Permalänk

Är denna budget-ratt bra?

Hej! Jag har tänkt köpa en ratt till pc(och xbox360 om möjligt). har aldrig haft en ratt så behöver inte en bra. hade tänkt lägga ut typ 300 kr
har tittat på denna ratt: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649362
är den någorlunda bra? Förstår att man inte får någon monsterratt men vill inte ha en total värdelös ratt heller.
Tipsa gärna om ni vet någon bättre för runt 300kr.

MVH

Krister

Permalänk

Varför en så billig? Den ger ingen känsla alls. Jag har en G27:a men jag har förstått att det inte är det du söker. Skulle säga att alla rattar i priskassen är lika då alla saknar forcefeedback som är det ända som kan gå sönder på en ratt om den nu inte är urkass så visst köp den men jag skulle aldrig göra det.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Varför en så billig? Den ger ingen känsla alls. Jag har en G27:a men jag har förstått att det inte är det du söker. Skulle säga att alla rattar i priskassen är lika då alla saknar forcefeedback som är det ända som kan gå sönder på en ratt om den nu inte är urkass så visst köp den men jag skulle aldrig göra det.

Tack för svar!
Men hur högt måste jag gå för att då få en vettig ratt? spelar inte så jättemycket så vill helst bara ha en för lite variation mot tangentbordet.
Är ingen bilspels entusiast utan spelar bara lite ibland
Kan någon länka en bra ratt helst under 500kr?

Permalänk
Medlem

Logitech Drivingforce Gt är helt ok, går väl runt 1000kr tror jag

Permalänk

Kunde inte sagt det bättre själv, en bra ratt! Gå för den om du vill ha en bra. Det är gjord för PS3 men funkar åsså till PS2 och PC. Det har Forcefeedback om 900graders utslag! Som G27:an

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Håller med dom andra den billigaste jag skulle kunna tänka mig att köpa är en driving force GT.
Det för att dom håller ganska bra (otroligt bra om man jämför med alla andra billigare rattar) samt att den har ganska ok känsla när man spelar vilket dom billigare är LÅNGT ifrån.

Men helst skulle jag gå upp några prisklasser till för att få en som har ännu bättre känsla (G27) dock så verkar den inte hålla lika bra som DFP GT ratten gör (men fortfarande mycket bättre än dom billiga).
Fanatec`s rattar har jag ej provat men dom ska hålla bättre än vad DFP GT och G27 gör känslan verkar vara lite splittrade omdömen då vissa gillar den bättre än tex g27 och vissa inte alls.

Och sen att köpa en så billig skit ratt som den du länkade till skulle jag avråda från helt och hållet köp då hellre en bra handkontroll och kör med (tex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=821894 ).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Varför rekommenderar alla g27 och driving Force GT när ingen av dom fungerar till xbox som han sa var ett plus

Vet att det är svårt att få tag på sånna rattar som passar både xbox och dator men Fanatec har ju någon som fungerar till båda. Ungefär i prisklass med g27 dock...

Annars äre väl skräp rattarna under 500 kr som gäller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3