Bästa begagnat köp av grafikkort idag?

Permalänk

Bästa begagnat köp av grafikkort idag?

Funderar på ett kort runt 800:- men kan gå högre om värdet/kr visar sig bättre.
Vad har ni för tips?
ATI eller Nvidia spelar ingen roll.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

Bästa begagnat köp av grafikkort idag?

Funderar på ett kort runt 800:- men kan gå högre om värdet/kr visar sig bättre.
Vad har ni för tips?
ATI eller Nvidia spelar ingen roll.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem

Tror du kan få ett 5850 för 800kr, den har rätt bra prestanda.

Permalänk
Medlem

460/6850 brukar gå runt för 700-800:-

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av Superlight:

460/6850 brukar gå runt för 700-800:-

6850 verkar vara ett bra val utifrån värmesynpunkt. Glömde nämna att jag vill ha ett spelkort som är tyst till min htpc. Jag inser att ljudlöst blir svårt/prestanda men ett ok spelkort som är tyst.
Krav spelar ibland och bryr mig mer om innehållet i spelet än grafiken

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

Kom igen, mera tips måste finnas?

Någon som lyckats köpa dessa kort för 800:- ?

Verkar som att den som säljer har en helt annan uppfattning än den som vill köpa. Ska bli kul att se vad säljarna bjuder nästa gång de ska köpa.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

Ati hd 5850/ati hd 5850 black edition är nog det bästa

Permalänk
Medlem

Borde du inte lägga upp en köp annons istället för denna tråden?

Edit: Regler § 9 Marknadsföring och försäljning
Forumet får inte användas för att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Borde du inte lägga upp en köp annons istället för denna tråden?

Edit: Regler § 9 Marknadsföring och försäljning
Forumet får inte användas för att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel.

Detta är ingen "köpes annons" då han endast ber om andras åsikter om vad det bästa för runt 800 kr han kan få..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Dew87:

Borde du inte lägga upp en köp annons istället för denna tråden?

Edit: Regler § 9 Marknadsföring och försäljning
Forumet får inte användas för att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel.

Har jag med min fråga brutit mot en regel så ber jag om ursäkt.
Då får en moderator ta bort eller flytta tråden.

Jag var inte ute efter att någon skulle sälja ett kort till mig.
Jag ville ha ett svar på om vissa kort är värda nästan nypris trots 1-2 år på marknaden och använda, vem vet hur om inte folket här som har koll?
Problem med min tråd så anmäl tråden, som sagt jag var bara ute efter att få ett ungefärligt pris på begagnade grafikkort.
Oavsett ATI eller Nvidia, någonstans runt spel vs tysthet.

PS. Har inte fått något erbjudande privat än så...

Tittar på annonser på blocket, därav min fråga. Svaret jag får hela tiden på de kort som nämnts i tråden är SKAMBUD!! därför undrar jag om det är så?

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Skrivet av rockabilly65:

Har jag med min fråga brutit mot en regel så ber jag om ursäkt.
Då får en moderator ta bort eller flytta tråden.

Jag var inte ute efter att någon skulle sälja ett kort till mig.
Jag ville ha ett svar på om vissa kort är värda nästan nypris trots 1-2 år på marknaden och använda, vem vet hur om inte folket här som har koll?
Problem med min tråd så anmäl tråden, som sagt jag var bara ute efter att få ett ungefärligt pris på begagnade grafikkort.
Oavsett ATI eller Nvidia, någonstans runt spel vs tysthet.

PS. Har inte fått något erbjudande privat än så...

Tittar på annonser på blocket, därav min fråga. Svaret jag får hela tiden på de kort som nämnts i tråden är SKAMBUD!! därför undrar jag om det är så?

Folk tenderar att se till vad de köpte kortet för, när det begav sig för något år sedan. De räknar inte med att grafikkort rasar i värde i takt med att det kommer nya bättre kort. Folk på blocket är väl dessutom i högre grad mindre insatta och tenderar att övervärdera sina gamla prylar. Tittar man på marknaden här på Swec, så hittar jag både HD5850 och GTX460 för 800kr.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Vill du ha ett tyst kort så finns där ju helt fläkt lösa kort i den klassen som även fungerar att spela en del på

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockabilly65:

Har jag med min fråga brutit mot en regel så ber jag om ursäkt.
Då får en moderator ta bort eller flytta tråden.

Jag var inte ute efter att någon skulle sälja ett kort till mig.
Jag ville ha ett svar på om vissa kort är värda nästan nypris trots 1-2 år på marknaden och använda, vem vet hur om inte folket här som har koll?
Problem med min tråd så anmäl tråden, som sagt jag var bara ute efter att få ett ungefärligt pris på begagnade grafikkort.
Oavsett ATI eller Nvidia, någonstans runt spel vs tysthet.

PS. Har inte fått något erbjudande privat än så...

Tittar på annonser på blocket, därav min fråga. Svaret jag får hela tiden på de kort som nämnts i tråden är SKAMBUD!! därför undrar jag om det är så?

Ok, jag läste lite väll mycket mellan raderna och tolkade trådens syfte fel. Ber om ursäkt.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Jag råkar faktiskt sitta i exakt samma båt som trådskaparen Tänkte därför fråga vilket utav Nvidia 460GTX och Radeon 5850 som är att föredra om man skall lira Diablo 3? Kommer nämligen få beta-tillgång någon gång under nästa vecka och tänkte köpa mig ett grafikkort till dess, gärna begagnat.

Vad är ett rimligt pris för ett kort i ok skick? 600? 700? 800?

Tacksam för svar!

EDIT: Kan lika gärna ta och skapa en egen tråd man skall inte alltid kapa trådar

Permalänk
Skrivet av Boombot:

Jag råkar faktiskt sitta i exakt samma båt som trådskaparen Tänkte därför fråga vilket utav Nvidia 460GTX och Radeon 5850 som är att föredra om man skall lira Diablo 3? Kommer nämligen få beta-tillgång någon gång under nästa vecka och tänkte köpa mig ett grafikkort till dess, gärna begagnat.

Vad är ett rimligt pris för ett kort i ok skick? 600? 700? 800?

Tacksam för svar!

EDIT: Kan lika gärna ta och skapa en egen tråd man skall inte alltid kapa trådar

Helt ok, du undrar ju samma sak.
Att kapa trådar för mig är när man inte är ute efter att hjälpa TS utan bara vill göra ner eller få hjälp själv med ett annat likartat problem.

Så vi hjälps åt och hoppas på många bra svar

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem

HD6850 för 800kr är överpris helt klart. Att få ett GTX560ti för 800kr är kanske lite väl höga förhoppningar även om du kan få ett nytt från tyskland för 1600kr. Såg dock någon som sålde ett för en tusenlapp häromdagen. Jag får nog hålla med de föregående om att HD5850 är det bästa du kan få för 800kr beg i dagsläget.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...