Permalänk

Mekaniska tangentbord

Ja måste köpa ett nytt tangentbord o tänkte fundera lite va inne på mekaniska..

Vilka finns de nu igen? röda? bruna? svarta?

vilka var mjuka och vilka va hårda?

Ja såg ett tangentbord på elgiganten för nån månad sen som va mekanisk tror jag.. nåt razer tror jag. (om jag inte minns fel)

kände på dom knapparna o de kändes för jävla sköna.. heter det tangentbordet black widow eller va heter det? o e de röda, bruna eller svarta i razers tangentbord?

ska främst ha tangentbordet för gaming och skriva på (chatta osv),
gaming som diablo 3, battlefield 3, wow, swtor osv.

tips på förslag tack

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Ja måste köpa ett nytt tangentbord o tänkte fundera lite va inne på mekaniska..

Vilka finns de nu igen? röda? bruna? svarta?

vilka var mjuka och vilka va hårda?

Ja såg ett tangentbord på elgiganten för nån månad sen som va mekanisk tror jag.. nåt razer tror jag. (om jag inte minns fel)

kände på dom knapparna o de kändes för jävla sköna.. heter det tangentbordet black widow eller va heter det? o e de röda, bruna eller svarta i razers tangentbord?

ska främst ha tangentbordet för gaming och skriva på (chatta osv),
gaming som diablo 3, battlefield 3, wow, swtor osv.

tips på förslag tack

http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide

Bruna är väl bästa kompromissen mellan skriva/gamea enligt dem flesta...
Blåa är gudomliga att skriva på enligt de flesta...
Röda/Svarta är mera gaming, framförallt fps och snabba spel enligt de flesta...

Men kom ihåg att det är väldigt individuellt och det finns inga normer för vad som är rätt eller fel utan du måste själv avgöra vad som passar dig!

(Jag tror just razer har blåa switchar i vissa av sina gaming bord, (lite lustigt eftersom de flesta anser blåa vara skrivmaskins switchar...), vissa gillar det andra inte...)

EDIT: Har du några speciella krav som tex macroknappar, mediaknappar eller bakgrundsbelysning?
Hur mycket kan du tänka dig att pynta?

Annars kan du bara googla mechanical keyboard så finns det flera olika, mer eller mindre, kompletta listor över alla mekaniska tangentbord där du kan välja och vraka!

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Qpad mk-50 med röda brytare är ett himla skönt tangetbord för att spela och skriva på och inte så jätte dyr

Permalänk

Jag älskar mitt Razer black widow det har blå brytare och jag älskar skriva och spela med det.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Jag tycker om White Alps och Buckling Spring brytare mer än Cherry (har dock bara testat blåa, och bruna). Dock så låter dessa rätt mycket och om man inte vill köpa utomlands (White Alps kanske finns i Sverige), så får man leta på second hand eller liknade.

Det bästa är att du letar upp butiker / kompisar som har så många olika sorter av tangentbord och testar dem, så du vet vilket du gillar mest. Tangentbord och möss är väldigt personligt.

Kolla länken Se33 länka, för att se skillnader mellan brytare och hitta olika tangentbord med dessa brytare.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Qpad mk-50 är ett mycket bra val (Röda switchar för gaming)

+ Bra pris
+ väl-byggt (finns Sweclockers recension)

- Ingen bakgrundsbelysning, stör dock inte mig personligen då jag är rätt säker på vart tangenterna sitter.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av Se33:

http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide

Bruna är väl bästa kompromissen mellan skriva/gamea enligt dem flesta...
Blåa är gudomliga att skriva på enligt de flesta...
Röda/Svarta är mera gaming, framförallt fps och snabba spel enligt de flesta...

Men kom ihåg att det är väldigt individuellt och det finns inga normer för vad som är rätt eller fel utan du måste själv avgöra vad som passar dig!

