Permalänk
Medlem

yamaha dtr50 92a

Tjena, satt nyss på 70cc + 20 mm förgasare på min yamaha dt men när jag rullar igång den så hinner den starta lite sen när man gasar så säckar den ihop och bara stannar typ bööööh, någon som vet vart felet sitter? är det kanske för lite soppa den får?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elite 430 | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 Z77 | Core i5 3570K 3,4Ghz (4.4Ghz) | Kylning: Antec KÜHLER H2O 620 | Ram: G.Skill Ripjaws X Performance 8GB | PSU: Corsair 800W Gaming series | Skärm: LG 32tum | Lur: Sasmsung Galaxy S3 Marble White

Permalänk
Medlem

Låter som för mycket eller för lite soppa/luft
vrid lite på luftskruven och testa lite däremellan.

Vad har du för munstycke, orginal?

Permalänk
Medlem

har testat de, har 170 i munstycke

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elite 430 | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 Z77 | Core i5 3570K 3,4Ghz (4.4Ghz) | Kylning: Antec KÜHLER H2O 620 | Ram: G.Skill Ripjaws X Performance 8GB | PSU: Corsair 800W Gaming series | Skärm: LG 32tum | Lur: Sasmsung Galaxy S3 Marble White

Permalänk
Inaktiv

kollat flottören?

Permalänk
Medlem

Den blir full nästan direkt har checkat och det är inte igentäpt , men tändstiftet blir inte så blött

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elite 430 | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 Z77 | Core i5 3570K 3,4Ghz (4.4Ghz) | Kylning: Antec KÜHLER H2O 620 | Ram: G.Skill Ripjaws X Performance 8GB | PSU: Corsair 800W Gaming series | Skärm: LG 32tum | Lur: Sasmsung Galaxy S3 Marble White

Permalänk
Medlem

Du kan få för mycket luft, se till så att det inte dränker den. Testa också lite olika munstycken börja med att gå neråt.

Se också till så att allt är tätt och inte läcker luft, tvätta också rent förgasaren ordentligt med kompressor och skölj sedan med bensin.

Testa att starta i nedförsbacke det kan hjälpa den att komma igång första gången, men ge inte för mycket gas om den är ny kör in den ordentligt först.

Och sen, snälla kör inte ihjäl sig själv eller någon annan nu, jag vet själv hur kul det är att ligga och dundra i 120 på 50 vägar men ta det lugnt så att du inte kör på någon annan:) tänk också på att med 70 kubik kan du väcka hela ditt område och lite till så
Var försiktig om du ska komma hem
Sent på kvällen, men det är bara lite
Tips från mig:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Du kan få för mycket luft, se till så att det inte dränker den. Testa också lite olika munstycken börja med att gå neråt.

Se också till så att allt är tätt och inte läcker luft, tvätta också rent förgasaren ordentligt med kompressor och skölj sedan med bensin.

Testa att starta i nedförsbacke det kan hjälpa den att komma igång första gången, men ge inte för mycket gas om den är ny kör in den ordentligt först.

Och sen, snälla kör inte ihjäl sig själv eller någon annan nu, jag vet själv hur kul det är att ligga och dundra i 120 på 50 vägar men ta det lugnt så att du inte kör på någon annan:) tänk också på att med 70 kubik kan du väcka hela ditt område och lite till så
Var försiktig om du ska komma hem
Sent på kvällen, men det är bara lite
Tips från mig:)

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar för omtanken, men 70cc är begagnat och behöver inte köras in hehe, har desutom inte luftfilter på men har prövat att hålla för men händer ingen skillnad, det ändå som händer när jag ska rulla igång den är det blir förgasarsmällar ibland + den startar litegrann.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elite 430 | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 Z77 | Core i5 3570K 3,4Ghz (4.4Ghz) | Kylning: Antec KÜHLER H2O 620 | Ram: G.Skill Ripjaws X Performance 8GB | PSU: Corsair 800W Gaming series | Skärm: LG 32tum | Lur: Sasmsung Galaxy S3 Marble White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungmyhr:

Tackar för omtanken, men 70cc är begagnat och behöver inte köras in hehe, har desutom inte luftfilter på men har prövat att hålla för men händer ingen skillnad, det ändå som händer när jag ska rulla igång den är det blir förgasarsmällar ibland + den startar litegrann.

Säker på att den inte skurit då ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Säker på att den inte skurit då ?

Skickades från m.sweclockers.com

klart jag är

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elite 430 | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 Z77 | Core i5 3570K 3,4Ghz (4.4Ghz) | Kylning: Antec KÜHLER H2O 620 | Ram: G.Skill Ripjaws X Performance 8GB | PSU: Corsair 800W Gaming series | Skärm: LG 32tum | Lur: Sasmsung Galaxy S3 Marble White

Permalänk
Medlem

Kan 170 munstycke va för stort eller för litet?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elite 430 | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 Z77 | Core i5 3570K 3,4Ghz (4.4Ghz) | Kylning: Antec KÜHLER H2O 620 | Ram: G.Skill Ripjaws X Performance 8GB | PSU: Corsair 800W Gaming series | Skärm: LG 32tum | Lur: Sasmsung Galaxy S3 Marble White

Permalänk

Jag hade 80-120 på min 50cc DT50.
Då hade jag 21mm förgasare om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem

170 låter väldigt stort? På min DTR från 1994 är huvudmunstycket 76 på 14 mm-förgasaren. Hur stor förgasare har du egentligen?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

170 låter väldigt stort? På min DTR från 1994 är huvudmunstycket 76 på 14 mm-förgasaren. Hur stor förgasare har du egentligen?

20mm som det står högst upp om du läste noga men jag har 70cc och du hade orginal ska pröva sätta på 230 ist för tändstiftet luktar inte mycket sopa så den borde få för lite.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elite 430 | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 Z77 | Core i5 3570K 3,4Ghz (4.4Ghz) | Kylning: Antec KÜHLER H2O 620 | Ram: G.Skill Ripjaws X Performance 8GB | PSU: Corsair 800W Gaming series | Skärm: LG 32tum | Lur: Sasmsung Galaxy S3 Marble White

Permalänk
Medlem

den ska starta även om den får lite för lite soppa.
skruva loss insuget, sedan tar du ur membranet, som sitter i cylindern. kolla så att läpparna på membranet, även kallade "reeds" sluter sig mot korgen, att det inte är någon glipa där.
gör rent förgasaren, alla munstyckena. prova höja nålen något snäpp. Kolla även så att bränslefilter eller dylikt inte fått något skit i sig.
låter som den inte får den mängd soppa den behöver. rulla en bit med växel i, håll för handen för luftintaget på förgasaren. blir stiftet blött då? om inte, prova att hälla lite bensin i en sprutflaska, och börja rulla mopeden. spruta bensin mot förgasaren, där luftfiltret ska sitta och se om den vill hoppa igång då.

Permalänk
Medlem

Satt på orginalförgasaren 16.5 mm med 85 i munstycke då startade och gick.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elite 430 | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 Z77 | Core i5 3570K 3,4Ghz (4.4Ghz) | Kylning: Antec KÜHLER H2O 620 | Ram: G.Skill Ripjaws X Performance 8GB | PSU: Corsair 800W Gaming series | Skärm: LG 32tum | Lur: Sasmsung Galaxy S3 Marble White