Permalänk
Medlem

Sleeve Debut, Går inge bra!

Tjenare, har nyligen fått hem vit tyg-sleeve, men det verkar vara svårt som satan eller gör jag något fel? Just nu har jag bara testat men det blir inte bra..

Problemet är att jag måste ju värma sleeven i ändarna för att den inte ska dras isär men då får jag en ful "bulle" som syns på krympslangen, och så smälter själva tyget ganska lätt när man värmer krympslangen... Sitter och värmer krympslangen med ett värme ljus, Slänger upp bilder snart

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Här är bilder..

Edit ( Btw så får jag inte krympslangen att stanna, måste man ha den över stiftet för att den ska sitta kvar? försöker jag krympa slangen mer så bränns den!

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Snåla med värmningen. Jag trädde änden på strumpan på en metallpinne för att den inte skulle smälta ihop. Värmer man för mycket blir det lätt så som du beskriver. Sedan ska du föra ner krympslangen en bit i kontakten, för det finns det plats till. Har tyvärr inga bra bilder som visar. Så det blir mest smygreklam för mitt bygge. #11784653

Permalänk
Medlem

Tjena! Har lite erfarenhet från sleeving själv så jag tror jag skulle kunna ge bra tips!
Det är väldigt viktigt att du bara värmer sleeven en väldigt kort stund, bara precis så det har blivit hårt på toppen! Och när det gäller med tändaren så håll den på ett längre avstånd och sakta försök koncentrera värmen på krympslangen.
Hoppas detta hjälpte!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Snåla med värmningen. Jag trädde änden på strumpan på en metallpinne för att den inte skulle smälta ihop. Värmer man för mycket blir det lätt så som du beskriver. Sedan ska du föra ner krympslangen en bit i kontakten, för det finns det plats till. Har tyvärr inga bra bilder som visar. Så det blir mest smygreklam för mitt bygge. #11784653

Okej , nu testade jag bara men man ska alltså ner med krympslangen på stiftet? för min sleeve åker fram och tillbaka hejvilt här , värmer jag mer så blir min vita krympslang svart

Edit = Ska Prova =

Skrivet av frozrr:

Tjena! Har lite erfarenhet från sleeving själv så jag tror jag skulle kunna ge bra tips!
Det är väldigt viktigt att du bara värmer sleeven än väldigt kort stund, bara precis så det har blivit hårt på toppen! Och när det gäller med tändaren så håll den på ett längre avstånd och sakta försök koncentrera värmen på krympslangen.
Hoppas detta hjälpte!

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Använd en varmluftspistol i stället http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Ovrigt/Varmluftspi...
Mycket jämnare värme, sedan är tygsleeve ett otyg

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Okej , nu testade jag bara men man ska alltså ner med krympslangen på stiftet?

Följ denna för hur sleeve + heatshrinken ska sitta:

http://img13.imageshack.us/img13/8458/mdpcxshrinkguide00xx11....

Du ska bara värma sleeven väldigt lite i ändarna, den ska inte smälta mycket. Håll en bit bort från lågan, för den långsamt närmare till du ser att kanske en halv till en millimeter har "smälts".

Permalänk
Medlem

Du ser ganska lätt hur långt ner du kan ha krympslangen, jag såg till att ha den ända där ner.
Som jag skriver i min bygglogg så provade jag värmeljus och sotade nog inte en enda med det.

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag använt en värmepistol till krympandet.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Använd en varmluftspistol i stället http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Ovrigt/Varmluftspi...
Mycket jämnare värme, sedan är tygsleeve ett otyg

Tyvärr har jag ingen Varmluftspistol hemma :/

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Avstängd

Jag använde spisen som värme, funkar grymt bra men dock ska man skydda sina händer för brännskador.

Permalänk
Medlem

Det är inte lätt att få det bra utan pistol.
Det är oxå svårare med vitt.
Åk och köp en i morgon, så brottom är det inte så du måste bränna upp allt i natt
Jag övade på ett gammalt nätagg först, och på lite olika fläktar.
Jag har köpt sleeve och krympslang för flera tusen, och man måste lyckas varje gång, annars blir det dyrt

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Det är inte lätt att få det bra utan pistol.
Det är oxå svårare med vitt.
Åk och köp en i morgon, så brottom är det inte så du måste bränna upp allt i natt
Jag övade på ett gammalt nätagg först, och på lite olika fläktar.
Jag har köpt sleeve och krympslang för flera tusen, och man måste lyckas varje gång, annars blir det dyrt

Jag Provade sleeva en Cpu Fläkt nu, men där vid 3 pins kontakten kan man ju knappast sleeva in till stiften så krympslangen sitter löst där
Får se om jag fortsätter, jag verkar ha en förmåga att dela på "flätorna" av någon konstig anledning.. har tejpat stiften för att inte förstöra sleeven , men tejpen förstör ju sleeven själv..

