Problem med CCC - CLI.Implementation kan inte läsas

Permalänk

Problem med CCC - CLI.Implementation kan inte läsas

Hejsan,

Installerade om drivrutinerna till mina 7970. Allt går som vanligt (dock stod det att en "varning" hade hänt under installationen, men så blir det varje gång, kollar man igenom loggen så finns inga felmeddelanden), men när jag startar om datorn efter installationen och högerklickar på skrivbordet för att öppna CCC så finns den inte med i listan.

Öppnar startmenyn och där finns CCC, klickar på det för att försöka öppna och då står "Det går inte att läsa in filen eller sammansättningen CLI.Implementation eller ett av dess beroenden. Det går inte att hitta filen."

Kan tillägga att enda träffen jag får om jag söker på "CLI.Implementation" i datorn är en fil i Driver Sweepers Backup.

Har testat att installera om flera gånger, dock inte säker på att jag gör på fel sätt(?) då jag är ny till AMD-kort.

Snälla hjälp, är 30 sekunder från att slänga ut korten genom fönstret, är trött på alla problem med skiten.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Hänt mig ett par gånger, har också 7970-kort. Avinstallerat drivarna - startat om - kört driver sweeper - startat om - installera (äldre fungerande drivare?)

Alternativet är omformatering, har löst problemen varje gång, men förstår din frustration, det skall fan inte krävas.

Permalänk
Skrivet av RagnarSickan:

Hänt mig ett par gånger, har också 7970-kort. Avinstallerat drivarna - startat om - kört driver sweeper - startat om - installera (äldre fungerande drivare?)

Alternativet är omformatering, har löst problemen varje gång, men förstår din frustration, det skall fan inte krävas.

Funkade bra nyss, sen sa någon att jag skulle fixa Application Profiles för att ett bugg i Skyrim skulle fixa sig. Detta ledde till att jag istället fick massa artifakter i Skyrim och bestämde mig för att installera om drivrutinerna, och installera igen, men då hände detta, testade igen med de senaste drivrutinerna, de jag fått på skiva, ett par nyare (11.12) som XFX har modifierat, samma sak på allihopa...verkar som det får bli en formatering.

EDIT: Tror dock att problemet har med driver sweeper att göra, söker man efter filen som saknas så hittar man den i en backup hos driver sweeper som sagt, verkar som att driver sweeper tar bort den automatiskt varje gång man installerar drivrutinerna?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Driversweeper har orsakat detta problem för mig förut också. Löste detta igenom att installera drivrutin från skivan först och sedan uppdatera till nya. Konstigt nog så fick man inte med den filen som saknas om man laddar ner drivrutin men den finns på versionen som kommer med skiva. Så var fallet när jag hade 6870-kort i alla fall.

EDIT: jag tror problemet uppstår om du av någon anledning kör driversweeper två gånger på raken utan omstart då detta skadar registret. Kör endast driversweeper en enda gång med andra ord.

Permalänk

Avinstallera amd drivisarna sen ladda ner och reparera .. net framework 4.0

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I