Permalänk
Medlem

Lurad av E-Ztore

Har blivit lurad av E-ztore.se.
Betalade en tv kontant via postgiro fick svar att varan var slut och att jag kunde välja om jag ville ha pengarna tillbaka eller välja en annan vara.
Två månader senare och efter flera mail samt telefonförsök så har jag inte lyckts komma i kontakt med någon eller fått några pengar tillbaka.

Se upp för E-ztore.se!!!!!

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av tjaba22:

Har blivit lurad av E-ztore.se.
Betalade en tv kontant via postgiro fick svar att varan var slut och att jag kunde välja om jag ville ha pengarna tillbaka eller välja en annan vara.
Två månader senare och efter flera mail samt telefonförsök så har jag inte lyckts få några pengar tillbaka.

Se upp för E-ztore.se!!!!!

Dold text

layouten på den sidan känner man tyvärr igen.. denna skojaren har hållt på ett bra tag nu och detta är nog hans 20nde nätaffärssida han har haft där han lurar till sig pengar..

tips till nästa gång.. handla inte från återförsäljare som inte har bra omdöme på prisjakt/pricerunner

*bort*

adressen för detta företag är ett helt vanligt bostadshus.. hans förra butiker som han drivit under falskt namn har också legat på sådana här skumma ställen, senaste var utanför stockholm någonstans om jag inte minns fel?

personuppgifter borttagna
Permalänk
Medlem

Också ett motto värt att tänka på är "Om det låter för bra för att vara sant så är det förmodligen det"...

Har ett exempel på de för runt 6 år sen då jag var 12. Och min far skulle köpa ny mobiltelefon åt mig på blocket hittade en annons med 2 likadana mobiler fast för priset av en! För bra för att vara sant såklart! men vi betalade innan (som man egentligen aldrig ska göra) och det kom inte några mobiler och nummret för annonsen var ur bruk.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av tjaba22:

Har blivit lurad av E-ztore.se.
Betalade en tv kontant via postgiro fick svar att varan var slut och att jag kunde välja om jag ville ha pengarna tillbaka eller välja en annan vara.
Två månader senare och efter flera mail samt telefonförsök så har jag inte lyckts komma i kontakt med någon eller fått några pengar tillbaka.

Se upp för E-ztore.se!!!!!

Dold text

Gå till kronofogden.

Permalänk

Som sagt kolla upp de mindre kända butikerna innan ni slår till....
Just e-Ztore.se är lite lustig dock..
"F-skatt avregistrerat 2011-08-04"

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av spXq:

Gå till kronofogden.

Vad ska han göra där?

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Vad ska han göra där?

Slurpa saft å snaska bulle?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Antielefant
Skrivet av spXq:

Gå till kronofogden.

Bolaget har redan skulder hos kronofogden på mer än en halv miljon.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Känns bra att fanskap som denna person kan gå runt och göra sig skyldig till bedrägeri utan att vare sig polisen eller kronofogden egentligen gör något åt det, när fildelare blir jagade med facklor och högafflar...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Känns bra att fanskap som denna person kan gå runt och göra sig skyldig till bedrägeri utan att vare sig polisen eller kronofogden egentligen gör något åt det, när fildelare blir jagade med facklor och högafflar...

Fildelare får dessutom värre straff än mördare och våldtäcktsmän.

Lite offtopic men tyckte att jag behövde releasa min hatred

Permalänk
Medlem

Vart går gränsen till att skylla sig själv? Känns som det här skulle ha varit väldigt lätt att undvika både med synt förnuft sammt en minimal mängd förundersökning innan affär...

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Vart går gränsen till att skylla sig själv? Känns som det här skulle ha varit väldigt lätt att undvika både med synt förnuft sammt en minimal mängd förundersökning innan affär...

sunt förnugt kommer med erfarenhet. alla är inte returnerade nätshoppare

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Lider med dig, men som någon sa "Låter det för bra för att vara sant så är det oftast det" men är ju väldigt lätt att vara efterklok.

Hoppas dock att det löser sig (Även om det inte är så stro risk) så hoppas jag för din skulle att det löser sig till din fördel!

MVH

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Bolaget har redan skulder hos kronofogden på mer än en halv miljon.

Ah, ja då är det nog kört.

Till OP: Nästa gång, betala med kreditkort så kan du rikta samma krav mot kreditkortsbolaget som du i det här fallet kunnat rikta mot E-Ztore.

Permalänk
Skrivet av Sammyc51:

Fildelare får dessutom värre straff än mördare och våldtäcktsmän.

Lite offtopic men tyckte att jag behövde releasa min hatred

Nja, detta var kanske inte ett riktigt påstående.
Om du har källförteckning på detta ska jag läsa igenom det och återkomma med svar.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Skrivet av SmOOthy:

Vart går gränsen till att skylla sig själv? Känns som det här skulle ha varit väldigt lätt att undvika både med synt förnuft sammt en minimal mängd förundersökning innan affär...

Mycket bra fråga?

Sunt förnuft är tyvärr ingen vanlig förekommande egenskap idag.
Sen förstår jag att man bor i detta duktiga land och "tror" att vi har minsann kontroll.
Inget kan vara mer fel, vi är en del av Europa och Världen så, tänk efter innan ( lätt att säga när skadan är skedd)
men till andra.
Använd internet, använd flera olika forum.
Läs på, detta är en djungel precis som vilken annan bransch som helst idag.
Du kan aldrig göra en bra affär med ett bolag som vill ha vinst.
Du kan bara göra en mer eller mindre dålig affär

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockabilly65:

Nja, detta var kanske inte ett riktigt påstående.
Om du har källförteckning på detta ska jag läsa igenom det och återkomma med svar.

