Camouflage, BF3 - Något du bryr dig om?

Permalänk
Medlem

Camouflage, BF3 - Något du bryr dig om?

Har helt ignorerat de olika camoflaugen hittills. Har ni? Tycker ni att det gör någon skillnad?
Finns det någon bra jämförelse hur de ser ut in-game?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att skiten inte sparas utan återgår till default varje gång så har jag ignorerat det helt, finns kanske någon poäng om man spelar på HC servrar men annars är det skit samma.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Någon gång ibland om man har tänkt o ligga o sola och snipa så brukar jag kolla vad som blir bäst. Så man inte syns så lätt ifall en helikopter skulle passera. Men oftast så blir det för jobbigt att behöva byta varje gång bara.

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Med tanke på att skiten inte sparas utan återgår till default varje gång så har jag ignorerat det helt, finns kanske någon poäng om man spelar på HC servrar men annars är det skit samma.

Mina sparas. Men endast för varje enskillt vapen, för varje klass och bana. Alltså om jag väljer M4A1 med ACOG på Metro, har jag inte M4A1 med ACOG på Seine Crossing.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

på mörka banor är de nock rättså bra o ha black ops camo't

Permalänk
Medlem

Kör alltid med Spec Ops, eftersom det faktiskt har ett praktiskt användningsområde - maskerar din IR-signatur.

Syns bäst med Amerikansk engineer

Med default-camo:

Med Spec Ops:

http://imgur.com/a/VbH10

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille625:

Kör alltid med Spec Ops, eftersom det faktiskt har ett praktiskt användningsområde - maskerar din IR-signatur.

Syns bäst med Amerikansk engineer

Med default-camo:
http://i.imgur.com/0kRFHh.jpg

Med Spec Ops:
http://i.imgur.com/YBtaZh.jpg

http://imgur.com/a/VbH10

Nice

Permalänk
Medlem

Jag byter efter bana, t.ex Metro kör jag Spec ops då allt är svart, utom på Assault som US, då är det Navy. Gulf of Oman är det Khaki som gäller, etc.

Det är något jag lägger relativt stor vikt vid, man syns ju faktist mindre om man anpassar sig efter miljön.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

Lirar alltid med mitt Spectatcamo för att se speciell ut.

Permalänk
Medlem

Det var lite småtufft i början när man låste upp allting, men man tröttnade allt eftersom. Nu har jag inte rört det på många timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille625:

Kör alltid med Spec Ops, eftersom det faktiskt har ett praktiskt användningsområde - maskerar din IR-signatur.

Syns bäst med Amerikansk engineer

Med default-camo:
http://i.imgur.com/0kRFHh.jpg

Med Spec Ops:
http://i.imgur.com/YBtaZh.jpg

http://imgur.com/a/VbH10

Förutom då att Spec Ops camot är buggat i nuvarande version, vissa delar av camot är helt vitt och saknar texturer. Folk kommer alltså att se dig bra mycket enklare ifall de då inte inte använder NVIR.

http://img191.imageshack.us/img191/115/bf32011120620315639.pn...

Du har helt rätt i att det är det bästa camot, men dock inget man behöver bry sig om förrän nästa patch.

Permalänk
Medlem

Man blir ju spottad oavsett så känns rätt onödigt att hålla på och trixa med camos. Det enda camot som på nått sätt skiljer sig från resten är Spec Ops som gömmer dig mer effektivt från IRNV och fordonens Thermal Vision. Men med dagens nerfade (tack gode gud) IRNV så känns även den rätt meningslös.

Ibland kan det va kul att hålla på och byta dom men i slutändan så är det helt meningslöst.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Nej har inte orkat bry mig om detta...

Känns inte så avgörande för mig...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Skrivet av woicer:

Det var lite småtufft i början när man låste upp allting, men man tröttnade allt eftersom. Nu har jag inte rört det på många timmar.

