Permalänk
Medlem

Trådlös mus tappar kontakt hela tiden

Hej. Nu är det så att min mus tappar kontakt hela tiden. Jag kör trådlöst på både tagentbord och mus. Båda är från Logitech. Logitech MX1000 Laser och Logitech diNovo Edge. Det är samma mottagare för båda. Båda är fulladdade. Det är bara musen som tappar kontakt hela tiden. Har dom senaste drivrutinerna. Jag förstår inte varför den tappar kontakt hela tiden. Nån som vet och kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Är batterierna fräsha???

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Needas:

Är batterierna fräsha???

Vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DPG:

Vad menar du?

Om de är trådlösa, måste de väl ha batterier i sig eller hur? Testa med nya batterier...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Om de är trådlösa, måste de väl ha batterier i sig eller hur? Testa med nya batterier...

Det är inget man byter ut. Det är inbyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DPG:

Det är inget man byter ut. Det är inbyggt.

http://www.batteryupgrade.se/shopBrowser.php?shopGroupId=3668...

Permalänk
Medlem

Tror du det är orsaken varför den tappar kontakt hela tiden? Jag skulle vilja se andra som har haft problemet kunnat lösa det genom och byta till nytt batteri. Vill ju inte köpa nåt och sen ser man att problemet kvarstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DPG:

Det är inget man byter ut. Det är inbyggt.

Då måste du väl fått med en laddare...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Då måste du väl fått med en laddare...

Ja det klart. Har ju skrivit att båda är fulladdade.

Permalänk

Hade Logitech Cordless Desktop MX for Bluetooth, när jag uppgraderade till Vista för många år sedan slutade tangentbordet fungera till och från, testade igen med 7an och samma problem. Kontaktade supporten flera gånger och de skyllde på min dator, mjukvara osv, gav upp och investerade i annat fabrikat.
Visst, det var gamla grejer, men läste runt på nätet att Logitechs bluetooth-enheter har en tendens att strula.

Permalänk

Har själv haft Logitech MX5000 .. det är då bluetooth ...vet inte om det är det till din?
Jag lyckades aldrig lösa detta men jag hitta mycket info om just bluetooth till tangentbord och mus..

Bluetooth ligger på 2.4 to 2.4835 GHz och det är samma som vissa Routrar ligger på...
Mikrovågsugnen kan även ligga och störa på den frekvensen...

Googla 2,4ghz interference... (inget illa menat med länken...)
http://lmgtfy.com/?q=2,4+ghz+interference

som sagt, jag fick det aldrig mitt logitech att fungera... men hoppas detta ger lite ljus på saken..