Roligaste ni gjort i WoW ?

Permalänk
Inaktiv

på vanilla så 2-mannade vi alla instancer som inte var raid-bundna och i ubrs var vi tvungen att 3-manna drakkisath

Permalänk
Medlem

Det roligaste måste ha varit när man just började spela wow. Tiden när man var helt clueless om allt. Och man ville se hela azeroth osv

f*n vad jag saknar de dagarna

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Älskade de 10+ timmar långa AV som hunter när man kunde stå och mata killshots från kullarna vid Stormpike GY. En gång kom jag in i ett game som varat 17 timmar, jag spelade några timmar sen orkade jag inte mer. XD Antar att det fortsatte ett tag till. Jäkla massa honor där. Detta var ju på Vanilla tiden med Ranks också. Saknar det lite, har kvar några av mina chars med typ Knight-Lutenant och Grunt och sånt. Det är fint nu med alla titlar eftersom de inte går att få längre.

Visa signatur

Cooler Master Gladiator 600|MSI P55A-G55|Inte i5 760|Noctua NH-U12P|A-Data 8GB (4x2048MB) GAME-Series|PSC 6970, XFX 6970|Corsair TX 850W 80+

Permalänk
Medlem

Jag gillade verkligen BC raidsen. Vi hade ett flertal mycket trevliga personer i raidsen (ventrilosnacket) och man hade härligt kul varenda kväll. Folk från många olika länder men ändå så tajt sammanhållning.

Sen gillar jag verkligen The Black Temple, härlig miljö och grymt roliga bossar.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Har spelat sen Vanilla men det finaste minnet var i BC och Serpenshrine Cavern. Vi höll på med Lady Vashj(innan nerfen då hon blev cake) i 2 veckor och vi satt där sent en måndag. Klockan var runt 23:30 och det var ungefär den vanliga tiden då vi brukade avsluta raiden. Vi hade varit nära en kill(10%) men jag föreslog ett sista försök och de andra hade inget emot att prova.

Så vi började och allt flöt på mycket smidigare än något annat försök och till min stora förvåning så dog inte de som alltid brukade faila Alla cores levererades perfekt och sen började Vashjs hp falla och det kändes redan nu att ögonblicket hade kommit Vent var helt sjukt och min raid leader kollega skrek hysteriskt: "Nu failar ingen för i helvete!!" och jag satt och höll på att dö av skratt för han var sjukt inne i det. Tillslut så föll nagan ihop och äntligen hade vi downat henne PS Vent var inte friskt efter det

Permalänk
Medlem

Raida MC i Vanilla så jävla roligt, och BWL.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ja la av strax innan 4.3 och tack gode gud för det. Jag spelar numer spel som kräver skills. MEN till saken!

Jag har gjort mycket jag värderar lika roligt, så man kan ju sammanfatta allt med att det roliga var alla RP events vi körde, Orgrimmar parade, fest på diverse öar omkring the barrens som inte hade någon befolkning.. Sen var det även roligt med Karazhan, det är nog den roligaste raiden de har gjort hittills. Fast nog skulle nuvarande raids kunna vara kul om de krävde lite hjärnkapacitet istället för buttonmashing på 25 HC nivå.

Permalänk

Roligaste sakerna men inte i någon speciell ordning, radar upp dom för lättare läsning.

1. Lira första betan av WoW tidigt 2005, springa in i södra ashenvale/gränsen till barrens som lvl 9 dwarf paladin och slåss mot lvl 20+ horde. Springa in i Burning Steppes också på lvl9 och dödas av lvl 50 elite. Polaren ledde oss dock med sin lvl19 mage!

2. Första gången i Molten Core, första gången i Zul'Gurub. Bygga Sulfuras (dock i TBC men ändå), göra questkedjan för AQ. Göra questkedjan för att få hela heroism settet, får arcanite reaper.

