ASUS Transformer Pad Infinity 300 och 700

Permalänk
Medlem

ASUS Transformer Pad Infinity 300 och 700

Två nya plattor från Asus är på G.

Är uppföljaren till Asus transformer prime. Tycks komma i två verisioner, 300 och 700.

Specs på 700:

* Android 4.0, Ice Cream Sandwich * 10,1-tumsskärm, Super IPS+, WUXGA (1 920 x 1 200) * Qualcomm Snapdragon S4 MSM8960, två "Krait" kärnor 1,5 GHz * 1 GB RAM * 16/32/64 GB inbyggt minne * 8MP-kamera på baksidan F/2.2 bländare * 1,3MP-kamera på framsidan för videochat * Batteritid på 10 timmar, 16 timmar med dockningsstationen/tangentbordet * 8,5 mm i profil * 586 gram * Färg: "Ametist Grå" och "Champagne Guld"

Specs på 300

* Android 4.0, Ice Cream Sandwich * 10,1-tumsskärm, IPS, WXGA (1 280 x 800) * NVIDIA Tegra 3, fyra kärnor 1,5 GHz(?) * 1 GB RAM * 16 GB inbyggt minne * 8MP-kamera på baksidan * 1,3MP-kamera på framsidan för videochat * Batteritid på 10 timmar, 15 timmar med dockningsstationen/tangentbordet * 9,9 mm i profil * 635 gram * Färger: Blå, vit och röd

http://eee.asus.com/eeepad/transformer-infinity/features/

Fick speccsna från http://www.nordichardware.se/mwc2012/45376-mwc2012-asus-visar...

Kanske något för er?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa TF201an när jag åker till USA i maj, men nu är 700an ytterst intressant

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nysaan:

Tänkte köpa TF201an när jag åker till USA i maj, men nu är 700an ytterst intressant

Samma här! Sjukt vad utvecklingen går snabbt på läsplattor, nästan lika starka som en laptop från 06-07 ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Någon aning om vad priset hamnar på ? väldigt sugen på att införskaffa mig en sån här
och sen funderar jag på vad är det som är skillnad på "krait" och "tegra3" vilken är bäst osv , alltså fördelar / nackdelar ?

Permalänk

Ja, som wounded duck. Någon som har nån aning var priset hamnar på dessa 2 plattor och vad är skillnaden på krait och tegra?

Funderat på transformer prime o har länge tänkt beställa en, men om dessa nu kmr inom en snar framtid så måste man ju vänta

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wounded Duck:

Någon aning om vad priset hamnar på ? väldigt sugen på att införskaffa mig en sån här
och sen funderar jag på vad är det som är skillnad på "krait" och "tegra3" vilken är bäst osv , alltså fördelar / nackdelar ?

Finns uppgifter om 599 USD för infinity (700an) 16gb iaf och 399 USD för 300an 16 gb. Men det är bara rykten hos nordichardware

Krait = dual core
Tegra = quad core

http://www.nordichardware.se/mwc2012/45376-mwc2012-asus-visar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Skrivet av Nysaan:

Finns uppgifter om 599 USD för infinity (700an) 16gb iaf och 399 USD för 300an 16 gb. Men det är bara rykten hos nordichardware

Krait = dual core
Tegra = quad core

http://www.nordichardware.se/mwc2012/45376-mwc2012-asus-visar...

Skickades från m.sweclockers.com

men som det står i första posten är det "2" krait alltså 2st dual core eller är det bara jag som missförstår allt ?
och jag antar krait är snabbare än tegra ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wounded Duck:

men som det står i första posten är det "2" krait alltså 2st dual core eller är det bara jag som missförstår allt ?
och jag antar krait är snabbare än tegra ?

Det står två krait kärnor så skulle tippa på 1st CPU

Svårt att veta då krait är qualcoms och Tegra är nvidia personligen hade jag vela sett Tegra i 700an.

Om jag tolkat infinity på asus sida rätt så kör dom krait för 3G/4g stödet. Dvs med Tegra finns det bara wifi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem

Nu är det såhär att den amerikanska LTE versionen får den 2kärniga processorn och övriga (den som vi får) har tegra 3 (4-kärnig på 1,6GHz)

Sedan kanske det släpps en med 2kärnig med 3g till oss här i sverige men det är ju frågan!

Visa signatur

Leksakerna: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | AMD Ryzen 7 5800X | Corsair 4x8GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX | Sapphire Radeon RX 6800 16GB Pulse OC | Fractal Design ION Gold 850W | Phanteks Eclipse P300 Tempered Glass Svart | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe

Permalänk
Medlem

Och varför skulle dom inte kunna skeppa samma CPU till oss?
Är det andra protokoll för 3G borta i väst? Inte så insatt i 3G världen.

Tror dom valde att göra 700an med krait för att den har inbyggt 3G modem i chipsetet medans Tegra inte har stöd för det.. Så tror nog vi kan ha samma CPU här som där..
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem

Hoppas bara de även släpps utan docka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molgorain:

Hoppas bara de även släpps utan docka!

tror alla andra har gjort det, om jag inte har fel.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

tror alla andra har gjort det, om jag inte har fel.

Har inte hittat primen utan docka, och det är det enda som hindrat mig från att köpa den.

Permalänk
Medlem

i USA säljs den bara utan docka och dockan är tillval..
Jävligt kasst att sverige inte har hakat på det!

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Skrivet av Molgorain:

Hoppas bara de även släpps utan docka!

Det borde de göra eftersom att både Transformer och Transformer Prime har släppts så att du kan välja om du vill köpa utan docka eller med docka, så det vore ju konstigt om de släpper fler plattor i Transformer-serien som inte kommer med den möjligheten att få välja tycker jag

Visa signatur

-Life is to short to wake up in the morning with regrets. So, love the people that treat you right, forgive the ones who don't and believe that everything happens for a reason. If you get a chance, take it. If it changes your life, let it. Nobody said id't be easy, they just promised it would be worth it.

Permalänk
Skrivet av Molgorain:

Har inte hittat primen utan docka, och det är det enda som hindrat mig från att köpa den.

Den finns på cdon.com utan docka, dock så är den slut för tillfället http://cdon.se/hemelektronik/asus_eee_pad_transformer_prime_t...

Skrivet av Nysaan:

i USA säljs den bara utan docka och dockan är tillval..
Jävligt kasst att sverige inte har hakat på det!

Menar du Primen då? För den finns för försäljning (dock endast på cdon vad jag vet) i Sverige.

Visa signatur

-Life is to short to wake up in the morning with regrets. So, love the people that treat you right, forgive the ones who don't and believe that everything happens for a reason. If you get a chance, take it. If it changes your life, let it. Nobody said id't be easy, they just promised it would be worth it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molgorain:

Har inte hittat primen utan docka, och det är det enda som hindrat mig från att köpa den.

Ah! varför vill du ha utan dockan?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Ah! varför vill du ha utan dockan?

Kan jag köpa en bärbar istället, om jag vill ha ett tangentbord.
Ska bara ha den för slösurfa och titta på film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Ah! varför vill du ha utan dockan?

Ville också ha den utan dockan. Betalar inte 6k för en surfplatta med tangentbord. Då köper jag hellre en laptop. Blev därför en Motorola xoom för 2395:-. Funkar men primen hade helt klart suttit fint

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Någon som har hört när dessa förväntas släppas? Har letat lite men inte hittat någon information. Var nära att slå till på en Prime när jag såg dessa, men jag har ingen brådska så jag kan lugnt vänta på 700an.

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på min Prime, men nu är då frågan om man ska avbeställa den och vänta på 700an och då som ovan är min fråga när kan dessa fina apparater tänkas komma?

Permalänk
Medlem

Sjukt intresserad av detta, skulle dock velat se 2 versioner av 700 plattan, en med och en utan 3g så de kunde smällt in tegra i den också.

Så vitt jag vet är den processorn som sitter i 700 svagare än tegra och högre upplösning med mindre kraft har aldrig varit ett lyckat koncept.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Sjukt intresserad av detta, skulle dock velat se 2 versioner av 700 plattan, en med och en utan 3g så de kunde smällt in tegra i den också.

Så vitt jag vet är den processorn som sitter i 700 svagare än tegra och högre upplösning med mindre kraft har aldrig varit ett lyckat koncept.

Nej Qualcomm MSM8960 är vassare än Tegra 3.

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk

Jag behöver lite hjälp i denna ASUS-djungel. Som jag har förstått det så kommer asus att sälja transformer-serien i 3 olika modeller:

- Budgetmodellen Transformer Pad 300: denna inte kommer att ha en Super IPS+-skärm, den kommer inte att ha en metallyta utan istället en plastyta, den kommer att ha en 4-kärnig tegra 3 på 1,2 GHz, 4G LTE/3G/Wi-Fi. Denna kommer att ha samma upplösning som nuvarande prime.
- Mellanmodellen Transformer Pad Prime: detta är den nuvarande prime med en 4-kärnig tegra 3 på 1,4 GHz OCH sUPER ips+, fast omgjord (toppen på baksidan kommer att vara i plast men resen fortsatt metallyta) för att fixa diverse problem + fortsatt utan 3g/4g.
- Lyxmodellen Transformer Pad Infinity: där skillnaden gentemot mellanmodellen är en bättre upplösning (1920 x 1200), 4G LTE/3G/Wi-Fi och kanske skillnad vad gäller cpu:n (som jag förstått det så vet de fortfarande inte om de ska ha en 2-kärnig eller 4-kärnig cpu, eller om de välje att sälja i två olika modeller).

Priset för mellanmodellen kommer att vara som nuvarande prime, således kommer budgetmodellen vara något billigare och lyxmodellen minst en tusing dyrare.

Är det någon som kan säga något om detta, helt fel/stämmer?

Permalänk
Medlem

Enligt en på detta forumet så bör ni vänta tills i höst eftersom alla surfplattor kommer att ha 16:9 som standard i och med windows 8. Så 1920x1200 plattor kan man alltså kasta i bingen då enligt honom.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis kommer dessa innan sommaren. Har varit inne på att köpa en transformer prime för att kunna slösurfa samtidigt som jag sitter och lyssnar på stereon men med dålig tillgång på plattorna och krånglande wifi så har jag hållit mig undan. Gen 2 prime eller en infinity 700 står dock definitivt på inköpslistan innan sommaren. En lite högre upplösning hade varit oerhört skönt!

Skrivet av landahl:

Enligt en på detta forumet så bör ni vänta tills i höst eftersom alla surfplattor kommer att ha 16:9 som standard i och med windows 8. Så 1920x1200 plattor kan man alltså kasta i bingen då enligt honom.

Fullständigt meningslös klommentar...

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Verkar som om Infinify snart kommer till oss...
http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=defn&T2=TF700T-1I078A

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Undra om dockan från en tf201 skulle passa till en tf700 då skulle, som i mitt fall, bara behöva den nya plattan och inte hela paktet??

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrillBert:

Undra om dockan från en tf201 skulle passa till en tf700 då skulle, som i mitt fall, bara behöva den nya plattan och inte hela paktet??

Jag är rätt säker på att jag har läst/hört att dockan till tf201(Prime) inte passar till tf700(Infinity). Jag kan ha fel dock...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Why o why! Har dom inte a/b/g/n stöd ännu ett fail på 'droid plattorna.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.