"edit" försökte även sugrörs metoden men det gick inte ens att trä upp sleeven på sugröret

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

värmepistol är annars rätt bra att använda..

Visa signatur

Top Gun?

Permalänk
Medlem

Nu har jag Sleevat Cpu fläkten ännu en gång, Dock inte så nöjd men vafan, övning ger färdighet, får se hur många meter jag kör bort innan jag ger mig på nätagget Slänger med 2 bilder =

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Jag brukar bara sleeva fläktarna som en kabel, det räcker.
Jag tycker att det räcker med att sleeva kablarna i grupp.
Att sleeva varje kabel försig är svårt när kontakterna är små.
Jag brukar sätta krympslang först på själva kabeln, sedan en lite större upp över halva kontakten, då duger det

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Jag brukar bara sleeva fläktarna som en kabel, det räcker.
Jag tycker att det räcker med att sleeva kablarna i grupp.
Att sleeva varje kabel försig är svårt när kontakterna är små.
Jag brukar sätta krympslang först på själva kabeln, sedan en lite större upp över halva kontakten, då duger det

Sleevade alla 3 kablarna i en grupp, tänklte göra som du och sätta en större krympslang över halva kontakten men har ingen så stor tyvärr

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Sleevade alla 3 kablarna i en grupp, tänklte göra som du och sätta en större krympslang över halva kontakten men har ingen så stor tyvärr

Jag var till Elfa i Solna och köpte ett gäng krympslang i olika dimentioner på 25m rulle, svindyrt.
Sedan har jag en sortiment box, som finns lite överalt där dom säljer elsaker, Typ Classe, Kjelle och Jula.
Den största kan man trä över ATX kontakten, och den minsta är mindre än ett litet sugrör.
Eftersom jag håller mig till svart, så är det ganska lätt.
Sleeven köper jag på Elfa, den kostar mellan 20-30:-/meter

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av roobi:

Nu har jag Sleevat Cpu fläkten ännu en gång, Dock inte så nöjd men vafan, övning ger färdighet, får se hur många meter jag kör bort innan jag ger mig på nätagget Slänger med 2 bilder =
http://i43.tinypic.com/n37lmo.jpg

http://i44.tinypic.com/23rn6df.jpg

Var köper du delarna ? Skulle härna vilja lära mig också och försöka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Nu har jag Sleevat Cpu fläkten ännu en gång, Dock inte så nöjd men vafan, övning ger färdighet, får se hur många meter jag kör bort innan jag ger mig på nätagget Slänger med 2 bilder =
http://i43.tinypic.com/n37lmo.jpg

http://i44.tinypic.com/23rn6df.jpg

Det blev ju rätt bra! Svårt med slutet där. Något kortare krympslang borde använts

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Var köper du delarna ? Skulle härna vilja lära mig också och försöka

Dom fick jag gratis av en kille här i stan Finns att köpa på Djungelapa.se

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Det blev ju rätt bra! Svårt med slutet där. Något kortare krympslang borde använts

Tack ska ta och öva lite mer så ska ni få se sen hur det blir, som sagt första gången jag sleevar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Skrivet av roobi:

Dom fick jag gratis av en kille här i stan Finns att köpa på Djungelapa.se

Skickades från m.sweclockers.com

Blir att beställa någon gång och testa hur ska man krympa slangen på bäst sätt? Synd bara svart var slut.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Blir att beställa någon gång och testa hur ska man krympa slangen på bäst sätt? Synd bara svart var slut.

Det får du öva på och se vad du tycker är bäst många sa till mig att det gick bra med värmeljus, men jag tycker det gick lättare med tändare då lågan är mer centrerad, många säger att man ska använda varmluftspistol, men jag är nybörjare så leta runt lite här på forum så får du veta det mesta Lycka till

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Blir att beställa någon gång och testa hur ska man krympa slangen på bäst sätt? Synd bara svart var slut.

Varmluftpistol.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.