(Jag tror just razer har blåa switchar i vissa av sina gaming bord, (lite lustigt eftersom de flesta anser blåa vara skrivmaskins switchar...), vissa gillar det andra inte...)

EDIT: Har du några speciella krav som tex macroknappar, mediaknappar eller bakgrundsbelysning?
Hur mycket kan du tänka dig att pynta?

Annars kan du bara googla mechanical keyboard så finns det flera olika, mer eller mindre, kompletta listor över alla mekaniska tangentbord där du kan välja och vraka!

Jag vill gärna ha bakgrundsbelysning, media knappar kvittar men vore plus, macroknappar skiter jag i totalt.

finns de inget mekanisk tangentbord som funkar båda till mmorpg, fps och skriva?

har razer blåa på sina? (dom va sköna)

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jag vill gärna ha bakgrundsbelysning, media knappar kvittar men vore plus, macroknappar skiter jag i totalt.

finns de inget mekanisk tangentbord som funkar båda till mmorpg, fps och skriva?

Qpad MK-85? http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingtangentbord/mek...

Permalänk
Medlem

För min del så känns det inte som att det riktigt har kommit ett mekaniskt tangentbord som jag vill ha ännu. Jag skulle vilja ha ett med röda brytare, några få macro knappar på sidan ca 6st(och med få så menar jag inte 18st som Corsair har), enskilda knappar för play/mute/höja och sänka volym (de ska inte finnas som funktions knappar FN), bra belysning samt att det kan helst skippa det där med mic och hörlurs och USB ingångar tack. Finns detta till hands så säg gärna till!

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jag vill gärna ha bakgrundsbelysning, media knappar kvittar men vore plus, macroknappar skiter jag i totalt.

finns de inget mekanisk tangentbord som funkar båda till mmorpg, fps och skriva?

har razer blåa på sina? (dom va sköna)

Det är klart att alla tangentbord fungerar till allt, bara det att de funkar bättre till vissa saker.
Själv sitter jag med ett Steelseries 6gv2 (svarta Cherry MX-brytare, linjärt tryck, 65 g tryck och 2mm till aktiveringspunkten) och tycker det går hur bra som helst att skriva på även om de främst är utvecklade för spel. Nu är jag ju ingen professionell programmerare eller författare, men av din post verkar det inte heller om du ägnar dig åt att skriva skitlånga texter regelbundet (förlåt om jag har fel ). Jag skulle därför rekommendera antingen svarta eller röda brytare till dig då dessa inte är så olika vanliga (inte taktila, dvs. inget litet hopp/klick när du når aktiveringspunkten) vanliga brytare. I princip enda skillnaden mellan svarta och röda brytare, utom färgen på dem, är hur mycket kraft det krävs för att trycka ner dem, 45 g för röda och 65 för svarta. Jag råder dig dock att prova runt lite innan du köper ett tangentbord då det är högst individuellt vad man gillar. Det bör ju finnas ett ganska stort utbud av butiker i Malmö, annars har du ju media markt där de brukar ha lite tangentbord uppställda (iaf de vid Nova Lund och Stora Bernstorp/Svågertorp, kommer inte ihåg vilket, hade det för ett litet tag sedan...)

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk

vad e blåa för nåt då?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

vad e blåa för nåt då?

blåa: 'klickigast'. låter som fan och riktigt sköna att skriva på. man måste hamra på tangentbordet, bra när man är i "deep hack mode"!
bruna: tystare, men fortfarande ett hörbart klick. lite mjukare också
röd: helt tysta, inget kännbart klick. dvs mjuka
svart: som röd, fast lite hårdare. fortfarande inget ljud eller klick

överlag föredrar folk att game'a med röd/svart och ha blå om de skriver mest. brun är "middle ground" för de som vill göra båda

Permalänk

Köpte mig ett Qpad MK-85 förra veckan och är grymt nöjd! Kan inget annat än rekomendera!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hmm... de kan nog stämma ja Att de var blåa då, har för mig de var lite klick ljud i affären.

men om man gör alla delarna, är fortfarande ett vanligt tangentbord bättre då?

hur hörs de t.ex o skriva på ett vanligt tangentbord och ett mekanisk med "klick" ljud?

är vanliga tangentbord tystare?

gillade inte designen på de qpad tangentbordet, samt att de var röd bakgrundsbelys. , villl helst ha blått.

kan tänka mig lägga upp mot 1500-2000.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

De traditionella (läs membran) tangentborden låter också en hel del. Jag har ett gammalt Keytronic med membran och det låter banne mig mer än mitt nuvarande med bruna brytare. Beställer kanske två till med bruna. Jag kan knappt använda ett med membran längre. Alternativt så skulle man kunna ha det när man börjar arbeta efter studierna. Det slår iaf de som följer med märkesdatorerna.

http://www.elitekeyboards.com/products.php?sub=leopold,tenkey...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jag vill gärna ha bakgrundsbelysning, media knappar kvittar men vore plus, macroknappar skiter jag i totalt.

finns de inget mekanisk tangentbord som funkar båda till mmorpg, fps och skriva?

har razer blåa på sina? (dom va sköna)

Ja det gör det men efter Sweclockers saftiga spark i röva på Corsair lär väll ingen vilja köpa deras Corsair Vengeance K90 Tangentbord.
Däremot kan jag rekommendera det personligen då det är mitt första tangentbord som är mekaniskt.
Underbart att spela BF3 med och skriva fungerar kanon men det finns väll en mindre inlärnings kurva till det.
Tangentbordet är bra för alla saker nu nämner ovan i min mening.
Det är röda switches på detta tangentbord men dock inte på alla knappar så som macro knappar o F1 - F12, ESC.

Bara välja o vraka men som sagt bästa är ju att testa i butik om du har möjlighet.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett tangentbord som fungerar för allt så skulle jag nog tipsa om ett med bruna switchar - du kan få QPads tangentbord fortfarande(?) enligt hemsidan med röda/blåa/bruna eller svarta enligt egen preferens.
Där kan du läsa om skillnaderna mellan MK-50/80/85

Om du vill MMO:a och ha lite kortkommandon blir det nog MK-85 du skall sikta på.

Att skriva och spela fungerar nog så länge du får switchar som du gillar.

Jag använder mitt MK-80 med blåa för att spela och skriva. Jag tyckte att de röda på mitt Corsair K60 var bra för framförallt FPS spel, men var inget vidare för att skriva på.

Som de andra skriver: testa testa testa - lyck till!

Permalänk

Synd bara att finns inga jävla butiker som knappt har några tangentbord ute uppmonterade , o när man väl köpt o öppet förpack. så går det ej byta.

T.ex komplett, är bara ett enda stort lager. Webhallen, får man inte ens titta på varan innan man köper. Inet finns inte i skåne. Vad kan siba, elgigaten ha måntro? Typ inget! Jme data, har varit där men dom har ej några tangentbord och pilla på. Så var fan ska man prova sig fram "/

Gjorde ett litet eget tangentbord på wasdkeyboards.com , tyckte de va vrålsnyggt.

(gärna med blå bakgrundsbelys.)

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Media Markt kunde jag känna på dom flesta av dom och fastnade för Razer blackwidow att spela med

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Synd bara att finns inga jävla butiker som knappt har några tangentbord ute uppmonterade , o när man väl köpt o öppet förpack. så går det ej byta.

T.ex komplett, är bara ett enda stort lager. Webhallen, får man inte ens titta på varan innan man köper. Inet finns inte i skåne. Vad kan siba, elgigaten ha måntro? Typ inget! Jme data, har varit där men dom har ej några tangentbord och pilla på. Så var fan ska man prova sig fram "/

Gjorde ett litet eget tangentbord på wasdkeyboards.com , tyckte de va vrålsnyggt.
http://i40.tinypic.com/1pj96w.png

(gärna med blå bakgrundsbelys.)

som sagt har du mediamarkt, finns tre i närheten av malmö: Nova Lund, stora Bernstorp och Svågertorp.
Stora Bernstorp har för tillfället fem st Steelseries 6gv2, de kan man pilla på utan att öppna förpackningen.
De har även ett (endast ett kvar) Razer Blackwidow
Finns även några på Svågertorp och ett antal på Nova Lund, så det ska nog inte vara några problem att hitta ett tangentbord att provknappa på
Källor för lagersaldo:
Nova Lund
Svågertorp
Stora Bernstorp
Om nu alla skulle ta slut får du väl ta dig hem till mig och prova ett 6gv2

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

[INTE LÄST]

Netonnet har en bra deal på MK-85 som SweC har gjort en recension på. De har röda brytare och är väldigt prisvärt.
http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingtangentbord/mek...
Så passa på! Jag bör få mitt imorgon.
Men har testat både röda och svarta @ dreamhack och tyckte de röda var trevligast.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Har hittat ett tangentbord nu jag verkligen älskar o blivit förälskad i.

fruktansvärt snyggt... hade velat ha den i blåa eller bruna cherry mx.. finns ett sånt i svensk layout? :\

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Problemet med mekaniska tbg är att de är så jävla avskalade. Inga mediaknappar, oftast ingen bakgrundsbelysning, inget handledsstöd.

Det enda vettiga är väl Qpad MK-80 men det är ju bara ett rebrandat 5 år gammalt tangentbord, utan mediaknappar.

Tänk om logitech kunde släppa ett G-series tangentbord med mekaniska brytare. Hade köpt dirr.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Skrivet av Cindori:

Problemet med mekaniska tbg är att de är så jävla avskalade. Inga mediaknappar, oftast ingen bakgrundsbelysning, inget handledsstöd.

Det enda vettiga är väl Qpad MK-80 men det är ju bara ett rebrandat 5 år gammalt tangentbord, utan mediaknappar.

Tänk om logitech kunde släppa ett G-series tangentbord med mekaniska brytare. Hade köpt dirr.

Mitt sista inlägg var väl ändå ett belyst mekaniskt tangentbord utan lullul?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Mitt sista inlägg var väl ändå ett belyst mekaniskt tangentbord utan lullul?

Förutom att Ducky varken har svenska eller ISO layout tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Mitt sista inlägg var väl ändå ett belyst mekaniskt tangentbord utan lullul?

Jo, det var det visserligen, men han efterfrågade ett tangentbord med "lullull" och inte tvärtom.

Skulle definitivt rekommendera att du prövar olika switchar innan som andra också tipsat om, även fast mekaniska tangentbord är bra på papperet så är det inte alls säkert att det passar just dig (och din omgivnning*tittar på blåa switchar*)

Permalänk

har bara provat ett mekaniskt i affär, som sagt ett razer, o som har blåa switcher fått lära mig.. o de va skönt. så de gilla jag.. har klena fingrar och klen hand tror knappast svart skulle funka då. återstår ju bara brown och red.. och topre ?
men om red är så mjuka och lätta så räcker man lägger en "ärta" på dom så sjunker dom ner, så vill jag inte ha de. vill inte skriva på luft liksom..

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Twister86:

Har hittat ett tangentbord nu jag verkligen älskar o blivit förälskad i.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/419OTsHv3-L.jpg

http://www.mechkeyboards.com/images/shine/b.jpg

fruktansvärt snyggt... hade velat ha den i blåa eller bruna cherry mx.. finns ett sånt i svensk layout? :\

Qpad MK-80

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=868527

Observera att handledsstödet är löstagbart.

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Qpad MK-80

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=868527

Observera att handledsstödet är löstagbart.

Ser så otroligt plastigt o hemskt ut dem där Qpad tangentborden. Otroligt ful logo med.

Vilka svenska mekaniska tangentbod finns de med bruna och blåa switchar?

Bara qpad och razer eller?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080