Har ju inte DIREKTA källor men läser Aftonbladet regelbundet och får alltid syn på att våldtäcktsmän/mördare får några år bakom buren och hur många miljoner var ägarna av TPB tvungna att betala i skadestånd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Som sagt kolla upp de mindre kända butikerna innan ni slår till....
Just e-Ztore.se är lite lustig dock..
"F-skatt avregistrerat 2011-08-04"

f-skatt är knappast nödvändigt för att bedriva e-handel med datorprylar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

f-skatt är knappast nödvändigt för att bedriva e-handel med datorprylar...

Skickades från m.sweclockers.com

Precis F-skatt behövs bara om företaget ska erbjuda tjänster vilket inte är applicerbart i detta fall. Var i kontakt med skatteverket om detta för något år sedan och dom sa att det inte är värt att skaffa F-skatt om man bara bedriver e-handel. Kan tänka mig att det dessutom innebär extra administration för företaget att ha f-skatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av X00L:

Precis F-skatt behövs bara om företaget ska erbjuda tjänster vilket inte är applicerbart i detta fall. Var i kontakt med skatteverket om detta för något år sedan och dom sa att det inte är värt att skaffa F-skatt om man bara bedriver e-handel. Kan tänka mig att det dessutom innebär extra administration för företaget att ha f-skatt.

det behövs inte då heller egentligen, men den som köper tjänsten är då skyldig att betala sociala avgifter etc till skatteverket, vilket är rätt krångligt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Torsdag - Fredag
12.00 - 16.00

i lol:ed

Permalänk
Skrivet av tjaba22:

Har blivit lurad av E-ztore.se.
Betalade en tv kontant via postgiro fick svar att varan var slut och att jag kunde välja om jag ville ha pengarna tillbaka eller välja en annan vara.
Två månader senare och efter flera mail samt telefonförsök så har jag inte lyckts komma i kontakt med någon eller fått några pengar tillbaka.

Se upp för E-ztore.se!!!!!

Dold text

Var själv OTROLIGT nära att handla därifrån, skulle beställa phenom II X4, och lade det i korgen osv, kom till betalning valde visa, skulle precis knappa in kortnr och så, men fick en dålig känsla och kollade prisjakt recensionerna om sidan. Och kan säga att recensionerna var skit, bara ett fåtal som sa att de fick vad de beställde, stängde av direkt och beställde från net2world istället. Så kan säga att att jag nästan vart 1000 kr fattigare...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R4, XFX 550w+ bronze, ASUS Z87-A, Intel i7 4770k, Gigabyte GTX 770 4GB, Corsair vengeance LP 8gb, Cooler Master hyper 212 evo

Permalänk
Skrivet av Sammyc51:

Har ju inte DIREKTA källor men läser Aftonbladet regelbundet och får alltid syn på att våldtäcktsmän/mördare får några år bakom buren och hur många miljoner var ägarna av TPB tvungna att betala i skadestånd?

När det handlar om skadestånd så kan man ju faktiskt inte jämföra våldsbrott och ekonomisk brottslighet vilket fildelning i varje fall är en avart av. Då det handlare om förlorade intäckter vilket går att mäta i pengar, att tilläggas är dessutom att drivarna av piratebay har tjänat oerhört mycket pengar på detta. Dock så är fängelsestraffen ofta betydligt längre än av för motsvarande våldsbrott och det är en annan sak. Men snälla, ekonomisk brottslighet och våldsbrott skiljer sig enormt, och det bör också typen av straff göra, jag kan t.ex. tycka att fängelsestraff inte är så passande över huvud taget för ekonomisk brottslighet.

Och jag vill inte ge mig in i debatten om moraliteten i nedladdning, men jag tror inte att någon kan komma med ett ens lite övertygande argument för att det är rätt eller ens acceptabelt att med, nästan enbart, hjälp av andras copyrightskyddade material tjäna mycket stora mängder pengar. Hade piratebay-folket inte tagit ut löner eller gått med vinst på sidan så hade fallet möjligen varit annorlunda men så var inte fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Fildelare får dessutom värre straff än mördare och våldtäcktsmän.

Lite offtopic men tyckte att jag behövde releasa min hatred

Lite mer offtopc.. våldtäkt skrivs inte med ck. Ja jag är petig, men jag stör mig på det. Samma sak när folk skriver packet eller packeterad.

Permalänk
Skrivet av tjaba22:

Har blivit lurad av E-ztore.se.
Betalade en tv kontant via postgiro fick svar att varan var slut och att jag kunde välja om jag ville ha pengarna tillbaka eller välja en annan vara.
Två månader senare och efter flera mail samt telefonförsök så har jag inte lyckts komma i kontakt med någon eller fått några pengar tillbaka.

Se upp för E-ztore.se!!!!!

Dold text

Betala ALDRIG PENGAR till konto/pg/bg/kontant. Betala alltid med kreditkort!! En firma över nätet som dessutom inte kan tillhandahålla ett betalningssystem med kort är bara det ett stort stoptecken.

För hade du betalt med kreditkort hade du kunnat få tillbaka pengarna från banken/kreditföretaget.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Jag har tagit bort person- och adressuppgifter från tråden. Vi tillåter inte att man skriver personuppgifter i den här forumdelen.

Permalänk
Medlem

Oj det var en gammal tråd som rensades Tänkte hm detta har jag läst förr, kollade datum 1 1/2 år

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Palmie:

*Tråd rensad*

Jag har tagit bort person- och adressuppgifter från tråden. Vi tillåter inte att man skriver personuppgifter i den här forumdelen.

Haha fin rensning

Visa signatur