Permalänk
Medlem

Stadsnät Örebro, vilken leverantör?

Hej!

Jag bor i en ÖBO-lägenhet i Örebro där dem nu har installerat stadsnät, Jag har fått ett stort utbud av leverantörer men är osäker på vilka som är bra/pålitliga och vilka skillnader det är mer än pris! (Är ute efter 10/10 eller 30/30 beroende på hur stor prisskillnad det är)

Dem som finns tillgängliga är;
Alltele
Bahnhof
Bixia
Blixtvik
Bredband2
Canal Digital
Kramnet
T3
Telia
Tele2
Tyfon
Universal Telecom
Viasat

Det verkar även finnas ett specialerbjudande från Universal Telecom bestående av;
Halva priset i 7 månader
Samt möjlighet att hyra en trådlös router för 10kr/mån

Är Universal ngt att hänga i julgranen? isf är ju detta ett lockande erbjudande..

Åsikter/personliga erfarenheter uppskattas!

//DanneSvs

*edit* missade Telia som leverantör

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Alltele rekommenderar jag verkligen inte. Föräldrarna hade Blixtvik och det funkade finfint, två månader senare köpte Alltele upp dem och uppkopplingen blev nedkopplingen. Började med tre veckors downtime och sedan gick linan ner sporadiskt. Bahnhof har jag haft och kan rekommendera dock.

Permalänk
Administrativ avgift

Bahnhof bra service och bra leverans ( Inte mkt nertid osv ) vet dock inte om priserna då jag inte betalar fakturan mitt 100/100 funkar skitbra.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Jag har Bahnhof och jag har aldrig haft några problem med dom.

Permalänk
Medlem

Säger också Banhof, har dom inte själv. Men hör bara positivt om dom

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

Hej!

Jag bor i en ÖBO-lägenhet i Örebro där dem nu har installerat stadsnät, Jag har fått ett stort utbud av leverantörer men är osäker på vilka som är bra/pålitliga och vilka skillnader det är mer än pris! (Är ute efter 10/10 eller 30/30 beroende på hur stor prisskillnad det är)

Dem som finns tillgängliga är;
Alltele
Bahnhof
Bixia
Blixtvik
Bredband2
Canal Digital
Kramnet
T3
Tele2
Tyfon
Universal Telecom
Viasat

Det verkar även finnas ett specialerbjudande från Universal Telecom bestående av;
Halva priset i 7 månader
Samt möjlighet att hyra en trådlös router för 10kr/mån

Är Universal ngt att hänga i julgranen? isf är ju detta ett lockande erbjudande..

Åsikter/personliga erfarenheter uppskattas!

//DanneSvs

Vet ej vart du har kollat men Canal digital och viasat levererar inte bredband samt att blixtvik inte finns att välja på sen har du glömt att Telia också finns att välja på.

Eftersom du kan tänka dig 10/10 skulle iaf jag välja Telia eftersom dem utan tvekan har det bästa nätet.

Visa signatur

Idag ska jag göra ingenting, Jag gjorde det igår också men blev inte färdig!

Permalänk
Medlem

Jag har Bredband2 i Oxhagen, Alltid funkat felfritt, Skapligt billiga också..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Avstängd

Välj Bahnhof direkt.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Har T3 och det har funkat felfritt än så länge. Är antagligen några tior billigare än bahnhof i månaden också. Riktigt bra och snabb support också jämfört med telia och BBB som jag har varit i kontakt med tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mobe:

Vet ej vart du har kollat men Canal digital och viasat levererar inte bredband samt att blixtvik inte finns att välja på sen har du glömt att Telia också finns att välja på.

Eftersom du kan tänka dig 10/10 skulle iaf jag välja Telia eftersom dem utan tvekan har det bästa nätet.

hmm du har rätt, jag missade Telia, men alla andra finns och är tillgängliga enligt informationen som utgivits :s

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Canal digital och viasat levererar digitalTV EJ bredband

www.stadsnat.se

Visa signatur

Idag ska jag göra ingenting, Jag gjorde det igår också men blev inte färdig!

Permalänk

Jag skulle också välja banhof eller telia, de må vara en aning dyrare men det har du igen i längden

Visa signatur

Någon som vet något bra att skriva här?

Permalänk
Medlem

Vilken som helst utom AllTele, hade blixtvik först och det funka kanon 1 liten driftstörning på över 1 år, sen blev det AllTele och deras DNSer måste vara ett riktigt jäkla skräp för det dör tamejfan jämt, dyra är dom också!
Går över till T3 den 1/3 så får vi väl se.
Räknar bort gången då min ASR-port gick åt pipan men det räknas inte då det är ett hårdvarufel i nätet och AllTele har inget med det att göra, med nyckelknippan i hand begav jag mig ner i källaren

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define Mini, ASUS M4A78LT-M. AMD Phenom II X6 1090T @3.8ghz, 6GB DDR3 1033Mhz, HDD1 150GB. HDD2 150GB, HDD3 500GB, Corsair TX650W, XFX AMD HD7850 2GB GDDR5.

Permalänk
Medlem

Lutar nu åt Bahnhof då

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Skrivet av DanneSvs:

Lutar nu åt Bahnhof då

Valde du Bahnhof till sist då?
Ser ut att bli en flytt till Örebro snart så funderar också på vad man ska välja.
Stämmer priserna på stadsnat.se?
Vad valde du för hastighet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_1991:

Valde du Bahnhof till sist då?
Ser ut att bli en flytt till Örebro snart så funderar också på vad man ska välja.
Stämmer priserna på stadsnat.se?
Vad valde du för hastighet?

Har inte varit på Sweclockers på hur länge som helst pga sjukdom så såg inte detta.

Jag valde Bahnhof 100/10 och ligger på ca 90-95/8-10. Helt nöjd.

Och jag tror det, lite osäker då jag gick via ÖBO för en tillfällig rabatt.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk

Återupplivar en gammal tråd istället för att skapa en ny, bor i Örebro men i en icke-stadsnät-lägenhet, men i nya lyan finns det däremot stadsnät. Jag funderar nu på vilken leverantör jag ska välja.

Påtvingad BBB via kabel idag då de köpt upp Tele2's, riktigt skräp efter övertagandet vilket gjort mig tveksam emot BBB. En polare har stadsnät och Bahnhof och jag tror inte jag stött på en lina med mer strul. Inget av ovanstående anledningen behöver ju betyda strul för mig.

Jag önskar helt enkelt tips/förslag från folk som har stadsnät i Örebro. Hastigheten jag är intresserad av är i huvudsak 250/100.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Hej, Jag bumpar upp denna tråd och har lite fråger med. Vilken av operatörerna skulle fungera bäst med att hosta en server/spelserver hos? såg att Banhof har sina LEX Integrity och
Integrity VPN erbjudande och undrade om nån av dem kommer skapa problem? kom gärna med förslag på andra Operatörer som skulle vara bättre för de jag är ute efter.