så jag slipper handla varje dag Sen tar det väl inte så länge att göra maten heller, max 1 timma (en person). Men från det att jag kommer hem tills jag äter brukar variera, men käkar för det mesta vid 18tiden. Så då har jag en timmes dötid, där jag oftast hamnar på detta forum/hemsida + facebook och dylikt.

Mätt och belåten vid 18.45. Sen är det bara att spela, inte för att det händer så ofta dock. Spelar mest ett flashbaserat onlinespel (Shellshock Live, googla det!) Slutligen brukar jag somna mellan 22 och 23. Men denna vecka har jag av nån anledning gått och lagt mig som senast 21.30, haha.

Så det är inte omöjligt att pressa in spelandet, när det väl blir (Saints Row 3, CoD MW3 o dyl.) så snittar jag väl en 2-4 timmar per kväll.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Avstängd

Bor själv och tar mig den tid jag känner att jag vill lägga på spel. Jag jobbar tvåskift med en restid på ca 30min 06,00-14,00 och 14,00-23,00(ledig fredagar). När jag jobbar kväll brukar jag spela på nätterna och sköta städning/tvätt/matlagning etc på förmiddagarna innan jobbet.

När jag jobbar dag skiter jag helt enkelt i alla sysslor och sparar det till nästa vecka eller helgen. Då kan jag göra vad jag vill, blir mycket spel, umgås med löst folk, handla mm. Träning har gått bort helt, känner inte att jag behöver det pga så pass fysiskt arbete jag har. Hälsoundersökningen förra veckan höll med mig:)

När jag hade sambo var det nästan tvärt om då jag hade lägenheten för mig själv på förmiddagarna och kunde göra vad jag ville.

Kan tillägga att jag är 29år och inte sover så mycket...

Edit: Rolig tråd fö

Permalänk

Intressant tråd. jag tror jag lirar kanske absolut MAX 2h i veckan, var dock mer innan. Nu har har man ett äktenskap som ligger på sköra linan (inte pga spel utan pga annat: Depression) Har även 2barn att tänka på.

Jag jobbar varannan vecka FM och nästa EM. FM veckor är 06.00-15.00 och EF är 14.50-23.35 då jag jobbar EM och grabben är på dagis (3år) så får man ta igen tiden med han när man jobbar FM och på helgerna, dottern (8månader) hinner man få mkt tid med ändå då hon vacknar på nätterna ibland och då kan man gosa lite då ist när man kommit hem från jobbet.

Tiden finns ju till SPEL om jag skulle vilja det och ibland vill jag då gör jag men oftast så tar jag hellre familjen före spelen

MVH

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

Finns ingen tid. Heltidsstudier, flickvän, träning och natt helgjobb gör spelandet till något man drömmer sig bor till...Trist att tänka att ens vattenkylda dyra burk inte får användas fullt ut.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Har dubbelt boende och veckopendlar mellan Fagersta och Uppsala. Jag jobbar ca 110%, tränar 5-6 dagar i veckan och har faktiskt lagt allt spelande på hyllan nu när jag vill satsa på karriären. Det handlar om prioriteringar som redan nämnts. Har väl 2-3 timmar dagligen som jag skulle kunna avsätta för spel men det blir oftast serier istället. Jag skall dock se till att spela lite när D3 lanseras.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

Jobbar 8:00 - 17:00, syns på min sweclockers aktivitet kanske.

Hem, ät något enkelt, tar typ 10 minuter att göra i ordning, sedan fritid till 01:00 eller 02:00 ungefär. Sova, upp klockan 07:45, spring till bussen. Hemligheten är att inte ta seriöst på matlagning, man kan äta enkelt och nyttigt ändå. Det minskar diskbehovet. Sedan märker man ofta inte så stor skillnad om man bara städar varannan vecka. Tvätta gör man mycket åt gången, har tvättmaskin i lägenheten så det lägger ingen tid i beslag heller.

Mitt stora problem är att jag är med vänner så mycket att jag inte känner att jag hinner hänga med alla så mycket som jag vill. Hinner ändå med träning och flickvän.