3. Alla TBC raids innan alla nerfs och heroism badges (eller vad det hette). KZ, SSC, Gruuls och TK som alla var bätre än BT och Sunwell, även om BT var roande så var de tidigare tbc raiderna roligare. Att få Dragon Spine Trophy från Gruul efter ett års farmande var också trevligt och massor med andra saker i TBC som för övrigt var den bästa expansionen av alla de tre som kommit. Guilden jobbade på att ta ner M'uru när 30%-hp nerfen kom vilket inte var välkommit. Han dock döda m'uru och KJ flera gånger innan wotlk kom så fick lite nice gear.

4. Inga speciella saker i wotlk vad jag kan minnas förutom när vi tog yoggy. Synd att jag aldrig fick alla special achivements för drake i Ulduar, saknar endast firefighter. Immortal i naxx var också kul.

5. Cataclysm, inget speciellt än. Måttligt underhållande, bättre än wotlk dock.

Permalänk
Medlem

Vanilla: Ragnaros/Nefarian (horde first, server second), 2 Thunderfurys och 2 Sulfuras.

TBC: M'uru pre nerf, Vashj och Kaelthas

WoTLK: Immortal och den tillhörande mounten, nöta sönder Ulduar normal 25 på samma vecka som det släpptes, döda Ignis före Ensidia (woo!)
Heartbreaker 10 Man Ulduar innan den nerfades. Algalon senare under WoTLK då man hade lite bättre gear.

Cataclysm: Orkade inte raida något alls, flyttade över min main till Defias Brotherhood och GS och smurfade runt där ett tag som alt.

Permalänk
Medlem

BOTTAT!!

Visa signatur

Intel i9 13900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus ProArt OC RTX 4080 Super 16GB GDDR6X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 4TB Samsung 990 Pro 2TB , Creative Recon 3D, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Medlem

I vanilla så gick jag och min kompis runt i Durotar (vi var Alliance) och dödade civila NPC's, tyckte det var skitkul förutom att man fick dishonorable kills.
Och när vi farmade WSG en natt för att få nog med marks för att köpa ett par Epic bracers
Och även när man lirade AV matcher som varade i flera timmar då man summonade Elementalen och trädet som hjälpte en, så underbart!
Minnen som inte går att återskapa i det nuvarande spelet

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

de roligaste är o bota, lazybot ftw. pengar rullar in de går bra nu

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk

Relentless Gladiator push sista dagen före season-slut.
http://imgur.com/a/hhJ5x

Permalänk
Medlem

Detta var i TBC.

Var 3 pers som rushade in i Ironforge (vi var horde) bugghoppade upp på ett av taken och summade dit typ 10 pers som stod och aoe:ade på allys som sprang nedanför. Ett gött minne :>

Permalänk
Medlem

Roligaste jag gjort är att jag tagit bort min månads betalning och slutat spelat

Permalänk

De finns massa minnen men ett av dem kan kom och tänka på nu var när vi progressade på Lady Vashj i TBC.
Vi spenderade cirka 3 timmar med wipes och vår raidleader sparkade sönder sin stol IRL och skrek som in i!
Alla va lacka på varandra fram och tillbaka så vi gav upp för kvällen.
Dagen efter drar vi dit och oneshottar Vashj och funderade på vad vi hittade på igår.
De var riktigt roligt de
Cheers

Permalänk

Börjar med en fin WTF från första dagen i tBC med arena. Vi hade köpt ett team och körde ett par matcher, vann de första 10 eller så eftersom vi redan var i full epic raid-gear och de flesta andra vi mötte hade på sin höjd lite epics från 5 man heroics eller blå pvp gear. Vi vinner ytterligare ett game och vi får se detta...

Tänkte att det måste blivit något fel så kollar team ratingen, och vi ligger verkligen sjukt negativt till. Kontaktar en GM som bara skrattar och skickar oss lite guld för att köpa ett nytt team istället för att bara radera sista matchen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ÖverKlockaN:

I vanilla så gick jag och min kompis runt i Durotar (vi var Alliance) och dödade civila NPC's, tyckte det var skitkul förutom att man fick dishonorable kills.
Och när vi farmade WSG en natt för att få nog med marks för att köpa ett par Epic bracers
Och även när man lirade AV matcher som varade i flera timmar då man summonade Elementalen och trädet som hjälpte en, så underbart!
Minnen som inte går att återskapa i det nuvarande spelet

Haha känner igen mig där
Var lvl 45 på min Rogue och gick och dödade dom civila NPC'na xD
Idag så går det inte då nästan alla NPC's är skyddade av lvl 85 elite's.
Det som även var kul back then var ju att man kunde hålla på ett tag innan Horde's börja dyka upp. Idag tar det ju mindre än 1 minut att flyga från Orgrimmar till Orc's börjar ställe.

Permalänk
Medlem

Roligaste måste varit worldPvP'n i Nagrand när TBC va nytt.

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Griefa i STV

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem

Troligtvis första gången Ragnaros gick ner, kämpat så länge och alla var söndernerfade med fire resist gear från AH.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dmr:

Troligtvis första gången Ragnaros gick ner, kämpat så länge och alla var söndernerfade med fire resist gear från AH.

Minns när dom första på min server tog ned Ragnaros. Var fest i Stormwind xD

Permalänk
Medlem

Det roligaste jag har gjort på wow är att inte spela det alls!

nä skoja ja spelade private serv tyckte det var kul i ngn timmme

Permalänk

det roligaste jag gjorde var att sluta med spelet

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Botta var rätt skoj

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem

Har inte lirat på evigheter, men mitt roligaste tillfälle var när jag och en vän lirade SOTA under de första veckorna efter det kommit ut, ett lag vann på ca 3 minuter. Därefter kom vi igenom alla väggar, och hade ca 20 sekunder på oss att ta ner den sista, vi fick ner den 3 sekunder innan vi skulle ha förlorat och precis innan vi skulle ha förlorat (1 sekund kvar) springer vi in och vinner ^^

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Hedersmedlem

Random 25-manna Crossroadsraid med karaktärer på levlarna 12-35 var skitkul, även fast vi fick storspö när det kom några level 60 efter ett tag!

En gång när min guild körde ZG i vanilla så gjorde vi ett försök på en optional boss som var olik varje vecka. Just denna gång fick vi ett melee-troll som gjorde skitont om man kom för nära. När bossen är på ca 5-10% var alla döda utom våran resto druid, och han hade ont om mana. På något sätt så lycakde han ändå kita runt bossen och slänga in en moonfire lite då och då för att tillslut lyckas döda han! Nerdscreamet var ungefär likadant som när Ragnaros föll för första gången några veckor efteråt!

Har säkert dussintals world-pvp-historier som gör mig nostalgisk, och ungefär 90% av dem utspelar sig i vanilla eller i TBC tyvärr. Hade man haft likasinnade kompisar att spela med så hade jag nog fortfarande spelat.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Lvl 60 Druid med feral/hybrid (0/30/21) spec i wow vanilla. Man kunde göra allt utom att raida med den. Krossade i pvp och kunde va både healer, tank eller DPS i 5manna även om det krävdes tre ggr mer jobb än motsvarande klasser.

Saknar den spelstilen som försvann när TBC kom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt första nyårsafton i WoW (under Vanilla). Jag var mellan 30 och 40 tror jag och var på ett lan med en polare, och vi upptäckte helt magiskt att vakterna i Booty Bay sov, och det resultereade i en pvp fest där. Så han och jag gav oss in där i typ samma levels.

Det gick skitbra för oss och vi tog varje spelare eftersom vi överlevlade dem med våra levels. Tills det kom en warlock som var 2 levlar över oss

Men här kommer problemet: Vi var ju själva completly smashed med blurry screens osv... och INGEN av oss hade en aning om att denna warlock var 5 levlar högre än vad vi såg. Men det märkte vi väldigt snabbt när vi hoppade på den och fick grymt med spö.

Efter vi ressat igen så märkte vi problemet och plussade ihop faktan och började skratta.

Helt klart ett av de bästa minnerna i WoW tiden Och änsålänge det bästa nyår xD

Permalänk
Medlem

Måste vart när jag gankade en "kinesfarmer".. har en 360p film från ganska exakt 6 år sen på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=85zKUT5P1jM..

edit: gud så jävla löjligt egentligen haha, men då var det skitkul

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)