Microsoft lanserar Windows 8 Consumer Preview

Permalänk

Och nu även CODUO testat. Utan problem går det att spela

Uploaded with ImageShack.us

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Drar ner och testar ^_^
Någon som vet om att man fortfarande kan Share sina grejer (filmer/bilder osv) via nätverket? Eller fungerar den inte?

Yes, såg till och med stöd för att streama direkt till sitt Xbox 360, gick tillbaka till Win7 eftersom att jag inte fört över alla drivrutiner men funderar på att köra beta i ett par veckor när jag fixat Firefox syncen.

Permalänk

Har haft det en stund nu och tycker det är riktigt bra nu efter att jag har vant mig lite med Metrointerfacet.

Ser ser det ut hos mig:
http://i.imgur.com/J3qwl.png
http://i.imgur.com/mcJnk.png

Hittills inga problem, tycker det flyter på bra. I början var jag lite skeptisk men nu har jag börjat gilla det mer och mer.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Har haft det en stund nu och tycker det är riktigt bra nu efter att jag har vant mig lite med Metrointerfacet.

Ser ser det ut hos mig:

Hittills inga problem, tycker det flyter på bra. I början var jag lite skeptisk men nu har jag börjat gilla det mer och mer.

Testat skydrive än? Blir rätt smutt då man kan synca alla program till cloud och ha samma saker på laptopen (Om det fungerar så i praktiken dvs).

Permalänk

Ser ser det ut hos mig:

Samma här. I början tänker man o SHIT vad är detta. Men nu har man vant sig och faktiskt så saknar jag INTE start knappen längre. Dock är frugan sur måste visa henne hur det fungerar hahahahahhah

Permalänk
Medlem

Konservativ som jag är så tycker jag inte alls detta gränssnitt passar för en PC. En tablet, visst. Tur att windows7 finns ^^

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Skrivet av Cwittler:

Testat skydrive än? Blir rätt smutt då man kan synca alla program till cloud och ha samma saker på laptopen (Om det fungerar så i praktiken dvs).

Har inte provat det än! Inte tänkt på det.

Men det verkar riktigt intressant! Detta verkar ändå bli hyfsat okej i slutändan, Man får väl hoppas det iallfall.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Någon som vet hur det är med office och allra helst hur det är med Word till Windows 8 consumer preview?

Annars måste jag säga att efter att ha börjat vänja mig lite så växer windows 8 eftersom för mig, jag tror att det kommer att gå bara bra för windows 8.

Permalänk
Medlem

Tips: istället för att leta efter kugghjulet så kan man söka efter inställningar med Windows-tangent + W oavsett var i systemet man är. Går mycket snabbare (man behöver inte veta exakt vad inställningen heter).

Andra tangentkombinationer som är bra att ha är win + i för Settings (dvs. de inställningar som hör till programmet som körs), win + z för vissa app-alternativ (t.ex. flikar i Metro-IE), win + c för charm-grejen och win + tab för att växla mellan appar (till skillnad från alt + tab behandlas alla "skrivbordsprogram" som en enda "app").

Blä för ordet app förresten.

Permalänk

Väderappen

Finns en väderapp installerad.

Den är förinstallerad med Fahrenheit och tog lite tid för mig att fatta hur man ändrar till Celsius..

Gör följande

1. Öppna VäderAppen

2. Klicka högst upp i högra hörnet på skärmen då får du fram en meny

3. Välj Settings

4. En ny meny poppar upp välj settings

5. Standard units välj METRIC

Då får du fram Celsius

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenzhendev:

Någon som vet hur det är med office och allra helst hur det är med Word till Windows 8 consumer preview?

Annars måste jag säga att efter att ha börjat vänja mig lite så växer windows 8 eftersom för mig, jag tror att det kommer att gå bara bra för windows 8.

Har det inte installerat, men jag körde Office 2003 på Developer Previewn från september utan problem.

Ska komma en ny version av Office i år, öppen beta till sommaren tror jag.

Permalänk

ganska tidigt att säga något om Office. Men allt jag installerat nyss från Win7 så fungerar det med Win8

Följande program funkar för mig

VLC
Virtual Clone Drive
Microsoft Security Essentials
Windows Live Essentials
Winrar
Call Of Duty United Offensive
Windows Live Mail
Utorrent
Permalänk
Skrivet av desperado82:

Finns en väderapp installerad.

Den är förinstallerad med Fahrenheit och tog lite tid för mig att fatta hur man ändrar till Celsius..

Gör följande

1. Öppna VäderAppen

2. Klicka högst upp i högra hörnet på skärmen då får du fram en meny

3. Välj Settings

4. En ny meny poppar upp välj settings

5. Standard units välj METRIC

Då får du fram Celsius

http://img607.imageshack.us/img607/3055/65793884.jpg

Tack Hittade inte detta först!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av shenzhendev:

ganska tidigt att säga något om Office. Men allt jag installerat nyss från Win7 så fungerar det med Win8

Följande program funkar för mig

VLC
Virtual Clone Drive
Microsoft Security Essentials
Windows Live Essentials
Winrar
Call Of Duty United Offensive
Windows Live Mail
Utorrent
Permalänk

Tack Hittade inte detta först!

Inte jag heller hahaha men till slut kom det

Permalänk
Medlem

Det här var då ingenting för mig. Kan tänka mig att det kan slå igenom för surfplattor, men för stationära datorer, forget about it.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Såhär ser min Catalyst Control Center ut i Windows 8, ska det verkligen vara såhär? Vart är alla inställningar?

http://i.imgur.com/J6lIH.png

Och ett tips till alla som provar windows 8: Prova använda startknappen på tangentbordet istället för att försöka pricka med musen längst ner i kanten, tycker personligen det är mycket smidigare

Visa signatur

Permalänk

Såg han inte lite bajsnödig ut?

Skämt åsido, verkar bli nice, ser fram emot detta.

Permalänk

Såhär ser min Catalyst Control Center ut i Windows 8, ska det verkligen vara såhär? Vart är alla inställningar?

Och ett tips till alla som provar windows 8: Prova använda startknappen på tangentbordet istället för att försöka pricka med musen längst ner i kanten, tycker personligen det är mycket smidigare

Tror Catalyst är fortfarande BETA stadie för windows 8

Permalänk

Håller med om knappen. Äntligen kan knappen användas flitigt hahahah

Permalänk
Skrivet av desperado82:

Tror Catalyst är fortfarande BETA stadie för windows 8

Aha okej! Men bara det funkar så är jag nöjd.
Dock så ladda jag ner Windows 7 /vista drivrutinen men den kanske känner igen att det är Windows 8 då?

Visa signatur

Permalänk

Aha okej! Men bara det funkar så är jag nöjd.
Dock så ladda jag ner Windows 7 /vista drivrutinen men den kanske känner igen att det är Windows 8 då?

Jag laddade ner Windows 8 drivrutinen. Fanns att välja. Dock har vi inte kanske samma grafikkort

Har Radeon HD 6870

Dock tror jag inte catalyst fungerar än.. Det står bara DRIVER … Vänta några dagar så lär det komma. Win8 Beta släpptes trotts allt idag

Permalänk
Skrivet av desperado82:

Jag laddade ner Windows 8 drivrutinen. Fanns att välja. Dock har vi inte kanske samma grafikkort

Har Radeon HD 6870

Dock tror jag inte catalyst fungerar än.. Det står bara DRIVER … Vänta några dagar så lär det komma. Win8 Beta släpptes trotts allt idag

Ja du har rätt Har ett 4890, men i Windows 7 såg det helt annorlunda ut, men det är nog bara för att det är på Windows 8 , och det är ju som sagt bara en "Beta"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Vad händer med min Windows 7? Om jag installerar detta, måste jag ominstallera hela Windows 7 efteråt när Windows 8 testperioden tar slut? Eller finns det en smidig lösning för detta?

Hmm medlem sedan 2004, tror inte en enda kommer ge dig ett svar på den frågan

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Reagerade på de mer kantiga fönstren i desktop-läget. Ser bra ut tycker jag.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk

Ja du har rätt Har ett 4890, men i Windows 7 såg det helt annorlunda ut, men det är nog bara för att det är på Windows 8 , och det är ju som sagt bara en "Beta"

Precis. Windows 8 känner inte igen det riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Jag tror att Start Menyn är en vanesak, du öppnar dina program precis lika snabbt med Metro viewn. Det är bara att trycka på Windows knappen (edit) och skriva in 3-4 bokstäver och trycka på enter precis som i Win7. Om du inte vet vad programmet heter så fokuserar du på start menyn ändå, Aktivitetsfältet finns för att du ska Pinna saker där ändå

Vad jag såg så behövde jag, om jag ville öppna en systeminställning (diskpartitionering, msconfig, etc), också klicka i att jag inte sökte efter tredjepart utan efter en inställning. Varje gång behövde jag göra det. -.-

Skrivet av desperado82:

For the record, CCC fungerade för mig. Mobility Radeon 5650M, drog ner via länk på guru3d.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Avstängd

Var det bara jag som var blind såhär på natten, men jag hittade inte var jag stänger av datorn?

Slutade med kommandotolken för att stänga av den. Är den klyftigt gömd någonstans?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Usch nej, använder alldeles för mycket program för att detta ska funka smidigt, inkompatibiliteten regnar ner över alla programmen.
Såg även utseendemässigt tråkigt och kantigt ut.

Funkar säkert ok för dom som använder datorn normalt.
Avinstallerar skiten och går tillbax till mitt kära win7 där att flyter som det ska.

Man får väl återkomma när det riktiga versionen har släppts, möjligt att det känns bättre då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Var det bara jag som var blind såhär på natten, men jag hittade inte var jag stänger av datorn?

Slutade med kommandotolken för att stänga av den. Är den klyftigt gömd någonstans?

Windows-knappen + i -> Power -> Shut down