Sony, Nokia, HTC och Huawei släpper nytt på MWC 2012

Permalänk
Skrivet av Thomaseron:

Kollar man specarna så ligger de bäst till, än så länge, av de jag har sett.

Tål inte Symbian OS. Köpte en SE Satio för den hade bra kamera, och lite fler
funktioner. Tyvärr hade den Symbian OS och dålig batteritid.

In real life är den långt ifrån bäst, så mycket vet jag.

Ja fyfan, Sony Ericsson Satio suger på alla sätt. Har fingrat på en sån, usch. Men det är inte i närheten av en Nokia N8 med Belle. Tycker Symbian Belle är ett riktigt bra och snabbt operativsystem, dock finns det inte så jättemånga appar till det som till Android och Apple iOS (och det är synd, har dock inte behövt mer appar än vad jag har hittills).

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Snart måste man bära handväska för att få med sig mobiltelefonen. 4,7" är fasen riktigt pinsamt...

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av lbs129:

Satio hade gamla S60 5th Edition, Symbian Belle är enormt mycket bättre, särskilt med Feature Pack 1 som Nokia 808 PureView har. Testa det innan du avfärdar det!

Mvh Johan

Ja, jag får väl klämma på en sådan i någon butik först.

Skrivet av simonwellander:

In real life är den långt ifrån bäst, så mycket vet jag.

Ja fyfan, Sony Ericsson Satio suger på alla sätt. Har fingrat på en sån, usch. Men det är inte i närheten av en Nokia N8 med Belle. Tycker Symbian Belle är ett riktigt bra och snabbt operativsystem, dock finns det inte så jättemånga appar till det som till Android och Apple iOS (och det är synd, har dock inte behövt mer appar än vad jag har hittills).

Visst var den?
Som jag skrev ovan, så får jag testa innan jag bestämmer mig.
Det var enkelt förr, när Ericsson hade sitt egna operativ. Gillade det skarpt.
Nu är man inte bunden till ett märke längre, på gott och ont, tack vare Android.
Tar ett tag att vänja om sig, men det ska nog gå...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thomaseron:

Ja, jag får väl klämma på en sådan i någon butik först.

Visst var den?
Som jag skrev ovan, så får jag testa innan jag bestämmer mig.
Det var enkelt förr, när Ericsson hade sitt egna operativ. Gillade det skarpt.
Nu är man inte bunden till ett märke längre, på gott och ont, tack vare Android.
Tar ett tag att vänja om sig, men det ska nog gå...

Alltid bäst att testa först :). Själv har jag sprungit runt i princip alla affärer i närheten och klämt på i princip varenda telefon som går att få tag på i Sverige men inte riktigt hittat någon som tilltalar mig. Bästa operativsystem hittils är helt klart Meego 1.2 (finns endast i Nokia n9 och lades ner av Elop direkt till förmån för urtråkiga windows phone 7). Detta lades alltså ner och nu vet i fasen vad jag ska ha.

Sitter för tillfället och funderar på nokia e7 (gammal mobil men med utfällbart tangentbord etc.) som i så fall kommer uppgraderas till Belle. Någon i tråden som kan tipsa om någon annan mobil som har liknande vettig design som e7? (dvs. trevligt skal + tangentbord + ca 4 tums skärm).

Permalänk
Skrivet av Thomaseron:

Ja, jag får väl klämma på en sådan i någon butik först.

Låter som ett smart val! Du kanske inte alls gillar det, eller kanske tvärtom, det är därför det alltid är bäst att testa först

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Både One X och One S ser väldigt mysiga ut

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Setesh:

Alltid bäst att testa först :). Själv har jag sprungit runt i princip alla affärer i närheten och klämt på i princip varenda telefon som går att få tag på i Sverige men inte riktigt hittat någon som tilltalar mig. Bästa operativsystem hittils är helt klart Meego 1.2 (finns endast i Nokia n9 och lades ner av Elop direkt till förmån för urtråkiga windows phone 7). Detta lades alltså ner och nu vet i fasen vad jag ska ha.

Sitter för tillfället och funderar på nokia e7 (gammal mobil men med utfällbart tangentbord etc.) som i så fall kommer uppgraderas till Belle. Någon i tråden som kan tipsa om någon annan mobil som har liknande vettig design som e7? (dvs. trevligt skal + tangentbord + ca 4 tums skärm).

Jag vill ha Meego...
sitter på en N900 och älskar allt utom buggarna och brist på tillgång till alla appar som finns på iphone och android, skulle dock inte byta ut min mobil mot annat än N950 eller N9(helst den med tangentbord)

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av yroll:

Jag vill ha Meego...
sitter på en N900 och älskar allt utom buggarna och brist på tillgång till alla appar som finns på iphone och android, skulle dock inte byta ut min mobil mot annat än N950 eller N9(helst den med tangentbord)

Samma här - hade siktat in mig på n950 men den går ej att få tag på då den ej tillverkas längre. Den gjordes endast för utvecklare och det ryktas att även dessa endast var prototyper med fel som man istället för att slänga gav ut gratis till folk som var/är utvecklare. Som sagt så har Nokia helt lagt ner Meego (tacka Microsoft och deras "köp" av Nokia för det) och Intel har gått över till Tizen som bygger på en del av Meego-koden men skall fokusera på "Webb/HTML 5 appar" vilket inte kanske är något som jag tycker låter särskilt upphetsande. Kvar finns alltså N9 som är en riktigt läcker telefon hårdvarumässigt (att plast kan kännas så pass bra i handen är mer än vad jag trodde innan) men med ett operativsystem som dödades innan telefonen ens hunnit ut i butik.., inte värt ca 3000kr olåst enligt mig.

Spännande dock är att en separat grupp fri mjukvara snubbar fortsätter att utveckla Meego så vi får se vad det blir av det. Dessutom så har Canonical visat upp att Ubuntu faktiskt kan köras på moderna telefoner vilket jag finner lite kul (kanske en Ubuntu telefon om 3 - 5 år?).

End of Crazy Rambling...

/Setesh

Permalänk
Medlem

Förväntade mig en mobil med minst en 5 tums skärm. Har man använt galaxy note som är typ 5.4tum så kan man inte gå tillbaka till vanliga mobiler.

Som att jämföra en 24tums skärm mot en 19tummare. När 24or började sälja, så sa alla (iaf i min omgivning) att sådan storlek är bara för stort och att den inte behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tessa:

Förväntade mig en mobil med minst en 5 tums skärm. Har man använt galaxy note som är typ 5.4tum så kan man inte gå tillbaka till vanliga mobiler.

Som att jämföra en 24tums skärm mot en 19tummare. När 24or började sälja, så sa alla (iaf i min omgivning) att sådan storlek är bara för stort och att den inte behövs.

Men nu är det skillnad på en datorskärk/TV och en mobiltelefon som man ska bära med sig i fickan, långt ifrån många kan nog tänka sig en mobil över 5" skulle jag tro.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Snart måste man bära handväska för att få med sig mobiltelefonen. 4,7" är fasen riktigt pinsamt...

Som privat lur har jag haft HTC Desire S ett tag nu och den har en skärm på 3.7", när jag fick tillfälle att välja telefon på jobbet valde jag en HTC Titan(windows Phone) med 4.7" skärm. Först tveka jag med tanke på storleken men när jag väl fick jobba lite med den så insåg jag vilken stor fördel det verkligen ger, det känns inte längre som att man försöker manövrerar en helt dator system på en skärm som knappt är större än en 5a. Konstigt nog så är det ingen större skillnad att ha denna i fickan jämfört med Desire S.

Känner några som valde Google Nexus på 4.65" och de tycker också storleken känns perfekt. Det är lite som med TV, har man väl kört 50" så går man inte ner till 32". Men visst har man extremt tighta byxor så kanske det kan märkas lite skillnad.

Var inne på att sälja min Desire S men insåg att det inte var merän 8 mån gammal (för mig) så det får vänta. Nästa telefon blir definitivt större dock.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men nu är det skillnad på en datorskärk/TV och en mobiltelefon som man ska bära med sig i fickan, långt ifrån många kan nog tänka sig en mobil över 5" skulle jag tro.

Nä det känns otänkbart men säg inte för mycket förens du har provat. Använder man Telefonen MYCKET och då även spelar på den så kan det helt klart vara värt det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Nä det känns otänkbart men säg inte för mycket förens du har provat. Använder man Telefonen MYCKET och då även spelar på den så kan det helt klart vara värt det.

Jo jag förstår att det passar endel men menade mer att jämförelsen mellan större skärm på något som inte ska bäras med och något som ska är lite fel

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

pureview

Whoa Nokia! Nu har jag rännt runt på diverse bloggar och gadget sidor och laddat ner full res bilder tagna med Nokia 808. Trodde de var spritt språngande galna först men fotona verkar vara hur bra som helst. Detta är definitivt ett smärre tekniksprång vi fått se idag. Läste att tekniken utvecklats under många år så det faller sig bara naturligt att den hamnade i en symbian* lur. Att börsen sjönk nu är bara kvartalstrams. Förväntningarna gällde NU, dessa veckor och månader. Men pureview är på väg till WP och efter lite slimmande så blir detta riktigt bra. Nokia N8 lanserades för länge sen (känns det som) och den är fortfarande top of the line. Dvs den kameran kunde ympas in i vilken mobil som helst idag och det skulle vara !wow!". Idag lämnas tom N8 bort från tester så att folk inte ens får veta vilken kameramobil som egentligen är bäst. Så denna 808 står väl sig lätt upp till 3 år. Och tekniken bantas och ympas snart in i WP så då är det rockenroll då.

Det som jag undrat är varför mobiltillverkare inte använder optisk zoom som inte sticker ut, man kan väl få till en 3-4x zoom med den tekniken (Panasonic, Sony mfl kör med det). På nån sida stod det nog om varför detta inte gjorts.

*på tal om: har testat gubbens E7:a och den är riktigt trevlig med sitt tabgentbord. Tycker inte jag saknade några appar, men så föredrar jag att surfa till företags hemsidor snarare än att använda appar med tjänster. Fullt office paket är manna det med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimman:

Undra hur länge till Nokia kommer överleva... Snacka om att kasta pengar i sjön.

Imponerande att ha en så otroligt kass och konservativ ledning.

Jag vet inte vad du snackar om men här i Finland har varenda kotte en Nokia lur så nog överlever dom på de iaf

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moka:

Det som jag undrat är varför mobiltillverkare inte använder optisk zoom som inte sticker ut, man kan väl få till en 3-4x zoom med den tekniken (Panasonic, Sony mfl kör med det). På nån sida stod det nog om varför detta inte gjorts.

Finns lite olika anledningar till det såvitt jag förstått, allt ifrån att telefonen blir tjock till svag ljusstyrka och distorsionsproblem och en drös andra problem. Finns ju de som prövat i diverse prototyper och på asiatiska marknaden.
Över övertygad om att det skulle gå att lösa, och jag tror Nokia har lek lite med det också (halvsov lite i den intervjun med Damian Dinning men jag tyckte de sa nått om det).

Jag har alltid trott att digital zoom alltid kommer vara värdelös jämförelse med "riktig" optik, men jag måste erkänna att jag kan ha haft hel fel där... riktigt imponerad utav Nokias lösning. Kan faktiskt vara en riktigt bra lösning det här, men jag kräver fler tester och real-life exemplar innan jag är helt övertygad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grizzok:

Finns lite olika anledningar till det såvitt jag förstått /klippaklippa/... riktigt imponerad utav Nokias lösning. Kan faktiskt vara en riktigt bra lösning det här, men jag kräver fler tester och real-life exemplar innan jag är helt övertygad.

Jo, zoomljudet är ju en negativ sak med optisk zoom såklart. Sen torde väl hållbarheten i optiska zoom mekanismer smulas sönder då telefoner är framme i tid och otid och tappas hit o dit.

Håller med om imponerad. Hör själv till kategorin "ge mig en kompaktkamera med 5 mpix men som har en riktig ljusstark optik och brusfri sensor". Och det vet ju varenda kötte att en 5 mpix mobilkamera har x gånger mer brus än en 799 kr kompaktkamera. Och då läser man att det ska valsas ut en 41 mpixare. Satte morgonkaffet i mustaschen i morse då jag läste nyheten. Men efter en halv dags idisslande så är jag inget annat än imponerad. Oerhört många läser om nHD skärmen och facken Symbian och bläblä och bulan där framme och så missar de hela revolutionen. Tänk att Nokia snickrat på detta i åratal (därav symbian som ingångsplattform för tekniken), nåt som många kameratillverkare sannolikt kommer att sno i sinom bara de hinner. Ge denna teknik ett par år så ska vi se vad som lossnar. Skönt att Eloppen inte sumpade den verkstaden då han tog över. Han nämnde ju för året sen att han på Nokia sett (typ) some truly innovative things. Här var en av dessa innovative things.

Sen kan jag inte låta bli att klämma till: Visst, Symbian haltade rejält då Elop tog över, men på basen av mina erfarenheter så är det idag helt ok, och aldrig närapå så kasst som en del försöker måla upp. En del har erfarenheter av nån S60 5th ed och tror väl att det är precis så ännu (om man tex läser BBC:s nyhet om 808 så låter det ju så!). Sen får Eloppen skylla sig själv som sänkte symbian. Visst, han kunde ha kört på att de måste börja köra WP mm men offentligt legat lågt med dissningarna, och inte skrämt bort folk med vett och vilja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moka:

Oerhört många läser om nHD skärmen och facken Symbian och bläblä och bulan där framme och så missar de hela revolutionen. Tänk att Nokia snickrat på detta i åratal (därav symbian som ingångsplattform för tekniken), nåt som många kameratillverkare sannolikt kommer att sno i sinom bara de hinner.

Håller helt med dig, problemet som Nokia har haft hur länge som helst nu är att deras ingenjörer är otroligt duktiga, de har löst massor av problem som andra telefoner har, kommit med nya idéer för saker som man inte ens visste man saknade, men sen är de helt otroligt dåliga på att berätta för världen vad de gjort. Kan ni föreställa er vilken skillnad det hade vart på den fronten om Apple kommit med denna kamera och Nokias byggkvalité?
Först och främst så skulle den sett betydligt vackrare ut, men framför allt så skulle de fått hela världen att sitta och darra i förväntan innan nyheten ens kommit, och sen suttit med hakan i knäet och dreglat resten av dan för så pass revolutionerande nytänkande är denna kameramodul jämfört med gamla vanliga mobilkamerorna (från vad vi vet än så länge).

Tyvärr så schabblade Nokia bort det totalt, igen, även om de lyckades stjäla showen lite på MWC så verkar det va ytterst få som faktiskt förstår att det är en helt ny ide bakom de 41 pixlarna, inte bara samma gamla skit som förra mp-kriget var. De skulle fokuserat på sensor-storleken istället för megapixlarna. De skulle fokuserat mer på att förklara fördelar som varför man kanske vill ha kvar bra bilder på barnen eller polarna om 20år istället för några millimeter tunnare mobil idag, men framför allt inte förstört sin egen show genom att försöka dränka den i trista "nyheter" ifrån sina Lumia/Asha serier.

Riktigt trist, och jag måste säga att jag är lite förvånad att en så pass bra kamera-designer som Damien Dining stannar kvar hos Nokia då de gång på gång tar de ytterst fina kamera modulerna han och hans team klämmer ut, för att sen bara doppa dom i skit och försöka sälja det som choklad. Hade resten av telefonerna vart i samma kvalitet som hans kameramoduler så skulle det sett betydligt bättre ut för Nokia idag, men... tyvärr... hoppas han får bra betalt iaf, annars lär han bli poachad av en konkurrent förr eller senare.

Permalänk
Medlem

Zzz, alla WP-telefoner ser exakt likadana ut med lite förre fysiska designförändringar.. hur trist som helst att dem inte modifierar OS'et. Android is the way to go!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zotamedu:

Det ser mycket bättre ut att skriva 41 mpix på lådan än 5 mpix. På samma sätt som att det är snyggare att skriva 1000 gb hårddisk i datorn eller 2 GB DDR2 på budgetgrafikkortet. I övrigt är det totalt meningslöst. Vill man extrapolera bilder är det smidigare att göra det i Photoshop i efterhand så slipper man fylla telefonen med bilder i onödan. Ska man få ut 41 mpix på riktigt krävs det åtminstonde en småbildssensor som är 36x24 mm stor. Dessutom behöver du optik som kostar mer än hela telefonen för att klara av den upplösningen.

Jag är väldigt nyfiken på att se riktiga prestandatester på den där Huawei. Deras egna siffror är helt galna och de påstår att den är väldigt mycket bättre än Tegra 3. Allt detta med en batteritid som verkar vara bland de bättre på marknaden. Det låter för bra för att vara sant. Deras siffror bara kan inte stämma.

Nu är det så att nokias sensor är mycket större än en vanlig mobilkamera.

Faktiskt till och med dubbelt så stor som en vanlig kompaktkamera.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon56869:

Nu är det så att nokias sensor är mycket större än en vanlig mobilkamera.

Faktiskt till och med dubbelt så stor som en vanlig kompaktkamera.

Fast de har fortfarande en idiotisk pixelpitch så de slänger bort fördelarna med en stor sensor. Man vill ha en stor sensor för att det gör att man kan ha stora fotosensorer, eller ja, större linser framför dem så man fångar upp mer ljus. Små sensorer betyder att man måste ha mycket mer förstärkning av signalen som i sin tur betyder mer problem med brus. En trång sensor har dessutom mer problem med termiskt brus så den är brusigare redan från början så resultatet blir dålig SN-ratio. Vidare ställer det mycket högre krav på optiken om man ska ha någon nytta av hög upplösning. Jag har tittat lite på exempelbider från Nokia och de se väldigt bra ut för att komma från en telefon. Tänker dock inte säga så mycket innan jag får se bilder från vanliga dödliga så man vet hur mycket efterbearbetning det krävdes för att få till det. För övrigt kan de inte ens med en ideal lins få full skärpa med så små pixlar. Reyleigh säger nej.

Det Nokia vill få till med sin "over sampling" är att bli av med brus och för att kunna översampla har de byggt en sensor med massa extra brus. De vill också kunna få ut mer skärpa och för att göra det har de byggt en sensor som i sig är suddig. Så varför har de nu simmat över Atlanten för att hämta vatten? Jo, för att det ser mycket bättre ut med 41 mpix på telefonen än "bara" 8 som hade varit det vettiga valet för den storleken på sensor. Titta till exempel på vad Sonys NEX-5n får till med en APS-C-sensor på 16 Mpix.

Det är jättebra att någon äntligen sätter in en vettig storlek på sensor i en telefon. Tänk om även kompaktkamerorna följde efter. Men de tar en väldigt konstig omväg för att få bra bildkvalité. De hade kunnat spara massa jobb och processorkraft på att bara köra med 8 Mpix från början. Med den storleken hade det kunnat bli en fantastiskt bra kamera med riktigt bra ISO-egenskaper vilket behövs eftersom ingen telefon har ens i närheten av vettig blixt. Det hade man då kunnat kompensera för med riktigt bra brusegenskaper.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Setesh:

Samma här - hade siktat in mig på n950 men den går ej att få tag på då den ej tillverkas längre. Den gjordes endast för utvecklare och det ryktas att även dessa endast var prototyper med fel som man istället för att slänga gav ut gratis till folk som var/är utvecklare. Som sagt så har Nokia helt lagt ner Meego (tacka Microsoft och deras "köp" av Nokia för det) och Intel har gått över till Tizen som bygger på en del av Meego-koden men skall fokusera på "Webb/HTML 5 appar" vilket inte kanske är något som jag tycker låter särskilt upphetsande. Kvar finns alltså N9 som är en riktigt läcker telefon hårdvarumässigt (att plast kan kännas så pass bra i handen är mer än vad jag trodde innan) men med ett operativsystem som dödades innan telefonen ens hunnit ut i butik.., inte värt ca 3000kr olåst enligt mig.

Spännande dock är att en separat grupp fri mjukvara snubbar fortsätter att utveckla Meego så vi får se vad det blir av det. Dessutom så har Canonical visat upp att Ubuntu faktiskt kan köras på moderna telefoner vilket jag finner lite kul (kanske en Ubuntu telefon om 3 - 5 år?).

End of Crazy Rambling...

/Setesh

Kan ju installera meego på N900 men är lite krångligt fortfarande, ska göra det sen när det blir lättare(har redan användt Android på den).
Jag böt till smartphone endast för N900 annars hade jag fortfarande suttit på en gammal vanlig knapp tele, ångrar mig inte men vill just nu ha bådeoch.
Det enda egentligen roliga med N900:an är att man kan göra så mycket själv med den, spelar knappt spel(mer än tetris) sedan är den jävligt skön att smsa med.
Föredrar dock gamla telefonerna.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yroll:

Kan ju installera meego på N900 men är lite krångligt fortfarande, ska göra det sen när det blir lättare(har redan användt Android på den).
Jag böt till smartphone endast för N900 annars hade jag fortfarande suttit på en gammal vanlig knapp tele, ångrar mig inte men vill just nu ha bådeoch.
Det enda egentligen roliga med N900:an är att man kan göra så mycket själv med den, spelar knappt spel(mer än tetris) sedan är den jävligt skön att smsa med.
Föredrar dock gamla telefonerna.

Vilken android version kan du trycka in i en N900?

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Nu ska man tydligen kunna förhandsboka htcs nya flaggskepp och få den om knappt en månad, enligt denna länk: htc one x

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av samus.fl:

Vilken android version kan du trycka in i en N900?

2.1 2.3 tror jag finns. använd Nitdroid.
3G nätet var inte åtkomligt sist jag provade (6-7 mån sen) men wifi osv funkar

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yroll:

2.1 2.3 tror jag finns. använd Nitdroid.
3G nätet var inte åtkomligt sist jag provade (6-7 mån sen) men wifi osv funkar

Okej, ja N900 börjar komma till åren nu alltså. Förhoppningsvis kanske Nokia släpper en uppföljare till N900:an?
Eller var det tänkt kanske att N9:an är just det.. hm...

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av samus.fl:

Okej, ja N900 börjar komma till åren nu alltså. Förhoppningsvis kanske Nokia släpper en uppföljare till N900:an?
Eller var det tänkt kanske att N9:an är just det.. hm...

N950 var efterträdare men meego lades ner officiellt så den floppade och gavs ut gratis till allaa utvecklare av meego

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Undra vem det är som har noll koll...

Nokias marknadsvärde sedan Apple lanserade iPhone ligger ungefär -500 miljarder SEK.
Det blev tunga och negativa reaktioner när dessa produkter annonserades och aktien sjönk med ca 5% direkt.

Nu har jag inte kollat exakt hur mycket av Lumia 800 som säljs, men om man fortsätter med att lansera snabbt sjunkande
skepp som dessa så kommer det spela mindre roll inom snar framtid.

1. Lumia 800 fanns inte 2007.

2. Lumia 800 har knappt börjat säljas i många länder (Sverige och Norge har tex bara haft piratimport av 800:an tidigare), men verkar sälja hyfsat i de länder som haft den.

Första operatören som säljer Lumia 800 i Finland så säljer den bättre än iPhone 4S: http://www.wpsverige.com/nokia-lumia-krossar-motstndet-i-finl...

Nu är jag själv iOS och Android användare, så har inte extremkoll på statistiken för WP7, men kan tänka mig att 800:an kommer att gå hyfsat bra även i Sverige och Norge (även om vi inte är lika pro-Nokia som i moderlandet).

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

1. Lumia 800 fanns inte 2007.

2. Lumia 800 har knappt börjat säljas i många länder (Sverige och Norge har tex bara haft piratimport av 800:an tidigare), men verkar sälja hyfsat i de länder som haft den.

Första operatören som säljer Lumia 800 i Finland så säljer den bättre än iPhone 4S: http://www.wpsverige.com/nokia-lumia-krossar-motstndet-i-finl...

Nu är jag själv iOS och Android användare, så har inte extremkoll på statistiken för WP7, men kan tänka mig att 800:an kommer att gå hyfsat bra även i Sverige och Norge (även om vi inte är lika pro-Nokia som i moderlandet).

mvh,
martin

Nu menade jag ju dock inte att Lumia 800 var ett sjunkande skepp utan de telefoner som lanserades i samband med nyheten...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux