~30FPS drops i Skyrim trotts ordentlig dator?

Permalänk

~30FPS drops i Skyrim trotts ordentlig dator?

Hejsan,

Jag, med min dator i sign, får ibland rätt ordentligt låg FPS, t.ex i whiterun, trotts ordentlig dator.

Först antog jag att det var pga CPUn, men då Bethesda har fixat så att t.ex skuggor inte tas om hand av CPUn på samma sätt, utan av GPUn istället, så är det ju inte alls lika CPU-krävande som förut? (eller har jag fel)

Är det helt enkelt så att spelet är så dåligt optimerat att det inte går att få bättre fps, eller vad är problemet?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Skyrim är konstigt.
Jag ligger i ~100 fps i grottor/liknande, ~80 fps i naturen, och ~60 fps i städer, t.ex Whiterun. Dock kan jag också ibland få snabba dippar ner till 30-40 fps, men de varar bara i ca en sekund. (Ultra x1080)
Jag har dock bara x4 i AA då jag inte ser skillnad efter det.

Har du testat sänka AA till x4? Kollat CPU/GPU usage? Nyaste drivrutinerna? Är det bara i Skyrim där du har så här dålig fps?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Skyrim är konstigt.
Jag ligger i ~100 fps i grottor/liknande, ~80 fps i naturen, och ~60 fps i städer, t.ex Whiterun. Dock kan jag också ibland få snabba dippar ner till 30-40 fps, men de varar bara i ca en sekund. (Ultra x1080)
Jag har dock bara x4 i AA då jag inte ser skillnad efter det.

Har du testat sänka AA till x4? Kollat CPU/GPU usage? Nyaste drivrutinerna? Är det bara i Skyrim där du har så här dålig fps?

Yep, bara i Skyrim, och vi har ju samma CPU, och är rätt säker på att mina 7970 borde klara skyrim i sömnen.

Varken CPU eller GPU ligger i närheten av full load :/

kör med 4x AA.

Något jag tänkte på nu är att min FPS verkar låst vid 60, stiger aldrig över det, så kanske är något vsync som är på?

Och jag får inte riktigt drops till ~30-40, utan det ligger ungefär på det konstant i t.ex Whiterun

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Yep, bara i Skyrim, och vi har ju samma CPU, och är rätt säker på att mina 7970 borde klara skyrim i sömnen.

Varken CPU eller GPU ligger i närheten av full load :/

kör med 4x AA.

Något jag tänkte på nu är att min FPS verkar låst vid 60, stiger aldrig över det, så kanske är något vsync som är på?

kan va att det är på i grafikortsinställningarna, gå in på CCC o se om du kan sätta det på alltid av o testa

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Yep, bara i Skyrim, och vi har ju samma CPU, och är rätt säker på att mina 7970 borde klara skyrim i sömnen.

Varken CPU eller GPU ligger i närheten av full load :/

kör med 4x AA.

Något jag tänkte på nu är att min FPS verkar låst vid 60, stiger aldrig över det, så kanske är något vsync som är på?

Och jag får inte riktigt drops till ~30-40, utan det ligger ungefär på det konstant i t.ex Whiterun

Kanske är drivrutinerna?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Testa att använda Xfire profile för skyrim, det löse mina problem. Kan tillägga att Skyrim flöt bättre med 1xGFX kort än 2 ändå.
http://sites.amd.com/us/game/downloads/pages/crossfirex-app-p...

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk

Fasen då....nu flyter det bra, har konstant 60 fps (dock är fortfarande Vsync på eftersom det inte stiger över 60), men nu får jag en helvetes massa artifakter efter att jag installerat application profiles, t.ex så blinkar alla menyer gult på ett vis som nästan ger mig anfall fast jag inte har epilepsi, all dimma i spelet är pixlig och olika delar av marken blinkar till vitt ibland.

Blir väl bara till att installera om drivisarna igen då... *suck*

Nytt problem, när jag installerar om drivrutinerna så finns inget CCC när man högerklickar, öppnar man startmeny så kan man försöka starta programmet där ifrån, och står det "Det går inte att läsa in filen eller sammansättningen CLI.Implementation eller ett av dess beroenden. Det går inte att hitta filen."

Whyyyy?!

Är fan ett mirakel att mina grafikkort inte ligger utslängda på gatan vid det här laget.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag är seriöst 5 minuter från att slå sönder mina grafikkort, kan någon förklara hur man installerar CCC på rätt sätt så skiten funkar?!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Historikt sätt har ATI alltid varit dåliga på drivrutiner, man får ha tålamod om man ger sig på ATI kort.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Skrivet av Scirocco:

Historikt sätt har ATI alltid varit dåliga på drivrutiner, man får ha tålamod om man ger sig på ATI kort.

Tur att man får höra det EFTER att man köpt kort för 10k, och blivit tipsad av alla på swec att göra det

Problemet jag har är att skiten inte ens vill installeras, utan hänger sig varje gång man försöker installera eller avinstallera med deras wizard...

Och vad fasen är "CLI.Implementation", som tydligen är så jäkla svårt att ha att göra med att det gång på gång är nått fel med den, oavsett vilken version av CCC jag installerar...

EDIT: Om jag söker igenom datorn efter "CLI.Implementation" så är det enda som kommer upp en backup i driver sweeper, hur ska man tolka det?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Scirocco:

Historikt sätt har ATI alltid varit dåliga på drivrutiner, man får ha tålamod om man ger sig på ATI kort.

Haha Deras GL drivers är ju hemska!
Inte använt AMD + Windows på flera år, de kanske har bättrat sig för D3D åtminstone, men man hör ju lite klagomål hit och dit ibland.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tur att man får höra det EFTER att man köpt kort för 10k, och blivit tipsad av alla på swec att göra det

Problemet jag har är att skiten inte ens vill installeras, utan hänger sig varje gång man försöker installera eller avinstallera med deras wizard...

Och vad fasen är "CLI.Implementation", som tydligen är så jäkla svårt att ha att göra med att det gång på gång är nått fel med den, oavsett vilken version av CCC jag installerar...

Du bör köpa en konsol om du inte har tålamod att sätta din i hur saker fungerar.

Vill du tuta och köra, med alla dess andra nackdelar som en konsol har så skaffa en sån. Dock kanske du upptäcker att de inte alls gillar det och sen kanske du kommer uppskatta PC mer pga vad det erbjuder.

Men till saken, om nu du har problem med datorn och du inte får till det, så installera om windows bara. Det tar ju bara typ 20 min.

Permalänk

Skyrim är ett onormalt krävande spel i förhållande till grafiken man upplever.
Det är olyckligt att man skäller på AMD drivrutiner, då många spel utvecklas speciellt för nVidia för sponsrade pengar.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Skrivet av MX510.:

Du bör köpa en konsol om du inte har tålamod att sätta din i hur saker fungerar.

Vill du tuta och köra, med alla dess andra nackdelar som en konsol har så skaffa en sån. Dock kanske du upptäcker att de inte alls gillar det och sen kanske du kommer uppskatta PC mer pga vad det erbjuder.

Men till saken, om nu du har problem med datorn och du inte får till det, så installera om windows bara. Det tar ju bara typ 20 min.

Helt onödig kommentar...

Jag har 5 spelkonsoller, men det hör inte riktigt till saken, jag uppskattar mig PC, men inte mina grafikkort, och att AMD verkar vara inkompetenta när det gäller drivrutiner, fungerade felfritt när jag hade Nvidiakort och när allt fungerar med AMD-korten så var det ändå väldigt mycket simplare och bättre optimerat hos Nvidia.

Det är inte som att detta är första gången det har varit problem. Har varit sen samma dag jag satt i korten, och behövt byta drivrutiner 3-5 gånger i veckan sedan dess.

Har man en 30-40 program som man behöver installera på rätt komplicerade sätt så tar det lite längre än 20 minuter att installera om allt, och med tanke på att jag gjorde det för en vecka sen så vore det kanske skönt att slippa göra det igen.

Tycker du inte att det är att ta tag i saken när man gör trådar för att få hjälp då jag inte kan tillräckligt själv? Tyvärr verkar ju ingen annan heller ha koll på vad som ska göras.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

Skyrim är ett onormalt krävande spel i förhållande till grafiken man upplever.
Det är olyckligt att man skäller på AMD drivrutiner, då många spel utvecklas speciellt för nVidia för sponsrade pengar.

Jag gnäller inte på AMD för att Skyrim inte fungerade som det skulle, men om det funkar mycket bättre för folk med sämre/likvärdiga komponenter så blir man fundersam

Jag gnäller på AMD för att jag nu inte lyckas få tillbaka drivrutinerna till att fungera som de gjorde innan jag installerade AMDs Application Profiles

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ge det tid.
Du är inte den enda som uppleves problem med spelet.
De jobbar säkert dygnet runt med att fixa alla buggar och eventuella problem kring spelet.
Som sagt, ge det tid helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Ge det tid.
Du är inte den enda som uppleves problem med spelet.
De jobbar säkert dygnet runt med att fixa alla buggar och eventuella problem kring spelet.
Som sagt, ge det tid helt enkelt.

Jo, skulle dock uppskatta om du läst längre än första inlägget i tråden och märkt att det ursprungliga problemet inte finns kvar, utan att frågan nu handlar om ett problem med AMDs drivrutiner

Sen hade ju "andra inlägget" mycket högre FPS, trotts samma CPU och sämre GPU?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Helt onödig kommentar...

Jag har 5 spelkonsoller, men det hör inte riktigt till saken, jag uppskattar mig PC, men inte mina grafikkort, och att AMD verkar vara inkompetenta när det gäller drivrutiner, fungerade felfritt när jag hade Nvidiakort och när allt fungerar med AMD-korten så var det ändå väldigt mycket simplare och bättre optimerat hos Nvidia.

kanske är en dum fråga men rensade du bort dina Nvidia drivers innan du la in AMD's? kan ju vara så att dem ligger å stör lite..