Handlar ju inte om utseende utan om hur lätt folk ser dig. Jag ändrar alltid cammo (när jag kommer ihåg).

Permalänk
Medlem

Eftersom att det ändrar tillbaka till default uniformen varje gång man lämnar servern så orkar jag inte bry mig, tkr att det borde sparas som med tillbehören till ens vapen.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Ja det brukar jag göra om jag kommer ihåg i alla fall. Kul detalj!

Pendlar oftast mellan Desert khaki/Veteran/Expeditionary/Black ops beroende på karta!

Permalänk
Medlem

Brukar använda Navy Blue och Spec Ops. Ser mycket grymmare ut än default! Jobbigt dock att det inte sparas varje gång man spelar.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Det sparas per bana / game mode efter att en match är klar. Jag kör i stort sett bara Army Green, att köra default camo är oftast en nackdel speciellt för US då man är väldigt ljust klädd.
I starten på banan går jag bara in på alla kit och väljer camo, till slut har man gjort det på alla banor / game modes. Dock finns det en bugg som gör att det kittet som den väljer som startkit alltid ändras till Default Camo, irriterande men skam den som ger sig

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

I början ändrade jag det några gånger men sen glömde jag bort att denna funktionen ens fanns
Om jag skulle spela någon sorts clan-war så skulle jag säkert byta Camouflage men annars låter jag det vara på default.
Men det är en kul sak de har med

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Avstängd

kör på multicam. Enbart för att jag tycker om hur det serut.

Visa signatur

4790k 32GB 2200MHz 512GB 850PRO Palit GTX 1080

Permalänk
Medlem

Tycker inte man borde kunna välja själv, ser dumt ut när alla har likadan uniform utom en snubbe som bär marinblått på gulf of Oman.
De borde vara Urban i städerna, khaki eller desert på ökenbanorna etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Det sparas per bana / game mode efter att en match är klar. Jag kör i stort sett bara Army Green, att köra default camo är oftast en nackdel speciellt för US då man är väldigt ljust klädd.
I starten på banan går jag bara in på alla kit och väljer camo, till slut har man gjort det på alla banor / game modes. Dock finns det en bugg som gör att det kittet som den väljer som startkit alltid ändras till Default Camo, irriterande men skam den som ger sig

Jag tycker att du säger emot dig själv.

Du börjar med att säga att det sparas per bana och game mode när matchen är klar.
Du gör detta på alla olika kombinationer av banor och game mod och spelar klart matcher.
Men, det finns en bugg som gör så att det ändå alltid ändras till Default Camo.

Alltså kan man också tolka det som att det inte är en bugg utan ett designfel, som gör att det faktiskt inte sparas per bana och game mode?

Eller missförstod jag dig?

Det hade varit intressant om det fanns någon artikel på nätet som täckt hur de olika kläderna ser ut på olika banor i olika miljöer. Man har ju lite svårt att bilda sig en uppfattning inne i menyn.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Gillar idén så om/när det funkar kommer jag lägga vikt vid det.

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av Nightcrawl:

Jag tycker att du säger emot dig själv.

Du börjar med att säga att det sparas per bana och game mode när matchen är klar.
Du gör detta på alla olika kombinationer av banor och game mod och spelar klart matcher.
Men, det finns en bugg som gör så att det ändå alltid ändras till Default Camo.

Alltså kan man också tolka det som att det inte är en bugg utan ett designfel, som gör att det faktiskt inte sparas per bana och game mode?

Eller missförstod jag dig?

Det hade varit intressant om det fanns någon artikel på nätet som täckt hur de olika kläderna ser ut på olika banor i olika miljöer. Man har ju lite svårt att bilda sig en uppfattning inne i menyn.

Med buggen menar han att camot ändras BARA tillbaka till default på det första kitted han använder. Alltså att om man börjar som engineer så blir den default medans de andar klasserna har annat camoflage.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk

På metro kör jag spec ops, annars bryr jag mig inte.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |