Intel Ivy Bridge försenas

Permalänk
Medlem
Skrivet av z2k:

Ok, det var väldigt tråkigt.

Undrar varför de då skriver specifikt "in notebooks".

Var i nyheten står det notebooks?
Snälla kan någon visa var i denna nyheten det står. Och snälla hänvisa inte till den gammla som faktiskt bara handlade om notebooks och inget om problematisk tillverkningsprocess.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Var i nyheten står det notebooks?
Snälla kan någon visa var i denna nyheten det står. Och snälla hänvisa inte till den gammla som faktiskt bara handlade om notebooks och inget om problematisk tillverkningsprocess.

Citerar mig själv från tidigare i tråden:

Skrivet av z2k:

Ingen källhänvisning från SweC, men jag gissar att de refererar till artikeln: http://www.ft.com/intl/cms/s/2/c3c3c2b6-602f-11e1-8de4-00144f...

Där kan läsas:
"[...] Mr Maloney told the Financial Times that the start of sales of machines equipped with Ivy Bridge – the 22nm processor set to succeed Sandy Bridge in notebooks this year – had been pushed back from April. “I think maybe it’s June now,” he said."

Jag tolkar det fortfarande som att det endast gäller dual core för laptops, men jag kanske är för optimistisk...

Detta stämde dock tydligen inte enligt uppgift. Tyvärr.

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Ingen fara på taket. AMD är ljusår efter och bör se upp så att de inte slutar som Saab Automobile

Det högst troligt det är p.g.a detta man får vänta på IB. (De har nu ingen anledning att göra några cpuer om inte yelds är bra)
Vadå ingen fara, vad skulle det göra dig om amd på något fantastiskt obegripligt sätt skulle komma ikapp intel på några månader?
-Ånej! Prispress på intels processorer!!

edit: Iofs så är det inte mycket som är logiskt när det gäller fanboys?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CENSTRM:

Fast att säga att någon är ljusår efter är ju ett talesätt som beskriver att någon är väldigt långt efter, oavsett om det är tid eller rum som avses. Precis som man kan jämföra AMD med saab även om de inte har någon produktion i Trollhättan.
Alltså är det troligt att AMD slutar som SAAB eftersom de är ljusår efter Intel.

Ja men det används ofta på fel sätt för att folk missförstår ordet ljusår för att det står år efter ljus som har att gör hur lång sträcka ljuset färdas på ett år. låt oss säga: "Amd är åtminstånde (jag har avrundat ljusets hastighet i vaccum uppåt) 9.47*10^12 km efter Intel" vilket är så lång sträcka som ljuset hunnit färdas på ett år om mina beräkningar stämmer. Är det korrekt tycker du? för att det är samma sak som att använda ljusår, cm, mm , fot, tum osv. ville bara reda ut det här en gång för alla.

Visa signatur

Amd Phenom II 965 BE (3,8Ghz)| 3*2048Corsair XMS3 | GTX 560TI | Asus M4N75td
HTPC/Server - Amd 6000+, l asus M2N-E sli l l 3*1024CorsairDDR2 l 8400gs 512 mb
|q6600@ 3.2 Ghz 3*Corsair DDR2 800mhz HD3870 |
MacbookPro 2010 i7+HT

Permalänk
Medlem
Skrivet av audiultX:

Ja men det används ofta på fel sätt för att folk missförstår ordet ljusår för att det står år efter ljus som har att gör hur lång sträcka ljuset färdas på ett år. låt oss säga: "Amd är åtminstånde (jag har avrundat ljusets hastighet i vaccum uppåt) 9.47*10^12 km efter Intel" vilket är så lång sträcka som ljuset hunnit färdas på ett år om mina beräkningar stämmer. Är det korrekt tycker du? för att det är samma sak som att använda ljusår, cm, mm , fot, tum osv. ville bara reda ut det här en gång för alla.

Vilken längdenhet anser du bäst beskriver gapet mellan AMD och Intel? Du är medveten om att man kan använda längdenheter bildligt va? Ofta används ljusår, men milsvidd, hårfin och hästlängd är andra populära varianter. Om Ivy Bridge klår Bulldozer med hästlängder så menar man inte bokstavligt att Ivy Bridge befinner sig flertalet meter längre fram i någon specifik rumslig längdriktning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av z2k:

Citerar mig själv från tidigare i tråden:

Detta stämde dock tydligen inte enligt uppgift. Tyvärr.

Det är samma nyhet som SweC haft tidigare och där intel säger att det inte var på grånd av tillverkningsprocessen som dom nu pekar på.
Två skilda nyheter som det ser ut.

Tyvärr så är Ivy försenad

EDIT: såg precis att Anders D citerat dig.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av z2k:

Ok, det var väldigt tråkigt.

Undrar varför de då skriver specifikt "in notebooks".

För att notebook-modellerna inte lanseras samtidigt som desktop, kommer förmodligen skilja ett par veckor eller månader. Kommer snart ytterligare en nyhet i ämnet på SweClockers.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Det är samma nyhet som SweC haft tidigare och där intel säger att det inte var på grånd av tillverkningsprocessen som dom nu pekar på.
Två skilda nyheter som det ser ut.

Tyvärr så är Ivy försenad

EDIT: såg precis att Anders D citerat dig.

Ämnet har varit på tapeten förut, ja, men det jag länkade till var artikeln på Financial Times som denna Swec-nyhet refererade till (gissar jag åtminstone eftersom FT-artikeln är från igår och Swec-nyheten saknar källa). Börjar bli inception-varning på det här.

Skrivet av Andreas D:

För att notebook-modellerna inte lanseras samtidigt som desktop, kommer förmodligen skilja ett par veckor eller månader. Kommer snart ytterligare en nyhet i ämnet på SweClockers.

Ok, tack.

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av z2k:

Ämnet har varit på tapeten förut, ja, men det jag länkade till var artikeln på Financial Times som denna Swec-nyhet refererade till (gissar jag åtminstone eftersom FT-artikeln är från igår och Swec-nyheten saknar källa). Börjar bli inception-varning på det här.

Haha jo lite

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av audiultX:

Ja men det används ofta på fel sätt för att folk missförstår ordet ljusår för att det står år efter ljus som har att gör hur lång sträcka ljuset färdas på ett år. låt oss säga: "Amd är åtminstånde (jag har avrundat ljusets hastighet i vaccum uppåt) 9.47*10^12 km efter Intel" vilket är så lång sträcka som ljuset hunnit färdas på ett år om mina beräkningar stämmer. Är det korrekt tycker du? för att det är samma sak som att använda ljusår, cm, mm , fot, tum osv. ville bara reda ut det här en gång för alla.

Jag tror faktiskt du är den enda här som missförstår vad som menas.
Och du har inte gjort några beräkningar på hur långt ett ljusår är.

Permalänk
Medlem

Info om ljusår samt hur långt det är etc etc

Bara så vi kan återgå till ämnet lite mer än att ligga och diskutera hur pass långt efter amd ligger intel enligt ett gammlat talesätt.

One light-year is equal to: exactly 9,460,730,472,580.8 km (about 9.5 Pm) about 5,878,625,373,183.6 miles (about 6 trillion miles) about 63,241.1 astronomical units about 0.306601 parsecs exactly 31,557,600 light-seconds The figures above are based on a Julian year (not Gregorian year) of exactly 365.25 days (each of exactly 86,400 SI seconds, totalling 31,557,600 seconds) and a defined speed of light of 299,792,458 m/s, both included in the IAU (1976) System of Astronomical Constants, used since 1984.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Vilken längdenhet anser du bäst beskriver gapet mellan AMD och Intel? Du är medveten om att man kan använda längdenheter bildligt va? Ofta används ljusår, men milsvidd, hårfin och hästlängd är andra populära varianter. Om Ivy Bridge klår Bulldozer med hästlängder så menar man inte bokstavligt att Ivy Bridge befinner sig flertalet meter längre fram i någon specifik rumslig längdriktning.

Men har du gjort några beräkningar i ditt laboratorium på hur många hästlängder det går på en milsvidd? Vill bara klargöra det här.

Permalänk
Medlem

Tråkigt =/ Vi får i alla fall hoppas på att dom skickar ut testexemplar så vi får se hur de presterar i April. Annars är det bara bluff och båg att det är problem i tillverkningsprocessen. Intel vill ju bara mjölka SB, precis som de mjölkade sönder Nehalem och Lynnfield innan SB...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CENSTRM:

Men har du gjort några beräkningar i ditt laboratorium på hur många hästlängder det går på en milsvidd? Vill bara klargöra det här.

Avrundat till närmaste heltal så är det 4101. Även fast det är irrelevant för min del då jag förstår lite mer abstrakta meningar som innehåller bildligt tal, uttryck eller ironi.

Permalänk
Avstängd
Permalänk

"sägs bero på svårigheter i övergången till den nya tillverkningstekniken" = Skitsnack! Det är de stora elefanterna (HP,Dell,Lenovo mm) som har lagt påtryckningar. Det sitter fortfarande med stora lager SB och vill sälja slut på dem! Och efter som AMD inte är med i leken på allvar så kan Intel vara generösa mot sina största kunder.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Luxor ABC80:

"sägs bero på svårigheter i övergången till den nya tillverkningstekniken" = Skitsnack! Det är de stora elefanterna (HP,Dell,Lenovo mm) som har lagt påtryckningar. Det sitter fortfarande med stora lager SB och vill sälja slut på dem! Och efter som AMD inte är med i leken på allvar så kan Intel vara generösa mot sina största kunder.

Detta är den mest troliga förklaringen till förseningarna.

Permalänk
Medlem

I alla år så har det varit den förklaringen som man kör på när Intel är sena med något. Att Intel skulle bli sena mot sin vilja är otänkbart. Jag tycker det känns lite förnekelse över det här. Själv klagar jag inte, ytterligare en lön att spara pengar på.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Curemylife:

Bullshit.. Bara för att dom vill mjölka sandy bridge-.-'

Precsis samma sak som när vi väntade på E8400....då var det E6xxx som de ville få slut på....

Ja, det här verkar bli standard så man kan inte gå o vänta på iaf Intels senaste processorserier längre.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]