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Skrivet av crazymike:

kanske är en dum fråga men rensade du bort dina Nvidia drivers innan du la in AMD's? kan ju vara så att dem ligger å stör lite..

Tvekar på att detta skulle utlösas av att jag installerade Application Profiles, men ja, jag formaterade datorn i samband med att jag slängde i de nya korten

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Kör på ett kort? Borde orka 60 fps?
Att ett helt nytt kort inte har optimala crossfiredrivrutiner än känns inte helt oväntat. Kommer säkert nån optimering snart.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Skrivet av medstud:

Kör på ett kort? Borde orka 60 fps?
Att ett helt nytt kort inte har optimala crossfiredrivrutiner än känns inte helt oväntat. Kommer säkert nån optimering snart.

Säger samma sak igen.

Skrivet av Lasergurka:

Jo, skulle dock uppskatta om du läst längre än första inlägget i tråden och märkt att det ursprungliga problemet inte finns kvar, utan att frågan nu handlar om ett problem med AMDs drivrutiner

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Först och främst körde du ordentligt bort det gamla drivisarna innan du körde in nya?

Du verkar inte ha kört med CF förut så det jag kan föreslå är att du kollar om båda grafikkort har samma drivrutin.
Om inte kan du avinstallera korten i enhetshanteraren och välja att "ta bort drivrutiner från hårddisken"

För övrigt så kanske du ska överse din attityd när du söker hjälp på fora.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Och V-sync i Skyrim måste man stänga av via att pilla i .ini-filer, då det är igång i default.
Googla på det så hittar du garanterat hur man gör, så fick jag göra.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Och V-sync i Skyrim måste man stänga av via att pilla i .ini-filer, då det är igång i default.
Googla på det så hittar du garanterat hur man gör, så fick jag göra.

Aha, tackar

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av mistard:

Först och främst körde du ordentligt bort det gamla drivisarna innan du körde in nya?

Du verkar inte ha kört med CF förut så det jag kan föreslå är att du kollar om båda grafikkort har samma drivrutin.
Om inte kan du avinstallera korten i enhetshanteraren och välja att "ta bort drivrutiner från hårddisken"

För övrigt så kanske du ska överse din attityd när du söker hjälp på fora.

Jo, som jag nämnde ovan så formaterade jag SSDn när jag skaffade de nya korten, så de gamla är helt borta.

Nej, har aldrig kört CF förut. Båda har samma drivrutin? Trodde de körde på samma båda två?

Okej, tackar, ska testa det.

Jo, tyvärr är jag sån att jag möter tråkig attityd med tråkig attityd, speciellt när jag redan är rejält irriterad (antar att du menar mitt svar till kommentaren om att jag bör köpa mig en konsol om jag blir sur så får något inte funkar).

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, som jag nämnde ovan så formaterade jag SSDn när jag skaffade de nya korten, så de gamla är helt borta.

Nej, har aldrig kört CF förut. Båda har samma drivrutin? Trodde de körde på samma båda två?

Okej, tackar, ska testa det.

Jo, tyvärr är jag sån att jag möter tråkig attityd med tråkig attityd, speciellt när jag redan är rejält irriterad (antar att du menar mitt svar till kommentaren om att jag bör köpa mig en konsol om jag blir sur så får något inte funkar).

Har du installerat senaste patchen för skyrim?
Den gjorde enorm skillnad för mig prestandamässigt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Har du installerat senaste patchen för skyrim?
Den gjorde enorm skillnad för mig prestandamässigt.

Vilken patch? Är van vid att sånt kommer med nya drivrutiner (eller det kanske är så du menar?)

EDIT: Jaha, du menar Skyrim patchen? Jo, uppdaterar automatiskt

Men som sagt ovan, Skyrim funkar fint nu, problemet är AMDs drivrutiner nu.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vilken patch? Är van vid att sånt kommer med nya drivrutiner (eller det kanske är så du menar?)

EDIT: Jaha, du menar Skyrim patchen? Jo, uppdaterar automatiskt

Men som sagt ovan, Skyrim funkar fint nu, problemet är AMDs drivrutiner nu.

Jag erfarar dock inte dina problem lika mycket när jag kör samma kort fast singel med liknande dator.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Tycker synd om dig Lasergurka, ingen verkar läsa mer än första posten och slänga ut ett inlägg som då är helt irrelevant.

Har själv haft problem med att CCC inte installerat som de skulle men det brukade lösas av att jag installerade om CCC + drivers ett par gånger. Minns inte om jag tog bort drivers på något annat sätt än genom program och funktioner eller om jag bara installerade CCC på nytt men till slut gick det.

Lycka till.

//tJev

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Whyyyy?!

Är fan ett mirakel att mina grafikkort inte ligger utslängda på gatan vid det här laget.

Du får gärna sutta hem ditt kort till min burk

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms