Permalänk
Medlem

Bygglogg- Project Wisc

Tjena Sweclockers!

Blev häromdagen av med mitt kära Definebygge, mycket nöje med datorn köparen!
Lägligt nog har jag gått och funderat på att dra igång ett lite större projekt, har läst byggloggar i mängder här på Swec och jag var minst sagt sugen på att dra igång ett bygge själv. Jag tog tag i saken, gjorde lite ritningar, skickade iväg lite mail och nu är det igång!

Jag kallar bygget "Project Wisc", Wisc står för "WolfInSheep'sClothes" och som ni säkert luskade ut så rör det sig om ett pyttelitet bygge men med prestanda god nog för de flesta fullstora datorer. Valet av låda till bygget var aldrig ens ett val, jag skulle bygga i ett Fractal Design Array R2, inget snack om saken! Skickade iväg ett par mail till Fractal och det visade sig att de absolut kunde vara intresserade av mitt bygge och skicka mig ett Array R2! Fractal Design kan förövrigt vara det trevligaste företaget jag någonsin har haft att göra med, speciellt tack till dig Calle! Otroligt roligt att ni ville vara med i bygget, ett stort tack! Härmed välkomnar jag alltså Project Wisc's första sponsor: Fractal Design!

Resten av hårdvaran har inte varit lika lätt att plocka ihop så listan nedanför får anses som preliminär. Som det sig bör i ett riktigt fint bygge så skall nätaggregatet fullsleevas, färgschemat blir dock hemligt tills vidare. Utöver grym hårdvara så skall vattenkylning klämmas in i den stackars lilla lådan, det blir tight, men det blir bra! Vattenkylningen har jag dessvärre för tillfället inte så bra koll på vad jag ska slänga in men det kommer!

Hårdvara:
Fractal Design Array R2
Intel i5 2500k
Powercolor 6970 2GB LCS
AsRock Z68 mITX
Corsair vengeance HP 8GB 1600 MHz
OCZ Agility 3 120 GB
Crucial M4 128 GB
Silverstone SFX 450W

Kylning:
EK coolstream XT 240
EK Supreme LT EN
EK 2.2 Pump

Jag kommer att uppdatera byggloggen så fort jag får hem beställda delar eller när något händer, jag har inte för vana att inte dra ut på saker och med hänsyn till sponsorer osv. så ska jag arbeta i hyfsat rask takt! Vänta er ett riktigt grymt bygge, det här blir bra det känner jag!

Project Wisc är sponsrat av:

Fractal Design/ Speciellt tack till Calle
http://fractal-design.com/

Indomo.se Speciellt tack till Marcus
http://indomo.se/

Silverstone Speciellt tack till Gareth
http://www.silverstonetek.com/

Ha det gött!

/Henke

Permalänk
Medlem

Följer!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Update!

Idag kom det ett trevligt paket på posten

Lådan som gömde sig i lådan:

Underbar liten låda, finishen på metallen är helt otrolig, utstrålar riktig kvalité! Ska bli grymt kul att bygga i!

Tackar en än gång Fractal Design för att ni vill hjälpa till! Nu börjar bygget på allvar!

Nya updates kommer när fler prylar ramlar in

Permalänk
Medlem

ska följas! verkar intressant! gillar även fractal!! Svensk kvalité och design!!!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare!

Här kommer en liten update på byggloggen! Processor, Ram och SSD är nu beställt, passade på nu när Cdon och Alina hade lite rabatter. Hade tänkt köra på en i7 2600k men det blev en i5 2500k istället då det var grymt pris på Cdon och för att jag har svårt att motivera att jag behöver en i7s kraft.

Hur som helst, i brist på annat att pyssla med så skruvade jag lite i mitt underbara Fractal Design Array R2 och tog lite mått osv. Gud vad jag är förälskad i denna lilla låda, den är så vacker! Fractal Design har verkligen lyckats med sitt Array, jag tycker att den borde göras i fler storlekar, en modellen större Array med plats för M-atx hade varit häftigt och kanon för dem som tycker att m-itx är för smått

Här kommer lite bilder på lådan delvis isärplockad:

Array utan tak.

HDD- bur ochnätagg urplockat.

Trevlig 140mm fläkt i fronten, tror dock att den kommer hamna i ett annat bygge då den är lite ivägen

Det pyttelilla nätaggregatet som följde med Array R2'et, trevligt litet aggregat med kanonsladdar för en Htpc, 1 20/24 pin, 1 4 pin och 8(!) sataström. 300w är dock i minsta laget för mina komponenter så detta kommer också att få flytta in i ett annat bygge

Ny update kommer när jag får hem komponenterna, kommer även att beställa hem moderkort och vattenkylning nu i veckan så stay tuned!

Ha det gött!

/Henke

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare!

Har fått hem en del komponenter till mitt nya bygge så jag tänkte lägga ut lite bilder på dem!

Lådorna som kom på posten idag

Gruppbild

Intel i5 2500k

SolidStateDrive

Internminne

Inet och Alina skickade med lite godis, det uppskattas!

Som ni ser så går det i ganska rask takt, är riktigt sugen på att börja modda och få ihop lådan nu!
Har även fått en del nya ideér som kommer att göra just mitt underbara Array R2 helt unikt, jag älskar designen på Fractal Designs lilla skapelse och jag har ideér som kanske kanske kommer att tvinga mig att byta projektnamnet "Wisc" till något annat. Vi får se helt enkelt. Spännande

Ha det gött!

/Henke

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare!

Här kommer en liten snabbupdate, tänkte att ni kanske är nyfikna på hur jag har tänkt mig själva bygget. Jag har suttit och knåpat ihop en 3D- modell i Google Sketchup av hur jag har tänkt mig bygget, här kommer lite bilder!

Observera att måtten är helt åt skogen fel i lådan, detta är bara en översikt av hur jag har tänkt mig. Kommer att bli mycket trängre, jag har gjort en liten modell i kartong här hemma och där är det rätt trångt så att säga
Nu vet jag inte hur aktuella dessa modellerna är med tanke på mina nya fräscha ideér, men jag kan lova att detta bygget kommer att bli bra, och helt unikt!

Ha det gött!

/Henke

Permalänk
Medlem

ska bli kul och se hur det slutar
gör du egna modeller av allt eller hämtar du från 3d-wharehouse?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Trevligt!

Skrivet av gs242:

ska följas! verkar intressant! gillar även fractal!! Svensk kvalité och design!!!

Roligt att du tycker att det verkar intressant! Jag tycker också att Fractal är kanon, det är kul med ett svenskt företag som gör så pass bra grejer. Det är nog bara en tidsfråga innan deras chassin blir lika vanliga i resten av världen som här i Sverige!

Skrivet av gs242:

ska bli kul och se hur det slutar
gör du egna modeller av allt eller hämtar du från 3d-wharehouse?

Jag är också lite nyfiken på hur det kommer att bli Velar lite mellan två idéer jag har just nu, blir nog lättare att få ihop det när jag har fått hem vattenkylningen också. Jag har hämtat komponenterna från 3d-warehouse men chassit och radiatorerna har jag gjort själv, det var första gången jag använde sketch up så det blev lite halvdant men det var mest för att få en helhet av grejerna

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt med små byggen

För att minimera varmluft i nätagget osv så bör man ju kanske vända på nätagget så den iaf suger in "kall" luft och trycker ut det i bakkant på lådan

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem

måste säga att det ser väldigt bra ut för att vara första gången med sketch up! har också ett datorprojekt på G men behöver tid och budget för det... men säger än en gång, ska bli kul att se och lycka till följer detta med stort intresse!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomm1E:

Riktigt trevligt med små byggen

För att minimera varmluft i nätagget osv så bör man ju kanske vända på nätagget så den iaf suger in "kall" luft och trycker ut det i bakkant på lådan

Trevligt
Jag har en del planer även på den fronten, ska försöka få frame en lösning till nätaggregatet

Skrivet av gs242:

måste säga att det ser väldigt bra ut för att vara första gången med sketch up! har också ett datorprojekt på G men behöver tid och budget för det... men säger än en gång, ska bli kul att se och lycka till följer detta med stort intresse!

Tackar När man väl fick ihop den första lådan så gick det relativt snabbt att få ihop resten. Budgeten är ett riktigt djävulskap, det blir hela tiden dyrare än vad jag har tänkt mig Roligt att du följer, kommer att hålla uppdateringarna relativt täta

Permalänk
Medlem

Bilderna verkar inte fungera för mig:D

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Bilderna verkar inte fungera för mig:D

De funkar för mig.

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare!

Som sagt så ska jag skicka in lite vattenkylning i min lilla låda, efter en del efterforskningar så fick jag någorlunda koll på vad jag behöver så jag drog iväg en beställning i eftermiddags.
Jag var först lite kluven i mitt val av butik att beställa från, fram tills dess att jag trillade in på Indomo.se, trevlig sida, trevlig support och de hade de produkter jag var sugen på i lager, ett enkelt val helt enkelt! Efter en mailkonversation med trevliga Marcus så kom vi överrens om en schysst vattenkylningsdeal. Med det sagt så välkomnar jag härmed Project Wiscs andra sponsor: Indomo.se! Ska bli otroligt kul att samarbeta med er!

Nya updates kommer förmodligen under helgen då jag ska iväg och hämta eller rättare sagt köpa ett trevligt grafikkort från en kille här på Sweclockers, förhoppingsvis passar det i lådan

Ha det gött!

/Henke

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

De funkar för mig.

Måste ha varit något tillfälligt för nu fungerar det:D

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare!

Lite nya grejer har nu kommit i min ägo, bland annat ett 6970! Var en sväng förbi Karlshamn och plockade upp ett Powercolor 6970 LCS från RainesX här på forumet, trevlig kille! Åkte förbi Jem och Fix också på jakt efter plexiglas, fick med mig ett ark på 750x500mm hem för 99kr, skönt att ha fått tag på plexi också

Här är lite bilder på nyförvärven:

Ha det gött!

/Henke

Permalänk
Medlem

Wohoo!
Mitt gammla graffe :,)
Nice logg kommer följas helt klart. Speciellt när man bidragit till bygget

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

härligt, skall bli spännande att se hur resultatet blir, kör hårt
/Marcus

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk

Ser riktigt nice ut! Kommer helt klart följa projektet!

Permalänk
Medlem

Kommer bli sjukt nice! Följs

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Wohoo!
Mitt gammla graffe :,)
Nice logg kommer följas helt klart. Speciellt när man bidragit till bygget

Jag hoppas att det fina kortet kommer att trivas i min nya burk, jag ska ta väl hand om det!
Roligt att det verkar intressant!

Skrivet av Indomo.se:

härligt, skall bli spännande att se hur resultatet blir, kör hårt
/Marcus

Tack! Jag är också spänd, får jag bara in allt i den lilla lådan så kan detta bli riktigt bra

Skrivet av raabmeister:

Ser riktigt nice ut! Kommer helt klart följa projektet!

Trevligt

Skrivet av Mikkey:

Kommer bli sjukt nice! Följs

Tackar

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare!

Nu har jag kommit hem från en liten semester under sportlovet och är redo att börja bygga för fullt! Jag har även fått hem lite fler delar som krävs för att få igång byggandet, bland annat vattenkylning från kära Indomo.se och ett nätaggregat från Silverstone! Härmed välkomnar jag alltså en ytterligare sponsor till Project Wisc, Silverstone! Jättetrevliga att ha och göra med och det ska bli kul att testa deras kraftfulla lilla sfx-aggregat som jag har fått hem!

Här kommer lite bilder på nykomlingarna!
Bilderna hamnade i lite skum ordning, skall se om jag hinner ordna dem annars får ni hålla till godo med nuvarande ordning

Hmm, ett bitfenix Raider. Detta skall givetvis inte användas i bygget utan kommer förmodligen att husera lite äldre komponenter, lådan vann jag i en tävling som Indomo arrangerade tillsammans med Bitfenix, trevligt!

Sleeving! Är ganska nöjd med färgvalen, vill ha något unikt och här på sweclockers kan jag inte hitta någon med just denna kombination Det är paracord sleeving tillsammans med lite Satasleeve och ett pinverktyg.

Fittings! Detta är nipplarna jag har tänkt att använda i första hand, förmodligen kommer jag att behöva några 45/90 graders böjar också, det visar sig när jag ska få ihop kylningen!

Mitt paket från Indomo.se! Kanonpaketerat och snabb leverans, tummen upp! Jag beställde ett 360kit för att det innehöll nästan allt jag behövde till ett bra pris, nackdelen är ju dock att det är just ett 360 kit och mitt chassi är 350mm långt Detta löste Marcus på Indomo.se åt mig och var generös nog att sponsra med en 240mm radiator som skall få plats i chassit! Tack än en gång för att ni vill vara med och sponsra bygget, väldigt roligt och det har varit ytterst trevligt att ha att göra med er på Indomo.se!

Själva kittet, smidigt nerpackat i en stor kartong och i den ligger i sin tur de olika delarna såsom block, pump, reservoar osv.

240mm radiatorn som Indomo.se sponsrar med, det handlar om en EK coolstream XT 240 och jag hoppas att den kommer att räcka till för mina kylbehov.

Väldigt snygg radiator!

EK's förpackningar är också dem väldigt snygga, de går efter samma grunddesign och är relativt stilrena.

Trevlig liten skrivbok som Indomo.se bjöd på, alltid trevligt med små extrapresenter och speciellt en som är användbar till bygget. Den används just nu flitigt som anteckningsblock för sleeving

Slangen som jag har tänkt att använda, vit slang är förhoppningsvis optimalt för färgschemat i bygget!

Liten överblick.

Här kommer kraften till bygget! Ett rykande färskt Silverstone SFX 450W Nätaggregat! Tack än en gång till Silverstone som vill vara med och sponsra bygget, väldigt roligt!

Det ser väldigt trevligt ut och kommer säkerligen att se ännu bättre ut med sleeving!

80+ Bronze är väldigt välkommet, kanonbra med ett såpass litet aggregat med Bronzemärking!

Alla grejerna som kom i nätaggregatslådan. Aggregat, strömsladd, ATXram för montering i ATX- hål och diverse manualer.

Detta är det första man möter när man öppnar "locket", bra paketering men aggregatet hade kunnat ligga lite mer "fast".

Bild som visar de olika kablarna som aggregatet har att bjuda på, en anledning till att detta aggregat stod högst på min önskelista var 8+6pin PCI-E ström, precis det som behövs till mitt 6970, kanon!

Kartongen i sin helhet.

Litet men tufft!

Överblick.

Paket direkt från Silverstone i Hamburg, väldigt trevligt!

Den minsta godispåsen jag har sett, hann inte öppna den förens björnarna var slut

Till helgen tänkte jag börja att skära i chassit och göra de grundläggande moddarna, just nu ligger nätagget under skalpellen och ska få lite nya kläder i form av sleeving! Mer updates kommer när jag har börjat bygga! Jag har även beställt en till SSD, En Crucial M4 128Gb som skall agera systemdisk, en liten update kommer även när den ramlar in

Permalänk
Medlem

Yaay update!
Se ut som det kommer komma lite fler uppdateringar inom en snar framtid nu när du fått lite delar

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare!

Här kommer en liten update igen! Jag har fått hem ytterligare en låda med prylar och dessa från Kompletts skottårs-Rea, jag hade egentligen tänkt mig en till Agility 3 men det blev en Crucial M4 iochmed det låga priset på komplett. Jag lyckades även köpa med mig två möss och en hiskeligt ful gamepad till vrakpris

I helgen kommer fler updates som inte bara innehåller leveranser

Paket! Alltid lika kul!

En SSD, två möss och en gamepad, alla till grymt bra pris!

Jag litar på alla bra recensioner och kör på en M4! Den sabbar färgschemat lite men förhoppningsvis så har jag en liten plan för att undvika det

Jag hade visst ett paket från Chilled PC liggande på Posten också, inget speciellt men lite nödvändiga grejer. Får se om jag kan plocka upp det på väg till gymmet, isåfall blir det ju ytterligare en update ikväll

Ha det gött!

Henke

Permalänk
Medlem

Ångrar mig lite att jag inte tog två 128gb m4
Ser fram emot en update från chilled-paketet.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare!

Här kommer en liten miniupdate! Hade tänkt lägga upp lite fler bilder men det får vänta tills imorgon då kamerans batteri dog efter två bilder..

Två simpla men nödvändiga saker från Chilled PC!

Radiatorgaller och silver Killcoil

Radiatorgaller. Beställde ett silvrigt men jag fick ett svart, nåväl det är bara bra då jag ändå hade tänkt att lacka det silvriga svart

Imorgon kommer lite fler bilder som inte bara är på prylar

Ha det gött!

Henke

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare!

Här kommer en liten update! Den blev något försenad då jag har haft enorma problem med sleevingen, kan inte får ur ett enda j-ävla stift och jag har suttit i timmar! Jag har bara lyckats få ut två PCI-E stift och sleevat dessa, jag har sleevat en massa nätagg innan men detta verkar ha en annan typ av "stopp" på stiften :/ Nåväl, nu har jag lagt ytterligare en beställning på Djungelapa så snart kommer det lite stift och kontakter så att jag kan klippa av skitsladdarna och crimpa istället, på så vis kan jag även korta sladdarna lite och lite mer plats säger jag absolut inte nej till!

Jag har även skurit ut ett hål för 240- radiatorn i lådan och nu håller jag på med fäste för PSU'n. Bilder på detta kommer inom de närmsta dagarna.

Let there be pics!

Hämtade ett litet paket idag!

Fläktar och 2 90 graders och 2 45 graders anslutningar! Fläktarna blev ett par Enermax Cluster

Upptäckte snabbt att orginalsleeven inte höll måttet så den åkte av på direkten!

En liten förbättring!

Min krympslangskrympningsstation

Setupen jag har klarat mig med i 3 veckor, kommer bli som att byta från cykel till rymdraket när jag har fått ihop datorn!

Välstädat!

Här ligger nätaggregatet och jävlas med mig med sina outdragbara stift! Vi får se vem som skrattar sist när jag klipper av hela bunten...

Updates kommer!

Ha det gött!

Henke

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, kommer följas! Trevligt med snabba updates.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem

ser ju gött ut!! håller även med ovanstående om att det är trevligt med snabba updates. alla dessa byggloggar ger mig massa inspiration att mecka med eget och det är nog inte långt kvar tills jag skaffar mig lite material

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).