Akta er för Troll's Palace B2K 24/7 servern.

Permalänk
Medlem

Akta er för Troll's Palace B2K 24/7 servern.

Hade lite tråkigt nu ikväll så jag drog igång lite BF3 och tänkte lira mest på skoj.
Joinade Troll's Palace B2K 24/7 servern där en admin som heter Salladtosser kickade/ bannade folk som dödade honom.
Han gjorde också så att alla dom bästa spelarna var i hans team.

Nu har jag en fråga. Kan man reporta honom/ servern för det eller är det bara att glömma och gå vidare?

Visa signatur

| Intel i5 2500k @ 4,2ghz |

Permalänk

Man ska nog vara på sin vakt om man joinar en server som heter Troll´s place.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem

Nä du kan inte rapportera honom för det. Sålänge han inte hackar så får han göra vad han vill på sin server.
Finns tyvär väldigt många dåliga admins. Lirade mycket på metro 24/7 serverrar innan, varpå på en särksilt mycket som tillhörde någon stor tysk spelsida. De hade två eller tre servrar med deras namn. Hade regler mot USAS frag rounds, m320 och smaw/rpg vilket jag tycker är lämpligt på metro. Alla respekterade detta och alltid gjort det på de servrarna. Men där kom in en snubbe som börja gå loss med samtliga ovan nämnda vapen och var dessutom sjukt effektiv med det (hade nästan bara m320 kills när jag kollade hans stats, ett rövhål med andra ord ) jag påpekade detta och några andra men jag var väl mest påstridig varpå jag fick kick och ban från samtliga servers. Lite pissigt tycker jag när man bryter mot sina egna regler.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Skrivet av tomryu84:

Hade lite tråkigt nu ikväll så jag drog igång lite BF3 och tänkte lira mest på skoj.
Joinade Troll's Palace B2K 24/7 servern där en admin som heter Salladtosser kickade/ bannade folk som dödade honom.
Han gjorde också så att alla dom bästa spelarna var i hans team.

Nu har jag en fråga. Kan man reporta honom/ servern för det eller är det bara att glömma och gå vidare?

Måste kännas bra att få smutskasta varje server som du blir bannad ifrån. Jag kan intyga om att min vän "Salladtosser" inte bannat en enda person, han dödar/kickar inte heller folk godtyckligt varefter att de dödar honom. Du blev dock bannad (av mig) för att du gick loss med alla svordomar som du kunde komma på för att spelet inte gick din väg. Vi tolererar inte hets mot folkgrupp eller andra kränkande uttryck i våran chat. Jag skrev flera PM till dig där jag vädjade om att du skulle lugna dig men utan effekt, detta resulterade i att du blev banlyst från servern. Var vänlig och smutskasta inte våran server för det..

Permalänk
Medlem

Eftersom han betalar för servern, så får han göra precis vad han vill förutom att bryta mot spelets villkorsavtal naturligtvis.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Du kan joina min server, "Winers Palace - Dust 24/7", tror du kommer trivas där.

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns uppenbarligen minst två olika versioner av vad som hänt. Jag låser inte tråden men bevakar händelseutvecklingen. Grundregeln är att om man påstår något ska man också kunna bevisa det.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Samma namn på battlelog som på en medlem här på swec. Inte säkert det är samma men uppenbarligen någon som är upprörd...

Dold text

Antar att det har något med detta att göra, kanske t o m samma användare.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Kan dom inte förstå det eller börja skriva massa trams på sitt kamelspråk så kickas dom.

Skrivet av Wiskerftw:

Vi tolererar inte hets mot folkgrupp eller andra kränkande uttryck i våran chat.

Dubbelmoral är jobbigt, eller hur?

Skrivet av frillan125:

Samma namn på battlelog som på en medlem här på swec. Inte säkert det är samma men uppenbarligen någon som är upprörd...

Antar att det har något med detta att göra, kanske t o m samma användare.

Om nu denne Salladtosser är en admin, som ni själva skriver, så är han inte direkt trevlig han heller. Jag kan förstå att folk blir sura på er server om ni beter er sådär. Det rättfärdigar självfallet inte att en vanlig spelare börjar slänga okvädesord, men admins bör enligt mig föregå med gott exempel. Det gör inte han.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Dubbelmoral är jobbigt, eller hur?

Om nu denne Salladtosser är en admin, som ni själva skriver, så är han inte direkt trevlig han heller. Jag kan förstå att folk blir sura på er server om ni beter er sådär. Det rättfärdigar självfallet inte att en vanlig spelare börjar slänga okvädesord, men admins bör enligt mig föregå med gott exempel. Det gör inte han.

Ingen server för mogna killar det märker jag...trodde det var PEGI 18 på BF3;)

Edit: Tyckte att alla här brukar säga att alla mogna killar spelar BF3 och alla i yngsta generationen MW3...tycker detta visar något annat...:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Dubbelmoral är jobbigt, eller hur?

Om nu denne Salladtosser är en admin, som ni själva skriver, så är han inte direkt trevlig han heller. Jag kan förstå att folk blir sura på er server om ni beter er sådär. Det rättfärdigar självfallet inte att en vanlig spelare börjar slänga okvädesord, men admins bör enligt mig föregå med gott exempel. Det gör inte han.

Vad exakt är dubbelmoral? Vi handlar efter samma principer och regler. Att jag kallar vissa språk kamelspråk har väl inget med saken att göra, då jag inte spyr det ur mig i chatten ändå.

Sen att det finns en norm om att admins ska föregå med gott exempel är väl personligt tycke. Så länge jobbet görs och reglerna följs, så ger jag blanka f*n i om någon liten snorunge blir upprörd av hur jag ser till att regler följs. Blir folk sura så vet dom var esc > quit game finns.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Skrivet av frillan125:

Vad exakt är dubbelmoral? Vi handlar efter samma principer och regler. Att jag kallar vissa språk kamelspråk har väl inget med saken att göra, då jag inte spyr det ur mig i chatten ändå.

Sen att det finns en norm om att admins ska föregå med gott exempel är väl personligt tycke. Så länge jobbet görs och reglerna följs, så ger jag blanka f*n i om någon liten snorunge blir upprörd av hur jag ser till att regler följs. Blir folk sura så vet dom var esc > quit game finns.

Tror du får många som kommer att besöka er server i framtiden...har BF3 singleplayer läge? Hoppas det för din skull...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Lol som Admin ska man v ara trevlig vilket dessa grabbar int verkar veta vad det betyder, tror inte dom är tillräkligt gammla för spelet egentligen :S

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Ingen server för mogna killar det märker jag...trodde det var PEGI 18 på BF3;)

Edit: Tyckte att alla här brukar säga att alla mogna killar spelar BF3 och alla i yngsta generationen MW3...tycker detta visar något annat...:)

Vet inte vad du spelar eller vad du har för skev bild av spelvärlden. Spelar inte cod, har aldrig fallit mig i smaken.

Skrivet av Fidel Castro:

Tror du får många som kommer att besöka er server i framtiden...har BF3 singleplayer läge? Hoppas det för din skull...

PMa ditt battlelog namn så kan jag lägga till dig i bannlistan så du inte hoppar in av misstag, om du nu är så orolig.

Skrivet av InZ-Audio:

Lol som Admin ska man v ara trevlig vilket dessa grabbar int verkar veta vad det betyder, tror inte dom är tillräkligt gammla för spelet egentligen :S

Vet inte ens vad man ska svara på detta... Jag är 22, hur gammal är du, pojkvasker?

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Skrivet av frillan125:

Vet inte vad du spelar eller vad du har för skev bild av spelvärlden. Spelar inte cod, har aldrig fallit mig i smaken.

PMa ditt battlelog namn så kan jag lägga till dig i bannlistan så du inte hoppar in av misstag, om du nu är så orolig.

Vet inte ens vad man ska svara på detta... Jag är 22, hur gammal är du, pojkvasker?

Haha...nu är man ju bannad innan man ens köpt BF3...:) Sluta nu mannen...du gör ju parodi på dig själv och er server!

Edit: säker på att du inte råkande trycka en 2:a för mycket;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Vad exakt är dubbelmoral? Vi handlar efter samma principer och regler. Att jag kallar vissa språk kamelspråk har väl inget med saken att göra, då jag inte spyr det ur mig i chatten ändå.

Sen att det finns en norm om att admins ska föregå med gott exempel är väl personligt tycke. Så länge jobbet görs och reglerna följs, så ger jag blanka f*n i om någon liten snorunge blir upprörd av hur jag ser till att regler följs. Blir folk sura så vet dom var esc > quit game finns.

Dubbelmoralen är att ni inte accepterar rasism på er server, men här kan ni använda nedvärderande ord som "kamelspråk"? Det kallar jag dubbelmoral, och det säger en hel del om hur ni är. Alltså antar jag att ni skulle banna någon om denne skrev att någon pratar kamelspråk, eftersom att det är det ni skriver; ni tolererar inte het mot folkgrupp.

Regler följs? Om någon skriver som ni admins är jag relativt säker på att de blir bannade. Ta som exempel Salladtossers kommentar i slutet. Det är ju bara omoget att bete sig så som admin. Det är en självklarhet att reglerna följs, men då kanske admins också ska följa dem? Eller ni kanske anser er vara några slags gudar som får agera som ni själva önskar? Ni har ju självfallet den fulla rätten, då det inte strider mot någon EULA, men då kan ni ju erkänna det istället för att proklamera er oskuld.

Ni är ett praktexempel på en server med admins som utnyttjar sin position för att "de kan".

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av frillan125:

Vet inte vad du spelar eller vad du har för skev bild av spelvärlden. Spelar inte cod, har aldrig fallit mig i smaken.

PMa ditt battlelog namn så kan jag lägga till dig i bannlistan så du inte hoppar in av misstag, om du nu är så orolig.

Vet inte ens vad man ska svara på detta... Jag är 22, hur gammal är du, pojkvasker?

Angående min "skeva" bild av spelvärlden, så vill jag tillägga att jag spelade commodore 64 när du fortfarande åt från din mors bröst och sket på lapp...

Edit: ojdå räknade fel...du var ju -10år när jag spelade

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Dubbelmoralen är att ni inte accepterar rasism på er server, men här kan ni använda nedvärderande ord som "kamelspråk"? Det kallar jag dubbelmoral, och det säger en hel del om hur ni är. Alltså antar jag att ni skulle banna någon om denne skrev att någon pratar kamelspråk, eftersom att det är det ni skriver; ni tolererar inte het mot folkgrupp.

Regler följs? Om någon skriver som ni admins är jag relativt säker på att de blir bannade. Ta som exempel Salladtossers kommentar i slutet. Det är ju bara omoget att bete sig så som admin. Det är en självklarhet att reglerna följs, men då kanske admins också ska följa dem? Eller ni kanske anser er vara några slags gudar som får agera som ni själva önskar? Ni har ju självfallet den fulla rätten, då det inte strider mot någon EULA, men då kan ni ju erkänna det istället för att proklamera er oskuld.

Vi har inte skrivit att vi inte tolerar rasism, var har du fått det från? Om någon skriver på andra språk än engelska (utom i squad då) varnas dom, då det kommer upp automatiska meddelande om att engelska är det som gäller. Sen lite harmlös rasism är väl inget problem, så länge det håller sig på rimliga gränser. Någon liten svordom då och då eller ett litet mindre utbrott kan vi acceptera. Dock om någon kläcker ur sig dumheter en efter en åker de ut på ändan.

Jag tycker inte detta är dubbelmoral för att vi inte anpassar våra verkliga liv efter regler vi vill ska följas på servern. Reglerna är få och lätta att följa, vi är admins, vi bestämmer när det räcker.

Skrivet av Fidel Castro:

Angående min "skeva" bild av spelvärlden, så vill jag tillägga att jag spelade commodore 64 när du fortfarande åt från din mors bröst och sket på lapp...

Edit: ojdå räknade fel...du var ju -10år när jag spelade

*Intresseklubben antecknar*

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst och under granskning*

Citat:

§ 1 Trivsel
För att hålla diskussionerna på en trevlig och konstruktiv nivå ska alla medlemmar följa de etiska regler som gäller på såväl internet som i det vardagliga livet.

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Denna tråd har helt spårat ur och kommer inte att låsas upp. SweC tolererar inte påhopp eller rasism, se regel 1,2 ovan.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers