Permalänk

Ny mus

Hej, jag ska köpa en ny mus. Jag ska den till BF3 spelande
Har just nu MX518, men har tröttnat på den..

Max 800Kr

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Rekommenderar dig att gå och testa massa på typ elgiganten eller något, vilken mus man gillar är extremt olika, olika storlek på händer grep m.m. sedan kolla tester när du vet vilka du gillar att hålla i.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Hade Qpad 5k förut men den gick sönder så jag bytte till en Qpad OM-75 och är helt nöjd med den.
Optiska sensorn fungerar felfritt, 1600 DPI räcker gott och väl för min del.
Den är även väldigt enkel att rengöra, endast ta ett papper och torka på den.
Stick till någon butik, Media Markt, Elgiganten osv, innan du köper.

Permalänk
Medlem

Steelseries IKARI
Steelseries XAI
logitech G400? tror den heter så, orkar inte googla^^
microsoft intelli 3.0
Razer Deathadder

Dessa möss är rätt vanliga inom gamingvärlden.
jag föredrar dock steelseries, då jag har varit grymt nöjd med de två möss från steelseries jag har haft.

ikari optical, och nu xai. Skillnaden rent designmässigt är enorm, men det kändes endå som om båda var gjutna för just mig.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Som några ovan nämt så bör man gå till butik o testa lite olika alternativ, för imo så kan man inte säga att en viss mus e "bäst" men visst man kan ju gå på dpi o sånt skit o ta den såkallat bästa musen som ska vara superbra etc, men imo så kvittar det ju om musen har 1milj dpi i massa coola funktioner om den t.ex. inte känns bra i handen. Hur skönt ere att sitta med en sten i handen t.ex.

Permalänk
Medlem

Gått från Ie 3.0 - Mx500 -Ie 3.0 - Mx518 - Ie 3.0 - Razer Naga.

Och nagan slår de andra med hästlängder, uppenbarligen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplizZ:

Som några ovan nämt så bör man gå till butik o testa lite olika alternativ, för imo så kan man inte säga att en viss mus e "bäst" men visst man kan ju gå på dpi o sånt skit o ta den såkallat bästa musen som ska vara superbra etc, men imo så kvittar det ju om musen har 1milj dpi i massa coola funktioner om den t.ex. inte känns bra i handen. Hur skönt ere att sitta med en sten i handen t.ex.

Jo självfallet!:)
Jag var på lan i tyskland när jag fick xai i handen, och ikari köpte jag från maxfps på birdie lan i uppsala.
man bör testa först.

Dock tror jag deflest skulle gilla xai, iom att den har en viss "standardform" ser tråkig ut, men presterar!

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av AchtungPanzer:

Hej, jag ska köpa en ny mus. Jag ska den till BF3 spelande
Har just nu MX518, men har tröttnat på den..

Max 800Kr

Gillade du MX518? I så fall skaffa G400 den är nästan likadan, det som skiljer är typ färgen och beläggningen tror jag.

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk

Som en tidigare talare skrev inledningsvis så är val av tangentbord & mus sjukt subjektivt.

För dig personligen kan en 49-kronors clas-ohlsson-mus fungera bättre än en 900-kronor Razer. Även om häftiga funktioner självklart ökar förutsättningarna.

Men det bästa du kan göra är att prova musen innan du köper den. Stirra dig inte blind på recensioner utan gå på känsla och beställ aldrig i blindo via postorder.

Själv kör jag med en logitech MK520 tangenbord och muskombo. Helt underbar enligt min mening, men knappast elitsettings.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk

Möss är väldigt inviduellt och beror på hur man håller och använder musen. Generellt sett så skiljer det sig mellan MMORPG och FPS spel vilken mus man använder, då MMORPG oftast är skönare och spela med en mus som är "stor", har "extraknappar" och man kan hålla med "hela" handen.

i FPS spel så är det mer "Clawgrip" som är bekvämast, för precisionen skull och snabbt kunna göra rörelser (360 grader) och ha handleden som stöd.

Allt beror också på strlk på din hand, men ska du köra FPS så rekommenderar jag Zowie, Kinzu, m.m., Även möss som Kana, Imperator, Mamba.

Ska du köra MMORPG så är det bättre med Naga, DeathAdder, m.m. Det är alltid svårt och få en uppfattning i affär för man vet inte efter några timmars användning hur det blir. Så ett tips är att läsa på vad du ska ha musen till och vilket sätt du ska "hålla" handen först. (ta reda på det)

http://www.razerzone.com/mouseguide

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Möss är väldigt inviduellt och beror på hur man håller och använder musen. Generellt sett så skiljer det sig mellan MMORPG och FPS spel vilken mus man använder, då MMORPG oftast är skönare och spela med en mus som är "stor", har "extraknappar" och man kan hålla med "hela" handen.

i FPS spel så är det mer "Clawgrip" som är bekvämast, för precisionen skull och snabbt kunna göra rörelser (360 grader) och ha handleden som stöd.

Allt beror också på strlk på din hand, men ska du köra FPS så rekommenderar jag Zowie, Kinzu, m.m., Även möss som Kana, Imperator, Mamba.

Ska du köra MMORPG så är det bättre med Naga, DeathAdder, m.m. Det är alltid svårt och få en uppfattning i affär för man vet inte efter några timmars användning hur det blir. Så ett tips är att läsa på vad du ska ha musen till och vilket sätt du ska "hålla" handen först. (ta reda på det)

http://www.razerzone.com/mouseguide

Personligen kör jag varken nån av dom "metoder", jag kör en blandning mellan palm grip och fingertip grip, alltså jag har min handled precis där musen slutar, sen håller jag hela "handflatan" över musen, men jag har mina fingrar lite böjda uppåt (har rätt långa fingrar), vilket ger mig utmärkt precision i allt jag gör. Därför gillar jag möss som inte är för Höga, stora, breda, eller små. Hela handflatan ska få plats samt ska kunna ha space och kunna ha böjda fingrar på musknapparna. För mig så är t.ex Diamondback, Copperhead, Lachesis perfekta.

Oj edit:
Var meningen o trycka redigera, inte citera.. -.-

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Skulle avråda dig från en Mionix Naos 5000 om du vill pilla något i config programmet som jag inte kan få att fungera.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

G500 är min uppgradering från MX518, känns lika sköna fast skrollen, när man trycker ned den på G500´n kan den keffa på olika webbläsare och det är stort minus då man får upp ny flik med den knappen.

Permalänk

Blir nog en G500
Tack för alla svar