Skrivbordsbygge med 19" rack, datorskåp och nerfälld on/off Switch.

Permalänk
Medlem

Skrivbordsbygge med 19" rack, datorskåp och nerfälld on/off Switch.

Tjao
Nu är det äntligen dags för ett nytt skrivbord..
Designen har jag tänkt mig något sånt här : http://www.mio.se/Fler-rum/Barn-och-ungdomsrum/SkrivbordStola... men ändå inte
Var kan man få tag på en sån blank skiva antingen svart Ellet vit?
Men den kommer troligtvis få ett skå på ena sidan istället för ben.
Skåpet kommer ha plats för datorn en 70 cm antonios från ikea för switchar servrar och dyl.
Nedfällt i skivan har jag även tänkt mig att ha en av och på knapp till datorn men har verkligen ingen aning om hur jag ska lösa detta så kom gärna med förslag.
Ska försöka fixa en ritning till imorgon

// Axel

Permalänk
Medlem

ett tips till stömbrytaren är att köpa en vanlig tryckströmbrytare(nästan vilken man vill) som du monterar i skrivbordet och sen där bak på datorn i en av täckplåtarna så fäster du någon typ av kontakt, tex en rc kontakt eller någon lite udda variant, funkar även med tele-hona för chassimontering. till knappen så kopplar du den andra "typen"(hona/hane) med lagom lång kabel för att kunna plugga in den i datorn. inne i datorn så splittar du på powerknapps kabeln så den ena går upp till den vanliga knappen och den andra går till kontakten där bak! då kan du lätt koppla in och ur efter behov utan att något ändras
förstår du ej så säg till! har bilden i huvudet så det är nog svårt att förstå! säg till om du vill ha bild

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem

Tack förstår inte riktigt men nästan
Skulle du kunna göra en liten ritning ?